  • 71. Data: 2011-05-13 14:36:22
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Witajcie!

    Moja córka zrobiła zdjęcia mojej tfurczości solarowej.
    Wstawiłem to cichcem na moją galerię na stronie klubu
    motocyklowego, luknijta se:
    http://dzikijunak.org/gallery/solary
    bo chyba będę musiał je stamtąd wykasować ;).

    --
    Yozwig

  • 72. Data: 2011-05-13 18:21:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > motocyklowego, luknijta se:
    > http://dzikijunak.org/gallery/solary
    > bo chyba będę musiał je stamtąd wykasować ;).

    Hehe, calkiem fajna ta Twoja instalacja. Prawde mowiac myslalem, ze wyglada
    gorzej, a tu taki profesjonalizm... :-)
    Sterownik z prawej steruje pompa CWU?

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2011-05-13 18:35:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Własnie zebrałem dane na wykresie i okazało się,
    > ze instalacja bez obciążenia domem zyskiwała
    > codziennie 9`C a obciążona 5-cio osobową
    > rodzinką zyskuje 2`C dziennie...
    >
    > Trochę bladziasto.

    Jak drut 10,5kWh.

    > Kolega Maniek liczył moce z mojego solara, więc
    > chciałem uzupełnić, że jednak nie 8 a 7h i to nie całe
    > działa na niego słońce. Wczoraj się w końcu przyczaiłem
    > i wylukałem "koniec". Jest to godzina 17:10.

    Srednio 283W/m^2. Nie tak przeciez sle, ale do tego baniaka pasowaloby
    dolozyc panela.
    Sprobuj moze w sloneczny dzien w godzinach najwiekszej mocy zdjac szybe z
    kolektorow. Zwykla szyba nie bardzo nadaje sie na produkcje kolektorow i jak
    to ktos liczyl ok. 30% promieniowania przez nia nie przechodzi. Niestety
    brak szyby obnizyc moze temp. calego kolektora poprzez konwekcje i wplyw ew.
    wiatru. Sam jestem ciekaw jak to moze wplynac na delte za kolektorem.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2011-05-13 18:52:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-05-2011 o 16:36:22 Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

    > Witajcie!
    >
    > Moja córka zrobi?a zdjecia mojej tfurczo?ci solarowej.
    > Wstawi?em to cichcem na moj? galerie na stronie klubu
    > motocyklowego, luknijta se:
    > http://dzikijunak.org/gallery/solary
    > bo chyba bede musia? je stamt?d wykasowaae ;).
    No fajnie masz to zrobione, szczególnie ocieplenie zbiornika :)
    Ale te gołe rurki :( tracisz na nich trochę ciepła, no i instalacja
    tylko do pierwszych przymrozków.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 75. Data: 2011-05-13 19:14:53
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hehe, calkiem fajna ta Twoja instalacja. Prawde mowiac myslalem, ze
    > wyglada gorzej, a tu taki profesjonalizm... :-)
    > Sterownik z prawej steruje pompa CWU?

    :)
    Sterownik z prawej załącza pompę CWU gdy temperatura
    w baniaku w domu jest niższa od temperatury w baniaku
    pod solarem. Wartość delta T i histerezę można regulować.

    --
    Yozwig

  • 76. Data: 2011-05-13 19:16:20
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Sprobuj moze w sloneczny dzien w godzinach najwiekszej mocy zdjac szybe z
    > kolektorow.

    Sorry ale nie namówisz mnie na to :). Szyby są
    wklejone na czarny silikon.

    --
    Yozwig

  • 77. Data: 2011-05-13 19:20:00
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    >Ale te gołe rurki :( tracisz na nich trochę ciepła,

    Etam ;), toż to alupex... On ma przenikalność marną...
    Poza tym to stacja testowa ;).

    > no i instalacja tylko do pierwszych przymrozków.

    Ma opcję Froze Protection, czyli marnuje energię
    jak jest zagrożenie przymarznięcia. Ale co komu
    po takiej instalacji gdy są mrozy? Ja nie mam
    podłogówki, więc zwalę wodę bez bólu :).

    Zresztą mam też CWU z węglowego pieca :P.

    --
    Yozwig

  • 78. Data: 2011-05-13 22:09:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ma opcję Froze Protection, czyli marnuje energię
    > jak jest zagrożenie przymarznięcia. Ale co komu
    > po takiej instalacji gdy są mrozy? Ja nie mam
    > podłogówki, więc zwalę wodę bez bólu :).

    Co tam podlogowka, wode mozesz podgrzewac wstepnie tak jak w powszechnych
    instalacjach. Temperatur za bardzo uzytkowych nie uzyskasz, ale kociol ma
    mniej roboty. U mnie zima nagrzewa roznie, ale i ta delta 10 - 15C na 300
    litrach to tez cos.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2011-05-13 22:10:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sorry ale nie namówisz mnie na to :). Szyby są
    > wklejone na czarny silikon.

    Dobra - nie wyjmuj. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2011-05-14 19:00:41
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Srednio 283W/m^2. Nie tak przeciez zle, ale do tego baniaka pasowaloby
    > dolozyc panela.

    No mam piąty kaloryfer. Jest utopiony jako wężownica ;).
    Mogę go "wyjmnońć" w przyszłym sezonie i dorobić
    szkło i futrynę. Dlaczego nie teraz? Miedź na wężownicę
    to 400zł. Szkło 100zł, futryna...eee no nic, materiału zostało...
    Kobita znalazła nawet jeden arkusz wełny mineralnej pod lasem,
    co ją pewnie wiatr zabrał albo pies sąsiada ;), ale konstrukcję
    nośną trzeba by wydłużyć (rurki są, spawarka też i to dobra),
    farby też zostało. Złączek też kupiłem w nadmiarze...

    W sumie mam jeszcze 6ty kaloryfer, który nie przeszedł
    kwaszenia Fosolem, dziurawy kurna jest... Z moimi zdolnościami
    spawalniczymi mógłbym mu nie tylko przywrócić szczelność,
    ale np jak któryś dyskutant w wątku przenieść króćce po
    przekądnej. Tylko wiecie co chopy? Czy mi się kurna chce?
    Czy ja mam siłę? Zgrabnie to jedzie i znowu mam grzebać?
    Sam nie wiem ;)

    --
    Jozwig