  • 1. Data: 2012-06-14 13:57:50
    Temat: Równanie
    Od: "Majka" <m...@g...pl>

    Witam,
    jak wyrównać podłoze w trawniku?
    Koszę trawnik co 7-8 dni, na krótko, na drugi stopień kosiarki, czyli plus
    minus 4-5cm wysokości trawy.
    Niestety problem ma sama kosiarka - jadąc zawiesza się gdzieniegdzie na
    górkach pagórkach jakie porobiły się w podłozu, w trawniku.
    Kiedyś to wszystko było równe - czy dziś mogę to naprawić?
    Podsypki? żwir, piasek?
    Ziemia ogrodowa?
    Jak to sie robi w istniejącym, żywym trawniku, w trakcie wzrostów?

    Majka

  • 2. Data: 2012-06-14 14:06:18
    Temat: Re: Równanie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 11:57:50 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
    > Podsypki? żwir, piasek?
    > Ziemia ogrodowa?
    > Jak to sie robi w istniejącym, żywym trawniku, w trakcie wzrostów?

    http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/10,113399,5481141,Walo
    wanie_trawnika.html

    --
    XL

  • 3. Data: 2012-06-14 17:54:08
    Temat: Odp: Równanie
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/10,113399,5481141,Walo
    wanie_trawnika.html

    Wałowanie ma sens na lżejszych glebach, trawnikach nie zupełnie starych. Na
    glebach gliniastych walec nawet 2 razy cięższy niż ten z filmu jeździ po
    trawniku jak po betonie i ni hu hu jak góry doliny były tak będą.
    Podsypywanie ziemią to może na malutkich kąskach, na paru, parenastu arach
    jakos sobie tego nie wyobrazam. Może podnieś noż w kosiarce o jedno oczko,
    aby sie maszynka nie wieszała? Tak sobie myślę, że jak już - chociaz zabrzmi
    to bardzo idiotycznie - ale bardziej skuteczny od walca byłby taki budowlany
    skoczek;-) Wypozyczyc na 1 dzien i wio....

    pozdrawiam Johnny

  • 4. Data: 2012-06-14 19:50:23
    Temat: Re: Odp: Równanie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 17:54:08 +0200, Johnny napisał(a):

> [...]
    > to bardzo idiotycznie - ale bardziej skuteczny od walca byłby taki budowlany
    > skoczek;-) Wypozyczyc na 1 dzien i wio....

    Tworzysz.
    --
    XL

  • 5. Data: 2012-06-14 20:56:05
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    jaka kosiarka i jakie pagórki?
    ja mam trawnik w stylu dzikim, czyli bez siania samo wyrosło coś co
    przypomina trawę, na wstępie wyrównałem koparką, potem grabiami, jest mniej
    więcej równo, czasem robią się jakieś dołki, bo woda podmyje, bo coś się
    uleży, albo kret zrobi piramidkę, ale wszystko co wystaje ponad te kilka cm
    jest dokładnie wyrównywane przez kosiarkę z napędem o mocy 6,5 KM, najwyżej
    na łysy placek rozsypuję trochę gleby i z czasem zarasta...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-06-14 21:40:14
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > kilka cm jest dokładnie wyrównywane przez kosiarkę z napędem o mocy 6,5
    > KM, najwyżej na łysy placek rozsypuję trochę gleby i z czasem zarasta...

    U mnie, przed domem i z boku mam trawnik jakieś 5ar pod który nie za bardzo
    się starałem. Ot grabie co by wyrównać, kamyczki won i ostatecznie sianie
    trawy. Efekt taki że kosić niżej niż na 5-6cm się nie da gdyż kółka
    miejscami wpadają w nierówności i napęd kosiarki zawodzi albo wzgórek i
    obudowa kosiarki ryje w ziemi. Kosiarka spora z silnikiem 173cm3 to też
    siłować się z nią na takich nierównościach nie ma sensu.
    Za domem natomiast miałem taki trawnik jak go zastałem ale tam to tylko na
    najwyzszym nożu 9-10cm dało się kosić. Postanowiłem w końcu że zrobię jak
    nalezy, zeszłej jesieny zaoraliśmy a na wiosnę glebogryzarka i brony. Na
    koniec pod brony za kolcami deska na sztorc przywiązana drutami i równanie w
    te i wewte i na krzyż i w poprzek. Stare zeschnięte darnie niemal bez ziemi
    wyszły na zewnątrz to je uprzątnąłem. Jak już było uprzątnięte to wziąłem
    deske 1,5m długą szeroką na 30cm, ponabijałem grubych gwożdzi co 5 cm na
    przemian tak aby wystawały 3-4cm i wlokłem dechę gwoździami w dół pod
    ciężarem krawęznika chodnikowego. Wyrównało się ekstra i jeszcze powyłaziły
    resztki darń oraz kamyczki. Póki deszcz nie popadał to szło lekko ale po
    deszczu ziemia się zbiła i katorżnicza praca to już była wtedy i tylko we
    dwójkę dało się to ciągnąć. Jak już wszystko wyrównałem to zasiałem trawę,
    ale zamiast zagrabywać nasiona grabiami to tą deską raz dwa szybko
    przeleciałem tylko raz i na końcu zwałowałem dokładnie walcem który
    wykonałem z kawałka rury kanalizacyjnej średnicy 30cm długiej na 55cm. Walec
    zalany betonem waży dość sporo. Kosiarka po tym nowozrobionym trawniku
    jeździ jak po lotnisku na najniższym ustawieniu noża 3-4cm i gdyby mogła
    niżej to też by jechała bez problemu. Warto było popracować, kiedyś zrobię
    tak samo z trawnikiem z przodu. Zupełnie inny trawnik i inne koszenie.

    Marek