  • 1. Data: 2020-05-20 18:27:26
    Temat: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Od: Krzysztof Waberski <k...@h...com>

    Belka żelbetowa 24x24 cm, zbrojenie 4xfi-12, strzemiona 6 mm co 50 cm, długość belki
    6,5 metra. Jakiego rzędu ciężar może taka belka przenieść? Z tablic wynika, że pręt
    fi12 wytrzymuje 40 ton (rozciąganie) ale nie znam się na obliczeniach budowlanych.
    Może ktoś z grupy mógłby się wypowiedzieć?

  • 2. Data: 2020-05-20 19:20:30
    Temat: Re: wytrzymałość belki żelbetowej -prośba
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Waberski" <k...@h...com> napisał w
    wiadomości news:c89bacc4-18bd-494f-9445-21efff264686@googlegrou
    ps.com
> [...]
    > przenieść? Z tablic wynika, że pręt fi12 wytrzymuje 40 ton
    > (rozciąganie) ale nie znam się na obliczeniach budowlanych. Może ktoś

    OBLICZENIA STATYCZNO-WYTRZYMAŁOŚCIOWE BELKI ŻELBETOWEJ
    https://www.specbud.pl/uploads/reports/SPECBUD_BZ_No
    tka.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2020-05-20 19:54:22
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 18:27, Krzysztof Waberski pisze:

> [...]
    pręt fi12 wytrzymuje 40 ton (rozciąganie) ale nie znam się na obliczeniach
    budowlanych. Może ktoś z grupy mógłby się wypowiedzieć?

    Dla I stanu nośności czy II użytkowalności? Jednym słowem jak się ugnie
    to coś się stanie i teoretyzujemy tylko ile faktycznie wytrzyma? Czy
    chcesz wiedzieć ile wytrzyma nie przekrając II stanu?

    Robak

  • 4. Data: 2020-05-20 21:05:07
    Od: Krzysztof Waberski <k...@h...com>

    W dniu środa, 20 maja 2020 19:54:21 UTC+2 użytkownik Sir_Robak napisał:
> [...]

    > to coś się stanie i teoretyzujemy tylko ile faktycznie wytrzyma? Czy
    > chcesz wiedzieć ile wytrzyma nie przekrając II stanu?

    Chciałbym na tej belce powiesić drewniany sufit na legarkach (ok. 18 m2, plus
    obciążenie użytkowe) razem będzie , powiedzmy 1500 kg i chciałbym wiedzieć, czy to
    jest dużo poniżej wytrzymałości takiej belki?

  • 5. Data: 2020-05-21 09:20:46
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-05-20 o 21:05, Krzysztof Waberski pisze:

    > Chciałbym na tej belce powiesić drewniany sufit na legarkach (ok. 18 m2, plus
    obciążenie użytkowe) razem będzie , powiedzmy 1500 kg i chciałbym wiedzieć, czy to
    jest dużo poniżej wytrzymałości takiej belki?

    A coś jeszcze nad tą belką? suma obciążeń to już razem te 1,5t na tych
    6,5m (6,5 w świetle czy cała belka i jakie podpory)?
    Podciąg zbrojony dołem 4x12 tak? I jaka jest odległość zbrojenia?

    Robak

  • 6. Data: 2020-05-22 02:10:21
    Od: ks <b...@b...pl>

> [...]
    pręt fi12 wytrzymuje 40 ton (rozciąganie) ale nie znam się na obliczeniach
    budowlanych. Może ktoś z grupy mógłby się wypowiedzieć?

    jesteś pewien że pręt fi 12 wytrzymuje 40 ton na rozciąganie?
    skąd to wziąłeś?
    Jak są pręty rozłożone w belce?
    Tą belkę ktoś projektował czy ktoś ją zrobił na oko?

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 7. Data: 2020-05-22 13:47:59
    Od: Krzysztof Waberski <k...@h...com>

    Belka zrobiona nadprogramowo, na "nosa", wolnowisząca w poprzek garażu, żeby było na
    czym podwiesić drzwi garażowe. Ale wpadłem na pomysł, żeby teraz zrobić na niej
    drewniana antresolę na bambetle. Wytrzymałość stali ST-4 na rozciąganie wziałem z
    tablic fizycznych, 440 MPa. Masa samej belki to -myślę -ok.900 kg. Tu pytanie czy
    dodatkowe obciążenie,
    rzędu 1500 kg to jest znaczące czy nieznaczące.

  • 8. Data: 2020-05-22 16:24:16
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.05.2020 o 19:20, P_P pisze:
> [...]
    ps.com

    > OBLICZENIA STATYCZNO-WYTRZYMAŁOŚCIOWE BELKI ŻELBETOWEJ

    Jest program specbud-u o nazwie coś "belka żelbetowa".
    Korzystałem z wersji demo, ale OIP starszej wersji coś ? 7.x (OPI w
    wersji 10.x zmienili w demo na wersję dodająca zniekształcenia w wynikach),

    tam były chyba 2-3 przykładowe belki bez możliwości zmiany jakichś
    parametrów,
    troszkę zhakowałem ,cii :), plik przykładu i wstawiałem sobie tam
    edytorem te parametry od du.. znaczy od tyłu strony.

    Niestety nie pamiętam gdzie ja to (na którym kompie i dysku) miałem, ale
    jak bardzo zależy to mogę poszukać, może jeszcze znajdę.

    ps. chyba wolnopodparta a nie wolnowisząca ?
    6.5m to sporo wydaje mi się jak na 4x fi 12 (2górą i dwa dołem rozumiem)
    bez podparcia po drodze, i strzemiona z miękkiej (st-0?) fi6 co 0.5m (a
    beton jaki?).

    Jeżeli wolnopodparta, to górne pręty mało pracują, co innego dla belki
    zamocowanej lub podpartej - wtedy górne pręty pracują w zakresie -
    standardowo - 20% długości od podparcia i następuje przejście obciążenia
    na dolne pręty (strzemiona przenoszą obciążenia między poziomami -
    chłopsko tłumacząc, i przeciwdziałają zarysowaniom.

    NIE MAM WIEDZY = wykształcenia w tym kierunku! - tylko domorosłe zabawy
    z tym programem.

    Chyba prościej, taniej będzie zachacyć o jakiegos architekta (z
    programem) i poprosić o wyliczenie, pewnie za 100-200zł zrobi.

  • 9. Data: 2020-05-22 16:51:11
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 22.05.2020 o 16:24, marios pisze:

    zachacyć
    Sorki za "ch"

  • 10. Data: 2020-05-22 17:50:00
    Od: e...@g...com

    Rzadko który architekt jest w stanie to policzyć.