  • 1. Data: 2010-05-04 08:59:31
    Temat: zabudowa bojlera i kolumny hydraulicznej
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Jestem na etapie kafelowania.
    Niestety pod sufitem "straszy" 150l bojler CO a z boku mam centrum
    hydrauliczne (rozdzielnia, przeplywowy, dziura do piwnicy itp).

    Trzeba by to jakoś zabudować ale tak aby do bojlera i kolumny
    hydraulicznej byl latwy dostep.
    Kolumna to prostopadloscian 40cm x 40cm w samym rogu pomieszczenia.
    Bojler wisi na kątownikach przez całą szerokość pomieszczenia.
    Pierwsza myśl to plyty gipsowe. Ale nie znam metody aby wykonać stelaż
    a potem do niego przymocować płyty tak aby ich zdejmowanie nie
    powodowało rozgrzebania całości. I aby jedna osoba mogła taką klape
    zdjąć z wysokości 2m.

    Inna metoda to zalakierowanie sklejki i przymocowanie jej do stelażu
    jakimis ładnymi wkrętami ale tutaj musial bym zrobic dodatkowa prace
    lakiernicza i nie wiem czy by sie sklejka nie pokrzywila od wilgoci.

    Zamiast sklejki lepszy bylby jakis plastik ale jak szukam plyt
    akrylowych czy poliweglanowych to same przezroczyste i male znajduje
    (takie do okien w drzwiach).

    Pytania:
    Czy da sie jakoś zrobić rygipsy tak aby je latwo wielokrotnie
    demontować?
    Gdzie dostać plyty plastikowe o rozmiarach 2mx50cm grubości tych
    2-3mm?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-05-04 09:08:05
    Temat: Re: zabudowa bojlera i kolumny hydraulicznej
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

[...]

    A może zamiast sklejki zastosuj płyty meblowe ? I niekoniecznie piszę o
    standardowych 18 mm grubości. Płyty meblowe są bardzo różne. Ostatnio
    widziałem użytą do zabudowy kotła CO płytę ażurową cienką w kwadratowe
    otwory. Wyglądało to bardzo atrakcyjnie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-04 09:37:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ptoki pisze:

    > Inna metoda to zalakierowanie sklejki i przymocowanie jej do stelażu
    > jakimis ładnymi wkrętami ale tutaj musial bym zrobic dodatkowa prace
    > lakiernicza i nie wiem czy by sie sklejka nie pokrzywila od wilgoci.

    Kupuj wodoodporną. I odpowiedni lakier/impregnat.

  • 4. Data: 2010-05-04 13:14:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Maj, 11:08, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > widziałem użytą do zabudowy kotła CO płytę ażurową cienką w kwadratowe
    > otwory. Wyglądało to bardzo atrakcyjnie.

    To tez rozwazam. Biala plyta meblowa z tych cienszych jest niczego
    sobie i nawet jakby spuchla to bym ja tanio i szybko wymienil. Ale
    chcialbym jakis plastik bo to bardziej dlugowieczne jest i z woda sie
    nie brata.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-05-04 13:20:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    sobie i nawet jakby spuchla to bym ja tanio i szybko wymienil. Ale
    chcialbym jakis plastik bo to bardziej dlugowieczne jest i z woda sie

    A czemu płyta meblowa miala by napuchnąć?
    Jak jest normalna wentylacja i brak wilgoci to nic sie nie będzie działo
    złego

  • 6. Data: 2010-05-04 14:20:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:fc75ed6c-51a2-4f63-9728-29595845a601@
> [...]
    >
    > A czemu płyta meblowa miala by napuchnąć?
    > Jak jest normalna wentylacja i brak wilgoci to nic sie nie będzie działo

    Teoretycznie tak bedzie, W praktyce tez jest na to szansa.
    Aktualnie mam w lazience dosyc duzo takich podejrzanych mebli i
    wilgoci im nic nie robi.
    Ale nigdy nie wiadomo jak w nowej lazience sie bedzie chlapać. Niech
    bedzie pech i jedno miejsce takiej plyty bedzie non stop kropione woda
    i plyta sie pokrzywi bo bardziej lubi wode niz lubi schnąć.

    Troche optymistyczne jest to że obudowany bedzie bojler wiec raczej
    calosc bedzie ciepla.

    A! bo nie napisalem. Bojler jest nad wanną. Dół bojlera to jakieś 2m.
    Spód wanny bedzie jakies 10-15 cm nad podloga. Wiec "chlapliwość"
    układu bedzie spora. Kolumna hydrauliczna ma sie stykać z wanną. Więc
    dochodzi notoryczne moczenie bryzgami wody.

    Kolumne od biedy można oplytkować ale to polsrodek. Plastik by sprawe
    rozwiazal ale nie wiem gdzie kupić taki bialy niegruby...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-05-05 23:38:31
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-05-04 16:20, ptoki pisze:

    > Kolumne od biedy można oplytkować ale to polsrodek. Plastik by sprawe
    > rozwiazal ale nie wiem gdzie kupić taki bialy niegruby...

    spienionego pcw - na pewno jest białe, bywa tez kolorowe w różnych
    grubościach.
    np. http://www.tuplex.pl/index.php?pid=110

    pzdr
    Marek

  • 8. Data: 2010-05-06 08:31:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Maj, 01:38, Marek K <m...@W...kappa.pl> wrote:

    > spienionego pcw - na pewno jest białe, bywa tez kolorowe w różnych
    > grubościach.
    > np.http://www.tuplex.pl/index.php?pid=110

    O! dziekuje za sugestie. Zbadam sprawe.