  • 41. Data: 2016-02-16 10:52:56
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 17:06:43 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Pięknie napisane :)
    > Lubię, jak ktoś ma rozsądne podejście do tematu i nie przegina ani w
    > jedną, ani w drugą stronę...
    > W pełni podzielam zdanie

    Może i pięknie, ale wartość inżynierska tego żadna,
    wszystko trza policzyć, chyba że komuś zwisa ile płaci ;)

    L.

  • 42. Data: 2016-02-16 17:06:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 10:02:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Uzywam non stop i notorycznie do:
    >
    > - gaszenia swiatla w calym domu jednym przyciskiem (z opoznieniem lub bez)
    funkcjonalność zerowa jak dla mnie- tam gdzie nikogo nie ma to i światło się nie
    pali, a jak np córa jest w pokoju to przecież jej światła nie wygaszę

    > w sypialni wieczorem jak idziesz spac lub w wiatrolapie w ciagu dnia jak
    > gdzies wychodzisz
    I w sypialni i wiatrołapie mam wyłączniki do światła, nie widzę potrzeby sterować
    swiatłem w wiatrołapie z sypialni.

    > - gaszenia swiatla na calych kondygnacjach (poddasze / piwnica) - jednym
    > wygodnym przyciskiem przy schodach
    jak wyżej- skoro nikogo w piwnicy nie ma to i światło sie nie pali, a jak ktoś jest
    to mu gasił nie będe. Sam zgasi wychodząc
    > - automatycznego wlaczania oswietlenia dekoracyjnego jak robi sie
    > ciemno (kilkanascie, jak nie dziesiat roznych ledow ledzikow - w
    > salonie, kuchni, na schodach etc)
    A takich wodotrysków nie mam- żona by mnie pogoniła- nie lubimy tego typu efektow
    > - automatycznego wylaczania oswietlenia w roznych miejscach (garaz, korytarze,
    > piwnice etc)
    J.w- wychodzę wyłączam i żaden automat mi nie potrzebny

    > Chocby tylko dla tych rzeczy warto zrobic sobie oswietlenie na PLC - uzywam
    > tego codziennie.
    Czyli taki gadżet za niemałą kasę z zerową jak dla mnie funkcjonalnością.
    Uważaj bo jak żonka do piwnicy będziesz schodziła a Ty czy inny automat z salonu jej
    światło wyłączysz to miło nie będzie;)

  • 43. Data: 2016-02-16 19:22:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    zaoszczedzi na kosztach rozwodu i jeszcze pare zyli z zusu szarpnie.

  • 44. Data: 2016-02-17 01:45:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 17:06:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > I w sypialni i wiatrołapie mam wyłączniki do światła, nie widzę potrzeby sterować
    swiatłem w wiatrołapie z sypialni.

    Nic nie zrozumiales ;)
    W sypialni idziesz spac - klik - caly dom wylaczasz.
    W wiatrolapie jak gdzies wychodzisz - klik - caly dom wylaczasz.
    Nie musisz potem latac po domu czy na pewno wszystko pogaszone, bo jeden
    klik wygasza caly dom.

    > jak wyżej- skoro nikogo w piwnicy nie ma to i światło sie nie pali, a jak ktoś jest
    to mu gasił nie będe. Sam zgasi wychodząc

    Jak ktos ma jedno pomieszczenie w piwnicy i zapala jednym przyciskiem cala
    piwnice to spoko, ja mam 140m2 piwnic - 6 pomieszczen, schody, korytarze wiec
    i oswietlenie troche bardziej skomplikowane - np. wychodzac z silowni zamiast
    gasic swiatlo w silowni, w jednym korytarzu, drugim korytarzu i na schodach
    - klikam jeden przycisk przy wejsciu do wiatrolapu i gasze wszystko naraz.

    > A takich wodotrysków nie mam- żona by mnie pogoniła- nie lubimy tego typu efektow

    Zadne wodotryski - oswietlenie dekoracyjne to dla mnie MUS - i nie chodzi
    o to, ze ono cos dekoruje - tylko o to, ze np. ogladajac TV, czy pracujac
    przy komputerze / tablecie - w ciemnym pomieszczeniu oko meczy sie znacznie
    szybciej niz w takim polmroku. A nie zawsze mam ochote zapalac oswietlenie
    glowne, bo wtedy jest znowu za jasno do tych czynnosci.

    > Czyli taki gadżet za niemałą kasę z zerową jak dla mnie funkcjonalnością.
    > Uważaj bo jak żonka do piwnicy będziesz schodziła a Ty czy inny automat z salonu
    jej światło wyłączysz to miło nie będzie;)

    Nie da sie wylaczyc swiatla w piwnicy z salonu. Oczywiscie nabijasz sie,
    a polowy zastosowan w ogole nie zrozumiales ;)
    Niech Ci bedzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2016-02-17 08:48:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-17 o 01:45, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > - klikam jeden przycisk przy wejsciu do wiatrolapu i gasze wszystko naraz.

    A nie przyszło Ci do głowy, że gdybyś zrobił konwencjonalną instalacją i
    trochę pobiegał od włącznika do włącznika, to zaoszczędziłbyś na
    wodotryskach i siłowni?

