  • Data: 2020-06-03 23:50:06
    Temat: Re: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.05.2020 o 14:48, e...@g...com pisze:
    > Idź do konstruktora, za kilka złotych ci fachowo policzy, teraz to wróżenie z
    fusów.

    Proszę traktować interpersonalnie ;)

    @ebbe
    Starałem się grzecznie i powoli uświadomić, że to co jest
    - 6,5m na praktycznie (belka wolno-podparta) 2x fi12,
    to i tak trochę strach się bać,
    Beton podejrzewam - standard - "Panie - B20 daj" albo
    - co będzie zalewane?
    - strop
    - aha, dobrze, na kiedy przyjechać

    popiołowy (sole! - Zenek wypowiesz się?) "jak się uda" - jak chciałem
    "B25" z symboliczną dopłatą (5-7zł dopłaty do kubika), to od razu widać
    było(*), że jest dużo lepiej - na mrozie nie rusza/ło go zimą - taki z
    dialogu, to uff, żre go lód jak trzeba, na fundamenty zamówiłem
    'standard'+'panie coś mocniej daj' a na drugi raz kierowca betoniarki
    spacerując z nudów po budowie dziwił się, że to beton od nich ("to od
    nas beton?") - łupał się twardo/kawałkami przy przekuciach, jakiś B50
    wyszedł im przypadkiem - operator przy zasypie zasnął? :)

    Kilka lat temu przedstawiałem na tej grupie wyliczenia/spis stali z
    projektu lat '70'-'80' gdzie stal była często gładka i max.3/4 klasy
    wytrzymałości obecnych, beton z betoniarki (za to cement bardziej
    'czysty' - portlandzki) i te domy jakoś tak nadal zazwyczaj stoją -
    - Czasem czuć jak strop drga -czego kiedyś doświadczyłem na osiemnastce
    jakiejś dziewczyny chętnej mnie zbałamucić (teraz jestem już brzydki i z
    długimi włosami ;) ),
    aby było śmieszniej - tata - architekt z upr. kontruktora (chyba dobry
    'sponsor' byłby, nie?). Wtedy nie znałem się, ale trochę peniałem tego
    'tańczącego pogo' z nami stropu.

    * inwestor (chyba) świadomy, więc zrobimy lepiej, bo może jakiś ku*as z
    komisją i nakręcony internetem