  • 1. Data: 2018-02-01 10:49:51
    Temat: Styropian - parametry techniczne
    Od: "mol styropianowy" <s...@o...pl>

    Ostatnio miałem pogadankę z handlowcem styropianu, bo zgłosiłem mu
    niezgodność parametrów technicznych kupionego styropianu.
    Człowiek tak mi namotał we łbie że aż mi się zakręciło, w pewnej chwili
    zorientowałem się że człowiek nawet nie ma wykształcenia technicznego a może
    i nie ma żadnego wykształcenia, ponieważ to co gadał to w skrócie polegało
    na tym jak wmówić klientowi że styropian nie spełniający deklarowanych
    parametrów technicznych, jednak je spełnia, przez odwołanie od tolerancji,
    norm i gadaniu zupełnych głupot.
    Faktycznie okazało się że człowiek nie ma nawet wykształcenia technicznego a
    tłumaczy inżynierowi niuanse parametrów technicznych styropianu. To taka
    uwaga, gdyby wam jakiś handlowiec tłumaczył sprawy techniczne, pierwsze co
    się pytajcie, to jakie ma wykształcenie, ten mój zadeklarował wykształcenie
    handlowe, co to jest wykształcenie handlowe, ktoś wie?

    Mam pytanie, nie na temat pogadanki z handlowcem, tylko o parametry
    techniczne deklarowane przez samych producentów styropianów, bo zauważyłem
    pewna niezgodność.
    Na przykład taki styropian klasy EPS150 ma deklarowaną wytrzymałość na
    ściskanie, przy 10% odkształceniu) większą niż 150kPa (na moje oko, jest to
    obciążenie 15 ton), natomiast kolejnym parametrem tego styropianu jest
    Obciążenie Użytkowe wynoszące 4,5 tony.

    Ktoś mi wyjaśni czym jest to obciążenie użytkowe i jak ma się do
    wytrzymałości na ściskanie?
    Czyżby deklarowany parametr wytrzymałości na ściskanie też był fikcją?

    Znajdzie się tu inżynier co mi to wyjaśni?

  • 2. Data: 2018-02-01 12:19:08
    Temat: Re: Styropian - parametry techniczne
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 11:49:51 UTC+1 użytkownik mol styropianowy napisał:
    -
    > Znajdzie się tu inżynier co mi to wyjaśni?

    Wyjaśniłbym Ci ale nie mam odpowiedniego wykształcenia, więc nie jestem
    godzien rozmowy (nawet merytorycznej) z Tobą, przykro mi :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-02-01 12:29:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 12:19, Adam Sz. pisze:
> [...]
    >
    > Wyjaśniłbym Ci ale nie mam odpowiedniego wykształcenia, więc nie jestem
    > godzien rozmowy (nawet merytorycznej) z Tobą, przykro mi :D

    Hehe... też mnie to uderzyło :]

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2018-02-01 12:32:26
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 10:49, mol styropianowy pisze:
> [...]
    > techniczne, pierwsze co się pytajcie, to jakie ma wykształcenie, ten mój
    > zadeklarował wykształcenie handlowe, co to jest wykształcenie handlowe,

    LOL, no normalnie strrraszne :P Jak on śmiał rozmawiać o technicznych
    kwestiach bez przynajmniej doktoratu z politechniki :D

    Stary, jak ja bym miał patrzeć na dyplomy ludzi, to bym musiał iść do
    kierownika i kazać mu rozpierdzielić cały nasz fachowy zespół
    specjalistów, bo prawie nikt tu nie ma kierunkowego dyplomu o ile w
    ogóle go ma...
    Nie dyplom świadczy o umiejętnościach, przynajmniej w Polsce. Ale to
    niestety jeszcze takie stare, z PRLowskich czasów wciąż pokutujące
    przeświadczenie, że papier jest najważniejszy i się przede wszystkim
    liczy, a nie to, co ktoś wie i umie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2018-02-01 17:42:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]

    > wytrzymałości na ściskanie?
    > Czyżby deklarowany parametr wytrzymałości na ściskanie też był fikcją?
    Tak dokładnie, co ci po styro które pod wylewką ugnie Ci się o 10%? mi siadł
    o 2-5mm i jest problem bo zrobiła mi się szpara a2 płytki pękły, i co z
    tego że był
    podłogowy jak się okazał do du..y, stało się to po kilku latach, więc
    pozamiatane.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-02-01 18:35:18
    Od: dolczak <d...@w...pl>

  • 7. Data: 2018-02-01 19:56:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Czyżby deklarowany parametr wytrzymałości na ściskanie też był fikcją?
    >
    > Znajdzie się tu inżynier co mi to wyjaśni?

    Co to znaczy obciążenie 15 ton, obciążenie 4,5 tony i co one mają
    wspólnego z wytrzymałością na ściskanie?

    Każdy bez wyjątku styropian ma wytrzymałość na ściskanie  i 4,5 i 15 i
    100 i 200 i 1000 ton, a to co pan pisze panie inszyniesze świadczy tylko
    i wyłącznie o tym, żeś pan jest dupa, a nie inżynier.

  • 8. Data: 2018-02-01 20:19:32
    Temat: Re: tyropian - parametry techniczne
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 10:49, mol styropianowy pisze:
    > Na przykład taki styropian klasy EPS150 ma deklarowaną wytrzymałość na
    > ściskanie, przy 10% odkształceniu) większą niż 150kPa (na moje oko, jest
    > to obciążenie 15 ton)

    15 ton na m2 czyli... 1,5kg/cm2. Kciukiem wywrzesz większy nacisk.
    150kPa to nie skała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-02-01 21:14:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.02.2018 17:42, Janusz wrote:

    > o 2-5mm i jest problem bo zrobiła mi się szpara a2 płytki pękły, i co z
    > tego że był
    > podłogowy jak się okazał do du..y, stało się to po kilku latach, więc
    > pozamiatane.

    Mnie też usiadła posadzka EPS100

  • 10. Data: 2018-02-01 22:24:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 21:14, KIKI pisze:
    > Mnie też usiadła posadzka EPS100

    Po kilku latach czy przez kilka lat? A płytki klejem elastycznym były
    klejone?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz