  • 21. Data: 2009-04-30 07:09:19
    Temat: Re: wynajem mieszkań - "oferta tylko dla firm"
    Od: Pete <n...@n...com>

    wasu pisze:

    > To nie do końca jest tak:
    >
    > " Ci płatnicy, którzy nie zgłaszają innych osób do ubezpieczeń oraz ci
    > opłacający
    > składki jedynie za siebie i osoby współpracujące z nimi, nie mają
    > obowiązku składać
    > deklaracji rozliczeniowych czy raportów imiennych, jeżeli nie
    > nastąpiła żadna zmiana
    > w stosunku do okresu poprzedniego"
    >
    > A zmianą najczęściej jest zmiana podstawy wymiaru składki - co w
    > praktyce oznaczą
    > że musisz się zainteresować co miesiąc czy podstawa się nie zmieniła i
> [...]

    Ale teoretyzujesz czy piszesz z doświadczenia?
    W ciągu 4 lat złożyłem jakieś 3 deklaracje - z tego ostatnia z tytułu
    utraty ulgowego ZUS-u - jakieś 2 lata temu (i ten przypadek na pisemne
    wezwanie ZUS, że wpłynęła im składka FGŚP a nie deklarowałem opłacania).

    I przy tych nielicznych wizytach urzędnicy ZUS-u jakoś nie alarmowali a
    wręcz zachęcali do rezygnacji ze składania jeśli tylko zmiania się
    podstawa wymiaru.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2009-05-03 00:26:41
    Od: Filimer <n...@i...pl>

    allegro ma raczej kiepską baze ofert wynajmu, najlepeij szukać na
    gumtree.pl, szybko.pl, gratka.pl tudzież innych serwisach
    ogłoszeniowych.

  • 23. Data: 2009-05-03 15:55:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wasu" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 28 Kwi, 13:39, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > No skoro ty nie prowadząc działlaności chcesz pouczać doświadczonych ludzi
    > to masz rację EOT.

    >Zdecydowanie EOT doświadczony człowieku ..
    >znajdz se innego do kłutni, ja mam ciekawsze zajęcia.

    Studiujesz słownik poprawnej polszczyzny?

  • 24. Data: 2009-05-03 15:58:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >praktyce oznaczą
    >że musisz się zainteresować co miesiąc czy podstawa się nie zmieniła i

    Bzdura, teoretyku. Nie składa się nowych deklaracji.

  • 25. Data: 2009-05-03 15:59:50
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filimer" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    allegro ma raczej kiepską baze ofert wynajmu, najlepeij szukać na
    gumtree.pl, szybko.pl, gratka.pl tudzież innych serwisach
    ogłoszeniowych.

    Można jeszcze na www.oferty.net W zależności od regionu może być bardzo dużo
    ofert. Wada - praktycznie tylko baza pośredników.

  • 26. Data: 2009-05-04 12:58:18
    Od: Filimer <n...@i...pl>

    Można jeszcze nawww.oferty.netW zależności od regionu może być bardzo
    dużo
    ofert. Wada - praktycznie tylko baza pośredników.

    No właśnie, a ja wole sobie kupić pralkę albo lodówkę zamiast płacić
    tym zdziercom za pośrednictwo.

  • 27. Data: 2009-05-15 11:42:07
    Od: wasu <w...@g...com>

    On 30 Kwi, 09:09, Pete <n...@n...com> wrote:

> [...]
    >
    > I przy tych nielicznych wizytach urzędnicy ZUS-u jakoś nie alarmowali a
    > wręcz zachęcali do rezygnacji ze składania jeśli tylko zmiania się

    Pisze z własnego doswiadczenia i tego co mi moj ksiegowy ostatnio
    mowil .. a co do informowania przez ZUS to musisz zrozumieć że ZUS
    to nie US ..

    US będzie Cię kontrolował i wzywał bo może z ciebie kasę sciągnąc ..
    a ZUS będzie Twoje błędy olewał tak długo jak się da (nawet latami)
    bo z Twoich błędów ma ZYSK - czyli potencjalnie odmowę wypłaty
    świadczeń z tytułu Twoich błędów. Potencjalnie każdy Twoj błąd
    jest im na rękę - tak długo jak płacisz ...

    Tak więc to w Twoim interesie jest być OK wobec ZUS .. a jak nie
    jesteś
    to ZUS chętnie zainkasuje wpłatę a potem odpowie że no wie Pan
    ale Pan przecież nie jest ubezpieczony bo tu o w tym miesiącu nie
    wpłyneła deklaracja ..

    Aby być pewnym że wszystko jest ok należy złożyć w kancelari
    ZUS podanie o rozliczenie konta - i dopiero wtedy dowiesz się czy
    aby napewno wszystko jest ok .. a tak to nikt palcem koło tego nie
    kiwnie.

    pozdrawiam
    W.

  • 28. Data: 2009-05-15 12:59:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 15.05.09 13:42, wasu pisze:

    > Pisze z własnego doswiadczenia i tego co mi moj ksiegowy ostatnio
    > mowil .. a co do informowania przez ZUS to musisz zrozumieć że ZUS
    > to nie US ..

