  • 61. Data: 2021-12-12 13:33:10
    Temat: Re: Rzutnik mam i ja :-)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.12.2021 23:59, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > Czyli tekst standardowy. Uff... ?

    Też tak myślę, bo ja wysłałem do serwisu z czyściutkim filtrem i całym
    projektorem - zanim zgłosiłem to musiałem sprawdzić czy to pomoże.

    Ale na tej kartce padły konkretne liczby, jak np. czyścić/wymieniać
    filtr co 500h - a tego nie ma nigdzie na stronie Epsona czy w instrukcji.

    > Bardzo dobrze to wygląda. Jakiej dokładnie farby użyłeś na ekran?

    Pojechałem do sklepu budowlanego z zamiarem kupienia tikkurili h499 czy
    j499 - bo ta farba się pojawia na forach, ale z braku laku wziąłem
    https://www.greinplastceramic.pl/ - "zawsze neutralny" i "węgiel". Po
    pomalowaniu i wyschnięciu wydają się ciemniejsze niż na wzorniku czy
    puszcze i w gruncie dobre, bo się zastanawiałem czy nie za jasne
    wziąłem. Od czegoś trzeba zacząć, ale ja w porównaniu do "gołej" ściany
    jestem zdecydowanie na plus.

    Na białej ścianie nie zauważałem tego, ale teraz przy większym
    kontraście na statycznym jednolitym obrazie widzę że jest delikatna
    różnica w jasności między jedną stroną obrazu a drugą - przypomniało mi
    się jak pisałeś o projektora z funkcją regulacji kolorystyki w
    poszczególnych miejscach obrazu...

    > Ja się
    > właśnie obawiam, że przy tych szarościach spadnie komfort oglądania
    > w dzień na tyle, że trzeba będzie wyłączyć Eco. Może nie?

    Aktualnie kiedy słońce świeci nisko, to w okolicy południa...no słaba
    jest widoczność w trybie eco. Wczoraj był taki dzień że świeciło prosto
    na ścianę. Z drugiej strony zdecydowanie mogę napisać, że na białej
    ścianie to ten obraz był po prostu "mleczny" w porównaniu do tego co
    jest teraz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2021-12-12 13:49:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.12.2021 00:47, Zenek Kapelinder wrote:
    > Po dłuższym boku mam 360 i jak będę malował pokój to powieksze o ~ 40 centymetrów.
    Z jakiegos forum z projektorami z tematu " jaki duży ekran". Sporo odpowiedzi w stylu
    że jaki duży by nie zrobił to następnego dnia okaże się że mógłby być większy.

    Pewnie mają rację ;-) Ostateczny rozmiar to też jakaś wynikowa warunków
    fizycznych. U mnie na kanapie, mam głowę jakieś 360cm od tego ekranu.
    Projektor powiesiłem w odległości ~290cm bo nie chciałem żeby wisiał nad
    głowami.

    > Środek ekranu powinien być na wysokości oczu jeśli oglądający siedzi na krzesełku
    czy na czym tam najczęściej siedzi

    Na podobny wniosek wpadłem gdy włączony projektor przymierzałem gdzie
    powiesić. Przy 360cm to masz ponad 2m na wysokości? Ja mam szafkę RTV na
    przeciwnej ścianie. U Ciebie obraz zaczyna się tuż nad podłogą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 63. Data: 2021-12-12 17:50:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 13:49:22 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > powiesić. Przy 360cm to masz ponad 2m na wysokości? Ja mam szafkę RTV na
    > przeciwnej ścianie. U Ciebie obraz zaczyna się tuż nad podłogą?

    A ta szafka to betonowa i zintegrowana z konstrukcją budynku że usunąć się da tylko
    jak ścianę nośną wyburzyć? I co trzymasz takiego ważnego na tej szafce albo w tej
    szafce że musi ograniczać wielkość ekranu? Wywalić bo przeszkadza. Ekran wazniejszy.
    Wymalować ekran maksymalnie duży jak się da. U mnie zaczyna się 30 centymetrów nad
    podłogą bo tyle miejsca zajmuje głośnik niskotonowy. W połowie wysokości ekranu
    glosniki zainstalowane w ścianie żeby jak najmniej wystawaly. Jak zrobiłem ekran to
    pomalowałem pokój. Wszystkie przewody zagipsowałem w rowkach w ścianie. Nic nie
    wystaje, nie fajtoli się nie zbiera się kurz. A ty ekran wymalowałes tak że musisz
    głowę podnosić jak prezesa oglądasz.. Głośniki przy podłodze albo korzystasz z tego w
    projektorze. Prezes mowi do ciebie z góry a jego głos słyszysz przy podłodze albo
    wysoko za plecami. To niedopuszczalne. Zrób dobrze i się pochwał a chwilowo to gówno
    co zrobiłeś wykasuj.

  • 64. Data: 2021-12-12 17:55:14
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 11.12.2021 o 18:05, Zenek Kapelinder napisał:

    > Daj spokój, odpisałeś idiocie. Jak ktoś sobie daje ksywkę od rasy są to znaczy że
    jest psem. On mnie chciał " dołożyć" tym projektorem za 300. Bo pamiętał w swoim
    wybrakowanym mózgu że kiedyś kupiłem chiński projektor. Jak go kupowałem to
    faktycznie kosztował 350 ale ojro. Działa do tej pory i ma obraz niewiele gorszy od
    tego co teraz mam. On jak pies co szczeka na sąsiada zza siatki ale nie wie dlaczego.
    Nic nigdy pod ksywka kundla tutaj nie napisał. Poza tym to klon jakieś debila
    występującego tutaj pod inną ksywka. A Bałuty to bardzo ładna dzielnica. Dużo
    zieleni, coraz więcej wyremontowanych starych kamienic.

