  • 11. Data: 2009-10-18 11:13:45
    Temat: Re: zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 12:17:10 +0200, grzesiek napisał(a):

    > Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
    > Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane
    > olejem napędowym?

    Oczywiście, że są.

    > ale chodzi mi o taki mały do domu, na kilka kW, bo jakoś w
    > sklepach nie spotkałem się z takimi.

    Na kilka to rzadko, ale na kilkanaście, to już są.
    Nota bene - widziałem agregat przerobiony z benzyny na zasilanie LPG. W
    sumie dość ciekawy patent, bo o ile benzyny bez prądu nie kupisz, to butlę
    11kg jednak tak ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-10-19 12:24:23
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Prawusek pisze:

    > Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
    > http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotwo
    rczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

    Mam go, nawet z tej samej firmy. To absolutnie dolna półka.

    Radzilbym uwazac. Pali swietlówki energooszczedne, ladowarki
    i na wlasnej skórze sprawdzilem, co znaczy "nie nadaje sie do
    elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.

    Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

    Lepiej wydac troche wiecej.

    pozdro

  • 13. Data: 2009-10-19 12:51:39
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
    > elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.
    >
    > Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

    Może ci się trafił taki - mój pomierzyłem i obejrzałem na oscyloskopie
    przebiegi - nie ma problemu.
    Moze zastosuj jakiś dławik na wyjsciu i warystory na wyskoki.

  • 14. Data: 2009-10-20 19:55:52
    Od: AA <...@...pl>

    > Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
    > Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane olejem napędowym?

    Sa - najmniejszy na jaki dostalem oferte to byl 5kW. Byl ponad 2x
    ciezszy i drozszy niz markowy porzadny benzyniak.

    Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony
    do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w
    aucie (benzyniaka nie wolno), ciagla praca przez kilka dni nie odbije
    sie na jego zywotnosci.

    AA

  • 15. Data: 2009-10-20 20:04:36
    Od: AA <...@...pl>

    > W związku z problemami z prądem w całym kraju naszła mnie taka myśl,
    > że należałoby kupić agregat prądotwórczy do domu. W związku z tym
    > pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
    > gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.

    Warto aby moc byla 2x wieksza niz odbiorow. Wtedy podlaczenie
    swietlowek, silnikow i innych "zlosliwych" odbiorow raczej nie
    wyprowadzi agregatu z rownowagi.

    Warto buforowac wyjscie z agregatu UPS-em - zadba o wlasciwy ksztalt
    napiecia, uodporni odbiory na chrzakniecia silnika. Tylko ze to droga
    zabawa, bo zwykle tani UPS nie wystarczy, powinien byc z podwojnym
    przetwarzaniem. Da sie takie upolowac wzglednie tanio na aukcjach...

    AA

  • 16. Data: 2009-10-21 06:21:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    AA pisze:
    > Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony
    > do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w
    > aucie (benzyniaka nie wolno), ...

    Czemu nie wolno?
    pozdro
    --