  • 11. Data: 2018-12-10 17:11:22
    Temat: Re: Sprawność Elektrometa 25 na wungiel
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 09:19:19 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kurde to nawet jest jakiś pomysł, myślałem że to jest drogie :>

    bo to w oryginale jest drogie. Ale używki sa tanie. Dla mojej eksperymentalnej budowy
    kupilem 5szt po 40 zł/szt.

    b.

  • 12. Data: 2018-12-10 18:02:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 15:42:58 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Zrob tak:
    > Zmierz temperature wody przy piecu i na wylocie tego cieplociagu.

    To w sumie jest proste i oczywiste, czemu na to nie wpadłem? :>

    > Jak jest pompka to zbadaj ile ma wydajnosci.

    A to jest raczej niewykonalne bo jak mam niby zbadać wydajność?
    W zależności od oporu instalacji ta wydajność przy mocy nominalnej
    może być np. 3m3/h lub 0,2m3/h.

    L.

  • 13. Data: 2018-12-10 19:12:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 11:02:16 UTC-6 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > A to jest raczej niewykonalne bo jak mam niby zbadać wydajność?
    > W zależności od oporu instalacji ta wydajność przy mocy nominalnej

    Oj tam, przeczytaj jaka ma wydajnosc i tyle.
    Z dokladnoscia do 30% ci wyjdzie jej wydajnosc. Oszacujesz sprawnosc z dokladnoscia
    do 30% tejze sprawnosci.

    Czyli jak sprawnosc ci wyjdzie 70% to tak naprawde bedzie to 70%+-23%
    Czy jakos tak, nie chce mi sie dumac.

  • 14. Data: 2018-12-10 19:31:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.12.2018 19:12, s...@g...com pisze:

    > Oj tam, przeczytaj jaka ma wydajnosc i tyle.
    > Z dokladnoscia do 30% ci wyjdzie jej wydajnosc. Oszacujesz sprawnosc z dokladnoscia
    do 30% tejze sprawnosci.

    Oj tam, przy takim druciarstwie wpięcie przy pompie licznika wodociągowego
    nie będzie się specjalnie wyróżniać. I już mamy rzeczywistą wydajność pompy
    z dokładnością do 0,001m3/h.

  • 15. Data: 2018-12-10 19:46:08
    Od: l...@g...com

    27 stopni? Niezła sauna.

  • 16. Data: 2018-12-10 20:11:12
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > groszku miałem podobne.Tych 10 metrów pod ziemią też specjalnych strat nie
    > robi-
    > o ile nie masz wody zbyt wysoko.A sprawdzisz straty albo kamerą
    > termowizyjną -
    > albo obserwując opad śniegu. Działa zadziwiająco dobrze...

    Czy rura, nawet wcale nie zaizolowana, zakopana na 1-1,2 m topiła by śnieg
    na powierzchni?

  • 17. Data: 2018-12-10 20:44:06
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 10.12.2018 o 20:11, Jarek pisze:

    > Czy rura, nawet wcale nie zaizolowana, zakopana na 1-1,2 m topiła by
    > śnieg na powierzchni?

    Oczywiście. Na moim osiedlu w kilku miejscach można przy lekkim mrozie i
    opadzie śniegu zobaczyć przebieg ciepłociągu mimo, że jest zaizolowany i
    do tego najczęściej poprowadzony w betonowym "tunelu"

    --
    Czarek

  • 18. Data: 2018-12-10 20:46:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A jak sprawdzić samemu węgiel? Nie tyle ile ma MJ, ale który ma
    > więcej/mniej.
    > Zbudować mały piecyk na np. 100g węgla i zmierzyć o ile podgrzał wodę?
    Małym piecykiem trudno będzie zapewnić jednakowe warunki spalania
    porównywanych próbek, ale możesz tak spróbować.
    Ewentualnie oddajesz do laboratorium i dostajesz na papierze.
    https://pec.stargard.pl/laboratorium/
    Tutaj koszt 45 zł, z tym, że najpierw trzeba by zapytać, w jakim stanie
    dostarczyć próbkę, bo mogą chcieć drobno zmieloną i jak dasz taki "jak
    jest" to doliczą jeszcze parę PLN za przygotowanie.
    Jak masz dostęp do normy to sobie poczytaj:
    PN-G-04513:1981
    Jacek

  • 19. Data: 2018-12-10 21:00:03
    Od: l...@g...com

    W takim łupinowym, betonowym kanale przewody często, gęsto nie mająjuż izolacji,
    czas, gryzonie robią swoje.

  • 20. Data: 2018-12-11 17:40:15
    Od: "Zenek" <l...@p...onet.pl>

    "Lisciasty" napisał:
    > Mam taką zagwozdkę. Jest sobie chata dwukondygnacyjna,
    > 120m2 użytkowej. Kocioł stoi w stodole, rurki (ponoć dobrze
    > zaizolowane) idą pod ziemią, odległość jakieś 10m.
    > Zastanawiam się nad sprawnością rzeczywistą w odniesieniu
    > do energii dostarczanej do chałupy. Kocioł ma teoretycznie 80%,

    Żadne "nowoczesny" piec nie ma sprawności 80%, to tylko chwyt marketingowy,
    bo sprawność na poziomie 80-90% mają wyłącznie piece kaflowe.
    W tym twoim piecu sprawność spalania pewnie wynosi 60% z czego połowa ciepłą
    idzie w komin, więc optymistycznie masz 30% sprawności.
    Połączenie pieca z domem za pomocą 10m izolowanej rury w gruncie, to też
    idiotyczny pomysł, bo straty na przesyle są ogromne, chyba że zaizolowano by
    to pianką o metrowej grubości w co wątpię, na oko daję 50% strat na przesyle
    tą rurą, więc z tony węgla uzyskujesz jedynie 15% ciepał w domu, reszta leci
    w komin i rurą do gruntu.