    Uderz w stół z powyłamywanymi nogami na poddaszu pożydowskiej rudery
    na Bałutach...

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 65. Data: 2021-12-12 18:29:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 17:55:17 UTC+1 Collie napisał(a):

> [...]
    > na Bałutach...
    >

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    A choj Collie. Ja ciebie też.

  • 66. Data: 2021-12-12 23:08:52
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 12 Dec 2021 13:33:10 +0100, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > Ale na tej kartce padły konkretne liczby, jak np. czyścić/wymieniać
    > filtr co 500h - a tego nie ma nigdzie na stronie Epsona czy w instrukcji.

    A to ciekawe. U mnie, jeśli mnie pamięć nie zawodzi, była tylko
    informacja, żeby filtr czyścić ,,często".

> [...]
    > puszcze i w gruncie dobre, bo się zastanawiałem czy nie za jasne
    > wziąłem. Od czegoś trzeba zacząć, ale ja w porównaniu do "gołej" ściany

    Dzięki. Wydaje się nieco ciemniejsza od H499.

    > Na białej ścianie nie zauważałem tego, ale teraz przy większym
    > kontraście na statycznym jednolitym obrazie widzę że jest delikatna
    > różnica w jasności między jedną stroną obrazu a drugą

    U mnie raczej nie ma tej przypadłości, a na początku przyglądałem się
    obrazowi dość dokładnie. Natomiast z czasem pojawiają się widoczne na
    ciemnym tle zielonkawe, nieostre rozjaśnienia - kurz. Co ciekawe, po
    jakimś czasie plamki znikają. Ewidentnie pyłki są wywiewane.

    > - przypomniało mi
    > się jak pisałeś o projektora z funkcją regulacji kolorystyki w
    > poszczególnych miejscach obrazu...

    Nie, z czymś takim się nie spotkałem. Pisałem o regulacji zbieżności
    kolorów. W wyższych modelach można to robić dla poszczególnych
    fragmentów obrazu. O, coś takiego:
    https://files.support.epson.com/docid/cpd3/cpd39809/
    source/basic_use/tasks/panel_aligning.html

    Przydałaby mi się taka opcja.

    > Aktualnie kiedy słońce świeci nisko, to w okolicy południa...no słaba
    > jest widoczność w trybie eco. Wczoraj był taki dzień że świeciło prosto
    > na ścianę.

    No tak, ale to są raczej ekstremalne warunki.

    > Z drugiej strony zdecydowanie mogę napisać, że na białej
    > ścianie to ten obraz był po prostu "mleczny" w porównaniu do tego co
    > jest teraz.

    Hmm, mimo wszystko nie mogę określić rzutowanego na białym ekranie
    obrazu jako ,,mleczny". Owszem, czernie mogłyby być lepsze. Dużo złego
    robią u mnie też odbicia od sufitu. Jednak ogólnie rzecz biorąc kontrast
    jest - według mojej opinii - nie najgorszy. Może po malowaniu zmienię
    zdanie. :)

    k.

  • 67. Data: 2021-12-13 07:17:11
    Od: Runt <t...@a...prv>

    W dniu 2021-12-12 o 18:29, KANALIA* Zenek Kapelinder UJADA:

    DO BUDY PSI BĘKARCIE!*

    to za wyzwiska na pl.soc.polityka!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 68. Data: 2021-12-13 07:55:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Dec 2021 13:33:10 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Pojechałem do sklepu budowlanego z zamiarem kupienia tikkurili h499
    > czy
    > j499 - bo ta farba się pojawia na forach, ale z braku laku wziąłem

    Ale po co tak kombinować jak są profesjonalne ekrany ALR? Zwykłą
    farbą nigdy nie uzyskasz kontrastu takiego jaki daje ALR....

    --
    Marek

  • 69. Data: 2021-12-13 12:48:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.12.2021 07:55, Marek wrote:
    > Ale po co tak kombinować jak są profesjonalne ekrany ALR? Zwykłą farbą
    > nigdy nie uzyskasz kontrastu takiego jaki daje ALR....

    Ale ja nie walczę o zrobienie najlepszej sali kinowe w okolicy. Za 90zł
    podniosłem znacząco jakość obrazu który oglądam z projektora za nie bóg
    wie jakie pieniądze, w salonie. A Ty proponujesz mi zakup ekranu za cenę
    zbliżoną do ceny projektora? Jakość obrazu poprawi mi się 20-krotnie w
    porównaniu do tego co mam za cenę tej farby?

    Zawsze chciałem mieć swoje "małe kino" i jestem póki co zadowolony.
    Kiedyś (szczególnie gdy dzieci dorosną) to pewnie połaszę się na droższy
    model z większą liczbą bajerów), ale nadal nie będę potrzebował "the
    best from the best of the best" ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2021-12-13 16:40:05
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 13 Dec 2021 12:48:44 +0100, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > zbliżoną do ceny projektora? Jakość obrazu poprawi mi się 20-krotnie w
    > porównaniu do tego co mam za cenę tej farby?

    Albo i pogorszy. Ekrany zwane ALR mają taką właściwość, że w zależności
    od warunków w pomieszczeniu/ustawienia projektora/pozycji widza obraz na
    nich prezentowany sprawia wrażenie nierówno oświetlonego. Pewnie zależy
    to też od jakości ekranu i jak zwykle jednym to przeszkadza, innym wcale
    etc. Widziałem taką projekcję i ja bym nie chciał mieć czegoś takiego.
    Tak samo nie podobają mi się ekrany perełkowe (pewnie mają jakąś
    uwspółcześnioną nazwę). Dają lepszy kontrast, ale mają wyraźną fakturę,
    która mi by przeszkadzała.

    k.