    Dobrze Ci radze, zmien ksiegowego.
    Polecam dokument ze strony ZUS:
    http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad3.pdf

    "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych za kwiecień 2003 r., osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność,
    opłacające składki wyłącznie za siebie i/lub osoby współpracujące,
    zwolnione są z obowiązku
    składania dokumentów rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku
    gdy nic się nie zmienia
    w stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonym komplecie dokumentów
    rozliczeniowych.
    Zwolnienie z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych dotyczy
    również miesięcy, w których
    następuje zmiana wysokości minimalnej podstawy wymiaru składek.
    Osoby prowadzące pozarolniczą działalność, zobowiązane do opłacania
    składki na ubezpieczenie
    zdrowotne z więcej niż jednego źródła przychodu (tj. w sytuacji gdy
    minimalna podstawa
    wymiaru składek na to ubezpieczenie jest wielokrotnością kwoty
    stanowiącej 75% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, wraz z wypłatami
    z zysku), także nie
    muszą składać dokumentów rozliczeniowych za miesiące, w których
    następuje zmiana minimalnej
    podstawy wymiaru składek na to ubezpieczenie, pod warunkiem że nie ulega
    zmianie liczba źródeł
    przychodu."

    --
    Pete

  • 29. Data: 2009-05-18 08:23:48
    Od: wasu <w...@g...com>

    On 15 Maj, 14:59, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Polecam dokument ze strony ZUS:http://www.zus.pl/pliki/poradniki/porad3.pdf

    Poczytaj sobie to:

    http://www.biznesforum.pl/zalegly-zus-dra-vt8953.htm

    I zrozum że powyższy tekst oznacza że nie musisz złozyć
    deklaracji ZUS jesli zmieniła się podstawa ale nie zmieniła
    kwota jaką płacisz ..

    Jeśli natomiast płacisz minimalny ZUS to zmiana podstawy
    powoduje zmianę kwoty do zapłaty czyli IMO DRA musisz złożyć.

    I to sobie poczytaj:
    http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/zus;-;obowi
    azek;skladania;deklaracji;dra,watek,142086.html

    I jeszcze to:
    http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/czy;mozna;n
    ie;wysylac;do;zusu;deklaracji;dra,watek,491277.html

    I na koniec:

    W ogóle nie zrozumiałeś mnie nawet jeśli ci nie każą składać tej
    durnej
    deklaracji to ZUS to urząd gdze jest bałagan, gdzie mają cię często
    w życi a czasami chcą mają ochotę nie uznać Twoich świadczeń

    Ale to nic straconego - po pierwszej walce z ZUS'em o swoje
    zrozumiesz
    ... ZAWSZE lepiej jest mieć potwierdzny dokument niż go nie mieć

    PS .. Ostatnio walczę z nimi - od 2 lat o zwrot 12k .. i może
    mi się uda właśnie i tylko dlatego że składałem dokumenty co miesiąc

    W.

  • 30. Data: 2009-05-18 19:12:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.05.09 10:23, wasu pisze:

> [...]
    >
    > I zrozum że powyższy tekst oznacza że nie musisz złozyć
    > deklaracji ZUS jesli zmieniła się podstawa ale nie zmieniła

    Dżizas! Zaprawdę w narodzie sztuka czytania ze zrozumieniem zanika.
    Masz tam wprost napisane (Robert i zybka), że nie ma konieczności
    składania deklaracji.

    > Jeśli natomiast płacisz minimalny ZUS to zmiana podstawy
    > powoduje zmianę kwoty do zapłaty czyli IMO DRA musisz złożyć.

    Skoro IMO, to składaj dalej. Ale nie mąć innym w głowie, że jest to
    obligatoryjne.

    > I to sobie poczytaj:
    > http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/zus;-;obowi
    azek;skladania;deklaracji;dra,watek,142086.html

    Wątek sprzed 3 lat. Ziew!
    Fakt, że ZUS miał problem z ulgową składką, ale jakoś od połowy 2007
    wyprostowali system i nie ma konieczności składania DRA.

    > I jeszcze to:
    > http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/czy;mozna;n
    ie;wysylac;do;zusu;deklaracji;dra,watek,491277.html

    A to zupełnie od czapy. I czego to ma dowodzić? Że ktoś sobie wysyła
    deklaracje co miesiąc, to i ja muszę?

> [...]
    > deklaracji to ZUS to urząd gdze jest bałagan, gdzie mają cię często
    > w życi a czasami chcą mają ochotę nie uznać Twoich świadczeń

    Jakoś dotychczas w ZUS-ie spotkałem się jedynie z uprzejmością i
    praktycznie 100% kompetencją.

    > Ale to nic straconego - po pierwszej walce z ZUS'em o swoje
    > zrozumiesz
    > ... ZAWSZE lepiej jest mieć potwierdzny dokument niż go nie mieć

    Wszystkie złożone dokumenty w ZUSie mam potwierszone.

    > PS .. Ostatnio walczę z nimi - od 2 lat o zwrot 12k .. i może
    > mi się uda właśnie i tylko dlatego że składałem dokumenty co miesiąc

    Coż, nie miałem jeszcze przyjemności otrzymania czegokolwiek od ZUSu.
    Więc nie mam też doświadczenia w sprawdzaniu jak działa egzekwowanie
    swoich praw.

    --
    Pete