  • 1. Data: 2009-02-08 11:43:47
    Temat: Regulacja zawiasów
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Jedne z drzwi do pokoju ciągle mi się przymykają i chciałem je wyregulować.
    Tylko nie wiem od której strony się do tego zabrać. Ostatnie próby niewiele
    pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    Zawiasy są takie jak na zdjęciu:
    http://www.migawka.info/mieszkanie/zawias.jpg

    --
    Sławomir Szyszło

  • 2. Data: 2009-02-08 12:06:53
    Temat: Re: Regulacja zawiasów
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewiele
    > pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    1. zdjac skrzydlo
    2. ustawic zawiasy w oscieznicy tak zeby w dwoch plaszczyznach mialy pion
    (prostopadle do plaszczyzny oscieznicy i w plaszczyznie oscieznicy)
    3. zalozyc skrzydlo
    4. sprawdzic co i jak
    5. zdjac skrzydlo i tak wkrecac lub wykrecac zawiasy w skrzydle zeby bylo
    dobrze
    6. jak nie pomaga szukac paragonu i wezwac ekipe ktora montowala oscieznice
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-08 12:19:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > niewiele
    > pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    Kluczem imbusowym popuść część zawiasu zamontowaną w futrynie(srubka do
    popuszczenia jest pod widoczna na zdjeciu plastikową okragła zaślepką). Ew.
    wykręcaj/dokręcaj te części zawiasów wkręcone w drzwi.

    Kris

  • 4. Data: 2009-02-09 08:32:24
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 8 Lut, 12:43, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:
> [...]
    > pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    Często zawiasy są zrobione właśnie tak, aby drzwi się zamykały.
    Jezeli nie chcesz aby się zamykaly same wystarczy zamontować blokadę
    podłogową, otwarte drzwi wjeżdzają ns sprężynę, która podtrzymuje
    drzwi w stanie otwarcia - chroni w ten sposób szybę w drzwiach, przed
    wybiciem przez przeciąg, zwolnienie blokady zazwyczaj następuje przez
    wciśnięcie sprężyny stopą.
    W najprostszym przypadku wystarczy hak w meblu lub ścianie i guma
    z wecka zaczeniona za klamkę...

  • 5. Data: 2009-02-09 22:22:33
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 9 Feb 2009 00:32:24 -0800 (PST), Panslavista

> [...]
    >wciśnięcie sprężyny stopą.
    > W najprostszym przypadku wystarczy hak w meblu lub ścianie i guma

    Mam ten sam problem i ktoś tu kiedyś na tej grupie (albo na
    budowaniu...) podpowiedział mi, żeby zeszlifować pod odpowiednim kątem
    bieżnie zawiasów. Pomysłu nie wprowadziłem w życie, bo po
    przemyśleniach doszedłem do wniosku, że całe drzwi idą do wymiany więc
    będę się bawił już z nowymi zawiasami (krzywa ościeżnica niestety
    zostaje) ;-)
    --
    A.

  • 6. Data: 2009-02-10 07:46:39
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ponieważ regulacja dotyczy dwóch płaszczyzn, to bez oględzin niewiele
    doradzę.
    Masz 4 możliwości:
    - zawias górny framugi wykręcić
    - zawiasu dolny framugi wkręcić
    - zawias górny drzwi wkręcić
    - zawias dolny drzwi wykręcić
    i wszystkie wzajemne kombinacje.
    Jeżeli nie pomoże, to pozostaje sprężynka odciągająca drzwi (u mnie działa
    od lat i "prawie" jej nie widac)
    Jacek

  • 7. Data: 2009-02-10 08:24:51
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

> [...]
    > niewiele
    > pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    Sprawdź, czy futryna (ościeżnica) trzyma pion. U mnie jedna para drzwi też
    się sama zamyka. Futryna jest stara i jest taka krzywa od zawsze. Pochylona
    na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest
    klinik. I się nie zamykają. :-)
    jangr

  • 8. Data: 2009-02-10 12:10:36
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 10 Lut, 09:24, "jangr" <j...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w
    wiadomościnews:gmmk23.1fk.1@slaszyszCIACHTO.list.pl.
    ..

> [...]
    > na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest

    Pewnie lekkie drzwi i gąsiorka z klinikiem nie przesuną, nawet jak
    klinik się wyczerpie - bul, bul...

  • 9. Data: 2009-02-10 17:30:25
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 09:24:51 +0100, "jangr" <j...@i...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest

    Pewnie jest pionowo, bo przez jakieś pół roku było w porządku. Dopiero potem
    zaczęły się przymykać. Ale upewnię się jeszcze.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2009-02-10 18:07:07
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

> [...]
    > niewiele
    > pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

    Witam,

    U nas framuga była źle wstawiona, mierząc szerokość framugi to u góry miała
    80 cm a na dole trochę więcej, strona z zawiasami nie trzymałą pionu.

    --
    Łukasz