  • 1. Data: 2009-04-14 10:15:57
    Temat: wynajem mieszkań - "oferta tylko dla firm"
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Rozglądam się za wynajmem mieszkania, przeglądam allegro (są jakieś inne
    warte uwagi miejsca?), i często trafiają się ogłoszenia gdzie znajduję
    notkę "oferta tylko dla firm" lub coś w ten deseń.
    Dość jasne jest to dla mnie w przypadku gdy ktoś opisuje, że w mieszkaniu
    jest np. 20 łóżek i chce pobierać kwotę czynszu od osoby, ale czasem są
    zupełnie normalne mieszkania, takie rzekłbym "dla rodziny" i też te notki
    często widzę.

    O co biega? Podejrzewam, że może chodzi o zabezpieczenie przed
    udziwnieniami prawnymi (ponoć ciężko najemcę z mieszkania usunąć, nawet jak
    nie płaci) - czy o to chodzi? Jeśli tak, to może ktoś ma jakieś sposoby na
    przekonanie takiego właściciela, że nie gryzę i nie zamierzam kombinować
    ani nic, tylko płacić jak się umówiliśmy? ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-04-14 10:40:50
    Temat: Re: wynajem mieszkań - "oferta tylko dla firm"
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przekonanie takiego właściciela, że nie gryzę i nie zamierzam kombinować
    > ani nic, tylko płacić jak się umówiliśmy? ;]

    Czasem mieszania takie są wykorzystywane dla firm jako hotel. Wychodzi to
    zdecydowanie taniej, a dla właściciela korzystnie, bo mieszkanie mało się
    niszczy.

  • 3. Data: 2009-04-14 11:45:40
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Czasem mieszania takie są wykorzystywane dla firm jako hotel. Wychodzi to
    > zdecydowanie taniej, a dla właściciela korzystnie, bo mieszkanie mało się
    > niszczy.
    chyba nie byłeś na dobrej imprezie firmowej :))))

    zdecydowanie chodzi o terminowe płatności i mniejszą szansę że ktoś z
    Twojego lokum zrobi sobie lokum socjalne.

  • 4. Data: 2009-04-14 13:51:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

    > chyba nie byłeś na dobrej imprezie firmowej :))))

    Ciężko jest zrobić impre firmową w małym mieszkaniu gdy jesteś sam, nie?
    Ja widziałem takie mieszkania i służą one jeżdżącym po kraju pracownikom na
    zasadzie hotelu. Czasem w przypadku mieszkań o wysokim standardzie sa one
    wynajmowane dla wyższej kadry zarządzającej.

  • 5. Data: 2009-04-15 13:41:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 14 Apr 2009 13:45:40 +0200, P.H. napisał(a):

    > chyba nie byłeś na dobrej imprezie firmowej :))))
    >
    > zdecydowanie chodzi o terminowe płatności i mniejszą szansę że ktoś z
    > Twojego lokum zrobi sobie lokum socjalne.

    OK, czyli przypuszczenia się potwierdziły. Faktycznie jak czytam sobie
    wątki prawne w temacie wynajmu to jest masakra dla właściciela
    mieszkania...

    Ale idąc dalej - czy istnieją jakieś sposoby na zabezpieczenie interesu
    właściciela? W razie co, mam gdzie wracać, zwyczajnie nie chcę nikomu robić
    problemów, jeśli kiedyś mnie nie będzie stać na wynajem to się wyprowadzę.
    Tylko jak to wyjaśnić i zabezpieczyć prawnie, żeby właściciel poczuł się
    bezpieczny? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-04-16 10:35:55
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > Tylko jak to wyjaśnić i zabezpieczyć prawnie, żeby właściciel poczuł się

    mój znajomy wpisuje w umowie klauzulę że w przypadku braku płatności (chyba
    3mc-e) kwateruje inne osoby do mieszkania. w zamyśle sam się wprowadza i
    uprzykrza zycie wynajmującemu.

  • 7. Data: 2009-04-16 11:28:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 16 Apr 2009 12:35:55 +0200, P.H. napisał(a):

    > mój znajomy wpisuje w umowie klauzulę że w przypadku braku płatności (chyba
    > 3mc-e) kwateruje inne osoby do mieszkania. w zamyśle sam się wprowadza i
    > uprzykrza zycie wynajmującemu.

    Jest to jakieś wyjście, inna rzecz że zabawnie byłoby to proponować
    wynajmującemu ;)

    Swoją drogą masakra z prawem w tym zakresie, im więcej czytam tym bardziej
    włosy mi się na głowie jeżą - faktycznie najemca może sobie nie płacić i
    nie bardzo jest jak go normalnymi metodami wyrzucić :|

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-04-16 13:41:21
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    P.H. wrote:

    > mój znajomy wpisuje w umowie klauzulę że w przypadku braku płatności
    > (chyba 3mc-e) kwateruje inne osoby do mieszkania. w zamyśle sam się
    > wprowadza i uprzykrza zycie wynajmującemu.

    Wpisywac to sobie moze co chce - mysle ze Policja i sad szybko by mu
    wytlumaczyli dlaczego nie moze nawet wejsc do swojego (pod wzgledem
    wlasnosci) mieszkania...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 9. Data: 2009-04-21 08:34:44
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Wpisywac to sobie moze co chce - mysle ze Policja i sad szybko by mu
    > wytlumaczyli dlaczego nie moze nawet wejsc do swojego (pod wzgledem
    > wlasnosci) mieszkania...

    Ja też wynajmuję i właśnie dlatego preferuję firmy.

    Zgłaszają się np. rodziny w trudnej sytuacji. Jeśli będa miały mi płacić za
    wynajem to już nie będą w trudnej tylko dramatycznej, a ja niestety chcę
    zarobić a nie jestem instytucją charytatywną.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2009-04-21 11:46:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 21 Apr 2009 10:34:44 +0200, Agent 0700 napisał(a):

> [...]
    > wynajem to już nie będą w trudnej tylko dramatycznej, a ja niestety chcę
    > zarobić a nie jestem instytucją charytatywną.

    To może jakieś rady dla mnie?
    Jestem ten tzw. "młody dynamiczny", zarabiam już nienajgorzej, rodziny w
    sensie żona/dzieci brak, a od sporej części ogłoszeń się odbijam bo są dla
    firm.

    Sytuacja w stylu "mieszkam, a nie płacę" jest dla mnie raczej nie do
    przyjęcia, umowa jest umowa, jak co to do rodziny się wyprowadzę i git :)
    Tylko nie wiem jak o tym gadać z właścicielami, bo wszyscy są bardzo
    ostrożni (i po prawdzie to im się nie dziwię).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net