  • 11. Data: 2020-05-15 21:32:42
    Temat: Re: RobWan doradź nieco, proszę.
    Od: Kris <k...@g...com>

    >fb to rak
    https://m.facebook.com/groups/268864830310141?group_
    view_referrer=profile_browser

  • 12. Data: 2020-05-17 20:21:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    >fb to rak.
    Niby rak ale przydaje się.
    Robię pewne rzeczy z drewna.
    Jeszcze niedawno najwięcej sprzedawalo się na allegro, potem olx.
    Od jakiegos już czasu z olxa słaby zwrot a najwięcej zamówień z FB właśnie
    https://m.facebook.com/marketplace
    W tym tygodniu 4 szt sprzedane na allegro, 0szt z olx i 12 szt z fehsbukowego
    marketplace.
    Tyle że na marketplace gamoni dużo. W ogłoszeniu podana cena i wymiary a co druga
    wiadomość to "jaka cena?" "jakie wymiary?"

  • 13. Data: 2020-05-27 04:51:59
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 16:01:56 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    cenie (3kpln za m3) i na fotach wyglada ok.

    sensownie suche aby spokjnie w nim dłubać niefanaberyjne mebelki?

    > 1 cm na rok. Teraz może mieć koło 20%.

    Idealnie sie wstrzeliles.
    Wlasnie powbijalem gwozdzie i pomierzylem miernikiem w oparciu o te info:
    https://woodgears.ca/lumber/moisture_meter.html

    wyszlo 2MOhm czyli pi*oko 20%.

    Czyli albo rozciąć na drobne albo czekac?

    Mam te deski w raczej suchym miejscu ale jest tam okolo 18-20 stopni, wilgotnosc na
    poziomie 50-60%.

    Mysle czy wyniesc na zewnatrz na lato czy nie. W zime bedzie sporo suszej wewnatrz.

    Masz gdzies pod reka jakas tabelke czy graf z informacja jak pod kątem suszenia
    drewna porównywać warunki?

    np. 25stopni+70% wilgotnosci vs 18stopni+55%
    ?

  • 14. Data: 2020-05-27 10:31:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 04:51, s...@g...com pisze:

> [...]
    > https://woodgears.ca/lumber/moisture_meter.html
    >
    > wyszlo 2MOhm czyli pi*oko 20%.
    >
    > Czyli albo rozciąć na drobne albo czekac?

    Gdy istniała nieopodal firma, która produkowała forniry, to suszenie
    trwało kilka dni. Ale na stojakach po dwa liście forniru, przerwa 20 mm
    i następne dwa. Fornir po skrawaniu mokry miał koło 1 mm. Wszędzie
    wentylatory, i grzejniki.
    Czyli cienkie szybciej schnie, ale lubi się wykrzywić.

    > Mam te deski w raczej suchym miejscu ale jest tam okolo 18-20 stopni, wilgotnosc na
    poziomie 50-60%.

    > Mysle czy wyniesc na zewnatrz na lato czy nie. W zime bedzie sporo suszej wewnatrz.

    Jak masz miejsce i zabawa z drewnem na dłużej, to zobacz to:

    https://www.google.com/search?q=solar%20wood%20dryer
    %20diy&tbm=isch&tbs=rimg%3ACdxdVVKPKFpoImADrzptp75zo
    o685RazZPL3vPs2GqzuaLBaLhSH1jNPzO_1l0mifrXPugqfqEGsT
    wJlw2c5rGwfu-B3TFs_1orUA_1S9SELBk66jcMTFzx4Guajq8ts7
    FTv_1pUoeFU5x6s2ZIqEgkDrzptp75zohFNAKBqwDKnPioSCY685
    RazZPL3EaLHzmX9LByZKhIJvPs2GqzuaLARhQyoKgbcFCYqEglaL
    hSH1jNPzBGorjyWEM2o0SoSCe_1l0mifrXPuEUdzOSkTaJ5XKhIJ
    gqfqEGsTwJkRsxwj9IZeuFYqEglw2c5rGwfu-BGpaeHj6P3MuSoS
    CR3TFs_1orUA_1EQ4vAfFvwyACKhIJS9SELBk66jcR45XUVxEmGB
    0qEgkMTFzx4GuajhGjzVot2bHTNioSCa8ts7FTv_1pUEbCaHjsB7
    atYKhIJoeFU5x6s2ZIRh9Q-UBiX2WNhZ3tv4KQycz0&client=op
    era&hs=AJF&hl=pl&ved=0CAIQrnZqFwoTCOC2uN7N0-kCFQAAAA
    AdAAAAABAG&biw=1623&bih=980

    > Masz gdzies pod reka jakas tabelke czy graf z informacja jak pod kątem suszenia
    drewna porównywać warunki?

