  • 1. Data: 2009-10-15 18:30:22
    Temat: zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
    Od: pleg <p...@w...pl>

    Witam
    W związku z problemami z prądem w całym kraju naszła mnie taka myśl,
    że należałoby kupić agregat prądotwórczy do domu. W związku z tym
    pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
    gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.
    ???

  • 2. Data: 2009-10-15 21:14:22
    Temat: Re: zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2009 11:30:22 -0700 (PDT), pleg napisał(a):

    > pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
    > gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.

    Najmniejszy jaki znajdziesz - czyli rzedu 600-800W.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-10-16 07:12:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Najmniejszy jaki znajdziesz - czyli rzedu 600-800W.

    I nie zapomnij o zapasie paliwa, bo jak prądu brak, to paliwa nie kupisz (co
    ze zdziwieniem skonstatowali posiadacze agregatów;-))

  • 4. Data: 2009-10-16 07:32:48
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
    > gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.
    Ktoś pisał że wypróbował akumulator samochodowy i przetwornicę napięcia. Wynik
    próby był pozytywny. Jak by użyć akumulatora, nie samochodowego ale
    trakcyjnego. To przy odpowiednim traktowaniu posłużył by kilkanaście lat.

  • 5. Data: 2009-10-16 08:17:40
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > I nie zapomnij o zapasie paliwa, bo jak prądu brak, to paliwa nie kupisz
    (co
    > ze zdziwieniem skonstatowali posiadacze agregatów;-))

    Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
    http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotwo
    rczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

    Ma możliwość ładowania akumulatorów - cecha cenna na biwaku, na łodzi, a
    także przy katastrofach pogodowych i ich skutkach - także do zasilania
    chłodziarek i zamrażarek - ważne!!!

    Moc zbyt mała (mniejsza niż 1kW) może być za mała dla wielu celów domowych.
    W gospodarstwach indywidualnych moc powinna być większa niż suma mocy
    urządzeń stale pracujących: hydrofor, chłodziarki, zamrażarki, oświetlenie
    awaryjne, aby nie być zaskoczonym. Zapas paliwa 200 litrów beczka - naczynie
    bezpieczne do przechowywanie paliwa. Minimum - kanister 20l.

  • 6. Data: 2009-10-16 13:50:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "pleg" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    Witam
    W związku z problemami z prądem w całym kraju

    w jakim całym kraju? u nas na wsi pod Poznaniem nawet śnieg nie padał i prąd
    jest non stop

  • 7. Data: 2009-10-16 16:48:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 10:17:40 +0200, Prawusek napisał(a):

    > Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
    > http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotwo
    rczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

    Taki kupiłem harcerzom na obóz - jak na razie przeżył dwa obozy i dalej
    działa. Jedyna wada to dość głośna praca, oraz, co może być ważne -
    dwusuwowy silnik który daje 'trudniejsze' w obsłudze spaliny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-10-16 22:30:14
    Od: pleg <p...@w...pl>

    Dzięki
    to drugie pytanie, czy karnistry można przetrzymywać bezpiecznie w
    garażu znajdującym się w budynku mieszkalnym (na parterze), bo raczej
    nasłoneczniony balkon odpada :)

  • 9. Data: 2009-10-17 00:36:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 15:30:14 -0700 (PDT), pleg napisał(a):

    > to drugie pytanie, czy karnistry można przetrzymywać bezpiecznie w
    > garażu znajdującym się w budynku mieszkalnym (na parterze), bo raczej
    > nasłoneczniony balkon odpada :)

    A dlaczego nie? W końcu w samochodzie masz duzo więcej benzyny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-10-18 10:17:10
    Od: grzesiek <g...@g...pl>

    pleg pisze:
> [...]
    > pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
    > gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.

    Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
    Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane
    olejem napędowym?
    Wiem, że duże agregaty np dla szpitali, lotnisk itp, itd są,
    ale chodzi mi o taki mały do domu, na kilka kW, bo jakoś w
    sklepach nie spotkałem się z takimi.

    pozdrawiam
    Grzesiek