  • 46. Data: 2016-02-17 09:26:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 01:45:58 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nic nie zrozumiales ;)
    Zrozumiałem.
    > W sypialni idziesz spac - klik - caly dom wylaczasz.
    Córce w pokoju też? Żonie która jest w salonie jeszcze też? Skoro one tam sa to nie
    będę im światła wyłączał. A z sypialni nie mam potrzeby wyłączania światła w garażu
    bo ono się tam nie świeci jak ja jestem w sypialni- ono zostało wyłączone jak
    wychodziłem z garażu
    > W wiatrolapie jak gdzies wychodzisz - klik - caly dom wylaczasz.
    A niby czemu mam mieć "cały dom" włączony przed wyjściem? Tylko po to żeby go
    wyłączać?

    > Nie musisz potem latac po domu czy na pewno wszystko pogaszone, bo jeden
    > klik wygasza caly dom.
    Od lat u mnie funkcjonuje w rodzinie takie coś że jak ktoś wychodzi z danego
    pomieszczenia to światło wyłącza i nie pamiętam, abym przed wyjściem kiedykolwiek
    "latał po domu"
    > Jak ktos ma jedno pomieszczenie w piwnicy i zapala jednym przyciskiem cala
    > piwnice to spoko, ja mam 140m2 piwnic - 6 pomieszczen, schody, korytarze >wiec i
    oswietlenie troche bardziej skomplikowane
    Jak skomplikowałeś to masz skomplikowane;)
    > - np. wychodzac z silowni >zamiast gasic swiatlo w silowni, w jednym >korytarzu,
    drugim korytarzu i na >schodach
    Jakiś problem z tym masz?
    > - klikam jeden przycisk przy wejsciu do wiatrolapu i gasze wszystko naraz.
    A jak zapomnisz kliknąć to masz całą piwnicę- te 6 pomieszczeń, 3 korytarze
    oświetlone;)
> [...]
    > szybciej niz w takim polmroku. A nie zawsze mam ochote zapalac oswietlenie
    > glowne, bo wtedy jest znowu za jasno do tych czynnosci.
    A nie no jakies tam kinkiety czy inne lamki tez mamy ale nie widzę potrzeby aby je
    włączać jednym wspólnym przyciskiem skoro prawie każda ma swój włacznik.

    > Nie da sie wylaczyc swiatla w piwnicy z salonu.
    Dobra, niech będzie z sypialni ten magiczny jeden klik i wyłączasz "cały dom"

    > Oczywiscie nabijasz sie,
    > a polowy zastosowan w ogole nie zrozumiales ;)
    Ja myślę że to Ty nie rozumiesz jak funkcjonuje dom w którym przebywa trochę więcej
    jak 1 osoba
    > Niech Ci bedzie.
    A tak na marginesie- teraz gdy ledy maja już akceptowalne ceny to koszt energii na
    oświetlenie domu nie przekracza pewnie 30zł na miesiąc więc nawet gdyby to światło w
    garażu się u mnie całą noc paliło bo nie mam PLC i jednym klikiem nie wyłączyłem to
    energii zeżre tyle co nic.
    A PLC+ resztę osprzętu to tak ze 3-4tys pewnie kosztuje na dzisiaj?
    Ale aspekt finansowy dla osób lubiących gadżety jest pomijalny wiec tylko tak pytam;)

  • 47. Data: 2016-02-17 13:45:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 08:48:42 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > A nie przyszło Ci do głowy, że gdybyś zrobił konwencjonalną instalacją i
    > trochę pobiegał od włącznika do włącznika, to zaoszczędziłbyś na
    > wodotryskach i siłowni?

    Tzn. uwazasz, ze chodzenie moze zastapic silownie? Bicz plizzzz :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2016-02-17 13:52:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 09:26:22 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Córce w pokoju też?

    Nie mam corki. A jezeli bede mial to w 10 sekund odepne z programu wylaczanie
    jej pokoju :)

    > Żonie która jest w salonie jeszcze też?

    Serio pytasz, czy tylko probujesz nieumiejetnie zrobic ze mnie glupka? :)
    Ale odpowiem - nie, jezeli zona jest w salonie to nie gasze calego domu.
    Za to ona jak przyjdzie do sypialni (uprzedzam pytanie - przyjdzie i
    WIDZI ZE JA JUZ LEZE w lozku i nie jestem w piwnicy ani w lazience na poddaszu
    :D to klika i wylacza caly dom. Panial? :)

    > Skoro one tam sa to nie będę im światła wyłączał.

    Jezu Kris, Tobie trzeba jak debilowi tlumaczyc? Z wylacznika korzysta ostatni,
    ktory sie kladzie spac. Nie ma na nim czujnika linii papilarnych i nie dziala
    on tylko z moim palcem.

> [...]
    pomieszczenia to światło wyłącza i nie pamiętam, abym przed wyjściem kiedykolwiek

    Problemu nie mam ale to jest po prostu wygodne.

    > A nie no jakies tam kinkiety czy inne lamki tez mamy ale nie widzę potrzeby aby je
    włączać jednym wspólnym przyciskiem skoro prawie każda ma swój włacznik.

    j/w. Wygoda.

    OK konczymy, bo Ty zostales na etapie fiata 126p i Tobie to pasuje, a ja
    jednak wole BMW :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2016-02-17 14:01:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 13:52:36 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > OK konczymy, bo Ty zostales na etapie fiata 126p i Tobie to pasuje, a ja
    > jednak wole BMW :)
    Póki co masz coś o funkcjonalności Fiata 126 w cenie BMW;)

  • 50. Data: 2016-02-17 16:41:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 14:01:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Póki co masz coś o funkcjonalności Fiata 126 w cenie BMW;)

    Jestes w bledzie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.