    > np. 25stopni+70% wilgotnosci vs 18stopni+55%
    > ?

    Suszarnictwo to osobna dziedzina. Nie próbowałem samemu suszyć,
    wygodniej kupić w hurtowni za rogiem. :-)

    Robert

  • 15. Data: 2020-05-27 16:50:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 maja 2020 03:31:44 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > wentylatory, i grzejniki.
    > Czyli cienkie szybciej schnie, ale lubi się wykrzywić.

    OK, wszystko jasne :)

> [...]
    atYKhIJoeFU5x6s2ZIRh9Q-UBiX2WNhZ3tv4KQycz0&client=op
    era&hs=AJF&hl=pl&ved=0CAIQrnZqFwoTCOC2uN7N0-kCFQAAAA

    Myslalem zeby wlasnie cos takiego wykombinowac.

    > Suszarnictwo to osobna dziedzina. Nie próbowałem samemu suszyć,
    > wygodniej kupić w hurtowni za rogiem. :-)

    Dziekuje i nie mam wiecej pytań :)

  • 16. Data: 2020-05-28 13:08:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Dziekuje i nie mam wiecej pytań :)

    No właśnie, piękne tu obrazki się pojawiają z pięknymi "rzeźbami". Ludzie są zdolni
    jak cholera ale pytanie moje jest: kiedy oni ana to mają czas?
    Jeśli normalnie się pracuje to wszystko (nie tylko ten obrazek mam na myśli) wymaga
    duuuużo czasu (o zapale nie wspomnę).
    K.

  • 17. Data: 2020-05-28 18:35:34
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 maja 2020 06:08:48 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:

> [...]
    > Jeśli normalnie się pracuje to wszystko (nie tylko ten obrazek mam na myśli) wymaga

    To sie nazywa syndrom powieści o mysliwych.

    Anegdota:
    Pewien znany pisarz powiesci przygodowych został zapytany przez mysliwego przy
    ognisku o to jakim cudem jego bohater ma tyle przygód a on sam moze moglby
    opowiedzieć jedną albo dwie i to nieszczególnie ciekawe.

    Na co pisarz mu odpowiedział że te wszystkie przygody są zbiorem opowieści
    prezentowanych przy takim właśnie ognisku przez dziesiątki ludzi którzy mieli
    cokolwiek do powiedzenia sposrod wiekszej ilosci mysliwych.

    Czyli takie rodzynki wybrane z rodzynek.

    Czesto to co widzisz to rezultat miesiecy czasu i mniejszej lub wiekszej ilsoci
    godzin spedzonych nad projektem.

    Ile fizycznie czlowiek moze zrobic mozesz ocenic np. przez jutuba.
    Taki Colin Furze robi projekt miesiąc i to majac do pomocy 1-2-5 osob i poswieca na
    to full time (chyba nie pracuje nigdzie indziej)

    Wandel ostatnio robi sporo mniej i on rzeczywiscie czasem pokazuje nieudane próby.

    W praktyce widzisz 10 projektow zrobionych przez 10-15 osob w przeciagu miesiąca czy
    dwu.

    Jak bedziesz tez chcial robic jeden projekt na miesiac, co miesiac to ci bedzie
    trudno.

  • 18. Data: 2020-05-28 20:45:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jak bedziesz tez chcial robic jeden projekt na miesiac, co miesiac to ci bedzie
    trudno.

    Już myślałem, że to ze mną jest coś nie tak. Dobre wsparcie dzięki.
    K.

  • 19. Data: 2020-06-02 13:14:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2020 04:52:01 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Idealnie sie wstrzeliles.
    > Wlasnie powbijalem gwozdzie i pomierzylem miernikiem w oparciu o te info:
    > https://woodgears.ca/lumber/moisture_meter.html
    >
    > wyszlo 2MOhm czyli pi*oko 20%.

    https://www.lidl-sklep.pl/PARKSIDE-Miernik-wilgotnos
    ci-lub-detektor-wielofunkcyjny-4-w-1-PMSHM-2-A1/p100
    285316

    A wyniki z takiego czegos będa wiarygodne?

  • 20. Data: 2020-06-02 19:03:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2020 06:14:36 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > https://www.lidl-sklep.pl/PARKSIDE-Miernik-wilgotnos
    ci-lub-detektor-wielofunkcyjny-4-w-1-PMSHM-2-A1/p100
    285316

    > A wyniki z takiego czegos będa wiarygodne?

    Nie mialem w rece.

    Na pewno mozna tego uzyc aby porownac dwa kawalki drewna. Czy bezwzglednie mierzy
    dobrze trudno powiedziec.