  • 11. Data: 2010-04-14 22:32:56
    Temat: Re: Szklo hartowane do lazienki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Kwi, 00:26, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w
    wiadomoscinews:13f2ac9e-52dd-4307-bd48-16f5b61e1c09@
    u34g2000yqu.googlegroups.com...

    > Adam specjalnie tak wymyslil, bo jak wejdzie z zona to nie chce zeby mu za
    > szybko uciekla. :-DDD

    ;) Nie bo ja mam wszystko inaczej niz wszyscy ;-) Lubie miec inaczej
    niz wszyscy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-04-14 23:24:26
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Rozumiem ze odplyw jakis bedzie - w posadzce? tez o takim rozwiazaniu
    >myslalem ale podobno trzeba robic syfon.

    To jest odplyw liniowy razem z syfonem, calosc prawie miesci sie w grubosci
    posadzki z podlogowka, czyli ok. 10cm. Niestety nie jest to tanie, choc sama
    kabina nieinwestycyjna tez przeciez tania nie bedzie.

    >Domyslam sie ze pod prysznic bedziesz wchodzil z boku. Jak to sie
    >sprawdza, nie wylatuja za duzo wody?

    Szczerze to nie mam pojecia jak to sie sprawdza. :-) Jeszcze nie mieszkam.
    Na dniach plytkarz skonczy mi lazienke, czekam na niego trzy miesiace po
    mimo, ze bierze piec dych z metra. To tak na marginesie podobno spadajacych
    cen robocizny i dostepnosci fachowcow. Ci prawdziwi nie czekaja i nie
    przyjmuja targow.
    Ale do tematu: plan jest taki, ze za plecami bede mial owa szybe, a przed
    soba baterie prysznicowa i sluchawke. Wejscie bedzie z boku. Teoretycznie
    wychlapie sie raczej mala ilosc wody. Jednak gdyby byl problem to doloze
    rowniez drzwi. Metr kwadratowy szyby bezpiecznej kosztuje jak pamietam ok.
    120zl, wiec taka szyba nie wychodzi przesadnie drogo pamietajac, ze
    przyzwoita kabina to koszt ok. 2tys. zl. Odplyw zamontowany jest nie jak u
    wszystkich pod sciana, a w progu przewidywanej umownej kabiny. Plytki beda
    tak ulozone, ze ich spadek z obu stron odplywu bedzie skierowany w jego
    strone. W ten sposob wychlapana woda spoza umownej kabiny w wiekszej ilosci
    trafi do odplywu. Pomniejszymi kroplami nie mam zamiaru sie przejmowac bo to
    w koncu lazienka. Nie ma problemu jak do kibla jest metr, a do umywalkii
    kolejne dwa. Tak wiec mysle, ze odrobine wody przy tzw. kabinie przezyje.
    :-)
    Zamyslem takiego patentu bylo uzyskanie wizualnie jak najwiekszej
    przestrzeni i jak sadze eleganckiej surowej prostoty nie tracac podstawowych
    funkcji. Szyba bedzie zwykla przezroczysta, a mocowania jak najmniej
    widoczne. Na calej posadzce jednolity grafitowy gres o powierzchni tzw.
    struktury z wstawka polerowanego przy kiblu i z fugami o tym samym kolorze.
    Taki prosty z zona jestem, zadnych swiecidelek, ozdobnego czego kolwiek i
    rzeczy udajacych cos czym nie sa.

    >Jakiej wysokosci ten C-ownik zastosowales? Silikon wystarczy do
    >uszczelnienia tego i jak to zrobic zeby estetycznie wygladalo to
    >jakos?

