    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 21 Nov 2018 01:40:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: wszyscy mają projektory, mam i ja :>
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 listopada 2018 02:33:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Co to za farba? Ma w skladzie cos odbijajacego swiatlo np szklane kuleczki itp?

    Generalnie to jest zwykła farba lateksowa do wnętrz. Ja akurat uwielbiam
    tikkurille i normalną mam cały dom pomalowany - a ta konkretna wersja w
    tym kolorze (H499) jest na wszystkich forach polecana jako farba na ekran.
    Kupiłem dwie puchy za 55 pln:

    https://allegro.pl/farba-ekranowa-tikkurila-feelings
    -interior-0-9l-i7069714048.html

    Akurat wystarczyło na dwukrotne malowanie. Malowałem wałkiem z krótkim,
    6mm włosiem - powierzchnia wyszła bardzo gładka.

    > Niedawno dla kogos robilem plyty do rozpraszania echa w pomieszczeniu. Ze
    styropianu zrobilem. Do lutownicy pistoletowej zrobilem grot z drutu sprezynowego o
    srednicy 1mm. Bardzo ladnie powycinalem tym stozki w styropianie. Roboty jest zeby
    rowno rzedy wychodzily, ale sie da bo zrobilem. Pomalowac czarna wodna farba do
    scian. On malowal biala bo tak mu pasowalo. Nie znam sie na akustyce, muzyce itp. Ten
    co zamowil sie zna. Mowil ze efekt po zainstalowaniu takich paneli ze stozkami
    piorunujacy jesli idzie o echo i poglos. Tez zauwazylem ze jak sie wchodzi do tego
    wyklejonego pomieszczenia to inaczej sie slyszy. Dzwieki wyrazniejsze, nie potrafie
    tego okreslic i opisac. Jest inaczej.

    Na poczatek polecam np.:

    http://zakamarkiaudio.pl/2011/09/adaptacja-akustyczn
    a-3-najczesciej-popelniane-bledy-czesc-1.html

    http://zakamarkiaudio.pl/2011/09/adaptacja-akustyczn
    a-3-najczesciej-popelniane-bledy-czesc-2.html

    http://zakamarkiaudio.pl/2013/04/jak-wykonac-adaptac
    je-akustyczna-w-domowym-studiu-nagran-cz-1.html

    Generalnie - styropian, wszelkie pianki i gąbki - pochłaniają głównie
    wysokie (i częściowo średnie) tony. Problem z odbijającym się i dudniącym
    basem pozostaje. Na gołe ściany praktycznie wszyscy polecają płyty z wełny
    Isover PT-80 (ma gęstość 80kg/m3). Płyty mają 120x60cm, rama z OSB, obić
    dowolnym materiałem tapicerskim i można zrobić estetyczne pudła do
    powieszenia na ścianie, które doskonale niwelują pogłos, echo, dudnienie.

    Nawet nic nie trzeba ogarniać samemu:

    http://akumajster.blogspot.com/2017/05/absorber-szer
    okopasmowy-01.html

    Ja to myślę bardziej o zrobieniu kwadratów 60x60 jak tu w tle:

    https://asound.pl/wp-content/uploads/2018/06/DSC0039
    _40_41-2-2-1024x683.jpg

    Ponoć działa cuda :) Oczywiście mówimy o domowej salce kinowej, a nie
    studiu nagrań.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.