  • 1. Data: 2012-01-06 16:46:08
    Temat: Sosna z nasiona?
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Witam, natchnięty ostatnim postem z blogiem TROPIC JUNGLE
    odnalazłem szyszki sosny (podpwiedzcie jaka to) ktore przywiozłem 2 lata
    temu z Grecji.
    Jak je zrywałem były zamknięte - tak było tez około pol roku temu - teraz 2
    się rozwinęły.

    Z jednej wydłubałem nasiona i chce je posadzić - tylko nie umie znależć jak?
    Czy nasiona muszą przejść stratyfikacje czy wystarczy pomoczyc je z 24godz w
    wodzie i potem do ziemi?
    Czytalem też, że nasiona z twardą skorupą (a te takie są) nakłuwa się lub
    przeciera papierem ściernym?

    Poradzcie coś:-)

    Drzewa, z ktorych sa szyszki sa na ostatnim zdjeciu:-)

    http://img811.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?
    id=40731980.jpg
    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-01-06 22:00:44
    Temat: Re: Sosna z nasiona?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2012 17:46:08 +0100, uciu napisał(a):

> [...]
    > przeciera papierem ściernym?
    >
    > Poradzcie coś:-)
    >
    > Drzewa, z ktorych sa szyszki sa na ostatnim zdjeciu:-)

    Siałam tylko świerki srebrne.
    http://www.forum.lasypolskie.pl/viewtopic.php?t=1153
    1

    --
    XL

  • 3. Data: 2012-01-07 09:50:22
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-06 17:46, uciu pisze:
> [...]
    > lub przeciera papierem ściernym?
    >
    > Poradzcie coś:-)
    >
    > Drzewa, z ktorych sa szyszki sa na ostatnim zdjeciu:-)

    Ale chcesz je potem wsadzić gdzieś w ogrodzie? Noe boisz się,że w
    waszych warunkach zimowych wymarzną? (myślę o normalniej zimie, a nie
    tegorocznej).
    Witek

  • 4. Data: 2012-01-07 13:07:48
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości grup

    Prawdopodobnie to Pinia
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sosna_pinia

    Nie nadaje się do sadzenia w gruncie w Polsce - przemarznie.
    W zeszłe wakacje przywiozłem szyszkę z Turcji i nasiono wykiełkowało, radzę
    żadko podlewać raz na tydzień nie za mocno, to roślina sucho lubna,
    potrzebuje dużo światła.

  • 5. Data: 2012-01-08 14:02:21
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Ale chcesz je potem wsadzić gdzieś w ogrodzie? Noe boisz się,że w
    > waszych warunkach zimowych wymarzną? (myślę o normalniej zimie, a nie
    > tegorocznej).

    wpierw do donic+przycinanie i na zime bym chował jak robie z klonami.
    Potem do ogrodu ale to za kilka lat - na zime bym osłanial i owijał słomą,
    jak bedzie wieksze drzewo to wytrzyma

    uciu

  • 6. Data: 2012-01-08 14:03:42
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Prawdopodobnie to Pinia
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sosna_pinia

    tez tak odstawiałem

    > W zeszłe wakacje przywiozłem szyszkę z Turcji i nasiono wykiełkowało,

    od razu wsadzłeś do gruntu czy jakieś spiecjalne zabiegi były?

    uciu

  • 7. Data: 2012-01-08 22:14:49
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości grup

    > tez tak odstawiałem

    > od razu wsadzłeś do gruntu czy jakieś spiecjalne zabiegi były?
    >
    > uciu

    od razu, szybko kiełkowały, trzeba płytko tylko ziemią delikatnie
    przysłonić ale teraz za mało światła jest moja roślinka stoi w miejscu i
    wygina się do światła, proponuję wysiać w kwietniu.

  • 8. Data: 2012-01-08 22:23:12
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2012 23:14:49 +0100, Arekmet napisał(a):

> [...]
    > przysłonić ale teraz za mało światła jest moja roślinka stoi w miejscu i
    > wygina się do światła, proponuję wysiać w kwietniu.

    Postaw ją w dzień pod lampką, choćby taką ze zwykłą żarówką - zobaczysz
    efekt :-)
    --
    XL

  • 9. Data: 2012-01-08 23:47:52
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...
    > Postaw ją w dzień pod lampką, choćby taką ze zwykłą żarówką - zobaczysz
    > efekt :-)

    Szkoda mi kasy, prąd kosztuje zresztą prędzej samodzielnie wykonam lampę do
    doświetlania roślin na diodach tylko potrzebny mi schemat i rodzaj diod.

  • 10. Data: 2012-01-09 00:25:42
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2012 00:47:52 +0100, Arekmet napisał(a):

> [...]
    > doświetlania roślin na diodach tylko potrzebny mi schemat i rodzaj diod.

    No to rób tę lampę - bo Ci sosenka "wybiegnie" :-)
    --
    XL