    To jest na razie plan sytuacyjny, wszystko w fazie technicznych przemyslen.
    Na te chwile podzielilem sie z Toba moim pomyslem bo pomyslalem, ze moze byc
    dla Ciebie inspirujacy. Na dzis nie moge podac Ci gotowych rozwiazan, bo to
    na razie jedynie zarys koncepcji z glowy. :-)
    Jak dla mnie ceownik powinien byc taki jak potrzeba i nic poza tym. On moze
    byc jedynie subtelnym elementem koniecznym dla konstrukcji, ale sam w sobie
    nie powinien byc krzykliwa ozdoba. Jednak skoro bedzie widoczny to nie moze
    byc pordzewialy zlom, a najlepiej anodowane aluminium, moze byc w kolorze
    jakiegos stalego dodatku lazienkowego choc tu wielkiego wyboru w kolorach
    aluminium nie ma. Zwykly anodowany aluminiowy powinien komponowac sie ze
    wszystkim i nie straci wygladu przez kolejne lata. Wysokosc 10mm jak sadze
    powinna byc wystarczajaca, szerokosc to grubosc szyby i troche kleju, czyli
    wewnatrz jakies 15mm. Mozna go przymocowac kolkami rozporowymi robiac otwory
    wewnatrz ceownika by byly niewidoczne i uzupelnione od spodu silikonem lub
    zastosowac jakis klej, ale w ten sposob by byl z zewnatrz niewidoczny.
    Mysle, ze klej do szyb samochodowych moglby byc dobry, choc tu pewnosci nie
    mam bo tez zalezy do czego bedzie przyklejany. Do sciany jednak stosowalbym
    kolki, ale u mnie przyklejenie do gresu powinno byc mozliwe. Wklejenie samej
    szyby do ceownika na pewno uda sie wspomnianym klejem po wczesniejszym
    odtluszczeniu szyby i ceownika np. czysta benzyna ekstrakcyjna. Na silikon
    bym tego nie wklejal, bo wydaje sie malo wytrzymaly przy tych przekrojach.
    Sa dzis fajne dedykowane kleje tylko trzeba troche poszukac.

    >Czyli u Ciebie szyba nie dochodzi do samego sufitu, jak to sie
    >sprawdza?

    Nie bedzie dochodzic, bo prawdopodobnie nie ma szyb dlugich na 2,5m. Ale
    taki dlugi tez nie jestem, zebym potrzebowal szyby dluzszej jak 2,2m. :-)

    >W lazience masz jakis wentylator czy zwykly czy zwykla wentylacja
    >grawitacyjna?

    Ja jestem tradycjonalista i mam starodawna niepopularna, nielubiana i
    podobno niepraktyczna wentylacje grawitacyjna. Poki co na przestrzeni calych
    lat obserwacji jak dla mnie jest wystarczajaca i przy niej pozostane.

    >Sorry, zasypalem Cie pytaniami ale wlasnie robie jakies plany i nie
    >chcialbym na tym etapie popelnic jakiegos bledu. Pozniej moze droga
    >kosztowac ich naprawienie.

    Ja czesto mysle dlugo nad koncepcja i zdaje sie ujdzie jakos w tlumie to co
    wymysle, by pozniej w krotkiej chwili jadac samochodem przypadkiem samo
    wymyslilo sie cos znacznie prostrzego i lepszego. :-) Tradycyjne rozwiazania
    jakos malo do mnie przemawiaja. :-)

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-04-15 06:55:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > A w przypadku zwyklej kabiny to jak jest? :) Szklo ma te 2 - 2,1m i
    > tyle, wiecej nie trzeba :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Zmierz fabryczne kabiny, żadna szyba nie ma 2 m - jest tylko kilku
    producentów robiących SZYBY na 1,9 m ale ja szukałem i nie znalazłem nic
    wyższego - owszem kabiny z szybami mają te 2 lub 2,1 m czasem więcej ale
    same szyby - to standard 1,70. Jak kupisz tą 1,9 to ok jakoś będzie.
    U siebie zamontowałem na 2,10 i jest ok, nic górą nie wylatuje po
    śladach na szybie widzę, że te 1,80 to jak dla mnie by wystarczyło.

