  • 1. Data: 2018-02-01 20:04:44
    Temat: Pranie skóry
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wy tu wszystko wiecie, więc pytam.
    Mam przed kominkiem skórę z barana, która zrobiła się już baaardzo
    ciemno biała od popiołu i innych rzeczy, jakie czasem wypadną z kominka.
    Zanim się wybiorę w kierunku Podhala po nową chciałbym tę starą jakoś
    wyczyścić.
    Jest pomysł, aby ją wyprać.
    Co sądzicie? Czy taka skóra po praniu od razu będzie do wyrzucenia, czy
    może krótkie pranie jest zbytnio nie zaszkodzi?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-02-01 21:10:09
    Temat: Re: Pranie skóry
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Feb 2018 20:04:44 +0100, Jacek napisał(a):

    > Co sądzicie? Czy taka skóra po praniu od razu będzie do wyrzucenia, czy
    > może krótkie pranie jest zbytnio nie zaszkodzi?

    IMO użyj czegoś do prania wełny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-02-01 22:34:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > IMO użyj czegoś do prania wełny.

    O włosie się nie martwię, ale o skórę, która może się zdeformować i
    zesztywnieć.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-02-01 23:21:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 20:04:46 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Co sądzicie? Czy taka skóra po praniu od razu będzie do wyrzucenia, czy
    > może krótkie pranie jest zbytnio nie zaszkodzi?

    W letniej wodzie wypierz i będzie ok- jednak jest ryzyko ze stwardnieje.
    Ale najlepiej do pralni chemicznej zanieś
    Kilkadziesiąt zł pewnie zapłacisz ale będzie super

  • 5. Data: 2018-02-02 09:15:51
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Jest pomysł, aby ją wyprać.
    > Co sądzicie? Czy taka skóra po praniu od razu będzie do wyrzucenia, czy
    > może krótkie pranie jest zbytnio nie zaszkodzi?
    Barana ( w sensie- runa) nie prałem, ale skóry i zamsz-tak.Rozrabiałem 100g płatków
    mydlanych z gorącą wodą, a gdy przestygła wlewałem do pralki, wkładałem skórę i
    włączałem program do wełny.Problem jest a suszeniem- najlepiej na płask, a niskiej
    temperaturze.Skórę, gdy prawie wyschła, smarowałem emulsją do ciała.Zapach dowolny,
    ważne żeby tłusta była.No nie wiem, moje kurtki nie narzekały.
    Pozdro.abomito

  • 6. Data: 2018-02-02 17:53:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys uzywana paska albo rzemyka. A teraz na dziecko nie wolno sie krzywo spojrzec.

  • 7. Data: 2018-02-02 23:02:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 20:04, Jacek pisze:
    > Wy tu wszystko wiecie, więc pytam.
    > Mam przed kominkiem skórę z barana, która zrobiła się już baaardzo
    > ciemno biała od popiołu i innych rzeczy, jakie czasem wypadną z kominka.
    Po co Ci futro przed kominkiem? chcesz dom spalić?

    > Zanim się wybiorę w kierunku Podhala po nową chciałbym tę starą jakoś
    > wyczyścić.
    > Jest pomysł, aby ją wyprać.
    Wywalić a nie prać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-02-02 23:11:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze mole choduje i mu dla nich potrzebna.

  • 9. Data: 2018-02-03 07:39:22
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Po co Ci futro przed kominkiem? chcesz dom spalić?

    Nawet nie wiesz, jak się wspaniale bzyka na takim futrze, przy palącym się
    kominku.Jednak jedna rzecz mnie niepokoi: Kiedyś dawano tam skórę niedżwiedzia,
    żeby dzieci tam spłodzone miały jego siłę. Podobno działało.
    A baranie runo? No nie wiem...
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-02-03 07:57:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.02.2018 o 07:39, abomito pisze:
> [...]
    > kominku.Jednak jedna rzecz mnie niepokoi: Kiedyś dawano tam skórę niedżwiedzia,
    > żeby dzieci tam spłodzone miały jego siłę. Podobno działało.
    he, he
    cenna uwaga. Dobrze, że zwróciłeś uwagę. Szkoda tylko, że małżonka już w
    wieku raczej poreprodukcyjnym, a ja to nie sprawdzałem przez ostatnie 20
    lat ;-)
    Na wszelki wypadek skórę wywalam i proszę uznać temat prania za zamknięty.
    Jacek

    PS
    a na skórze dzika to jakie cechy dostaną przyszłe dzieci?
    Pytam z czystej ciekawości, aczkolwiek od niedawna mamy nową, ładną
    listonoszkę ;-)