    Co do szyby do sufitu - to uwaga na wentylację - gdzieś ta para musi
    sobie iść a i samo wysychanie będzie bardziej sprawne jak zostawi się
    wentylację.

    Ariusz

  • 14. Data: 2010-04-15 06:56:17
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
    > Potrzebuje zamowic szklo hartowane do kabiny prysznicowej (proste) czy
    > ktos wie gdzie takie rzeczy sie zamawia?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Masz dwie możliwości - hartowana szyba lub tzw. bezpieczna (klejona)

    Hartowaną przed hartowaniem musisz dociąć, powiercić wszystkie dziury,
    zrobić wycięcia na zawiasy i uchwyty - po zahartowaniu już nic nie
    poprawisz. Polecam grubość 8mm

    Klejone - najgrubszą jaką mogłem dostać to 6 mm - wydawało mi się
    troszkę za mało dlatego zdecydowałem się na hartowaną

    zamówiłem tutaj - http://www.dexpoldebica.pl/index.php?p=kontakt

    Szyba nie wychodzi drogo - taniej niż ta ze sklepu nawet jak doliczyć
    zawiasy i uszczelki... - problem z transportem ten może kosztować sporo.

    Musisz pamiętać, że taka (ja zamawiałem 0,89 x 2,10m) szyba waży koło 30
    kg (dokładnie nie pamiętam więc może nawet 40) - dlatego musisz zwrócić
    uwagę na zawiasy - muszą one utrzymać taki ciężar.

    Ja zawiasy (boczne) zamawiałem w Warszawie (strony nie pamiętam)
    dostałem tam od razu uszczelki boczne tzw. grzybkowe, dolny okapnik do
    szyby, silikonowy próg i pochwyt. Ja montowałem drzwi do ściany. więc mi
    to wystarczyło.
    Mieli tam również różne uchwyty do łączenia szyba szyba, zawiasy góra
    dół... generalnie wszystko co Ci potrzeba do zrobienia dowolnej ściany,
    kabiny.

    U mnie nie ma brodzika odpływ zastosowałem linowy (razem z syfonem ma
    jakieś 5 cm wysokości) umiejscowiony w progu tak, że woda z okapnika
    kapie bezpośrednio do odpływu. Podłoga ułożona ze spadkiem w stronę odpływu.

    Jakie błędy popełniłem - kabina ma około 1 m szerokości i 1 m głębokości
    przy wejściu są dwa słupki światło drzwi ma 90 cm, a odpływ liniowy ma
    80 cm szerokości po bokach zostało po 5 cm i to był błąd - czasem "fala
    uderzeniowa powodowała, że przez próg silikonowy przelewała się woda
    która nie zdążyła spłynąć do odpływu, rozwiązałem to poprzez doklejenie
    dodatkowego kawałka progu (po 5 cm od ścian) na początku odpływu.

    Zdecydowanie odpływ powinien mieć szerokość drzwi.

    Kolejny mały błąd to docięcie uszczelek - uciąłem je do krawędzi szyby
    przez co mam dwa małe kwadraciki po bokach - a powinien okapnik
    dochodzić do samej ściany, teraz jak woda skapuje po uszczelkach potrafi
    czasem kapać za próg - nie jest to wielki problem w zasadzie więcej wody
    skapnie jak otworzę drzwi na łazienkę - nie poprawiam tego bo nie ma
    tego wiele i w zasadzie można by policzyć krople.

    Kolejny mały błąd to zawiasy boczne nie są i nie ma możliwości ich
    uszczelnienia czasem woda skapuje z tych zawiasów i dostaje się do
    uszczelki (uszczelki są docięte do zawiasów, a tą do dołu szyby i na
    silikonowy próg, przez który czasem trochę skapuje na zewnątrz -
    rozwiązaniem będzie zasilikonowanie góry uszczelki tak by ta woda tam
    nie kapała - choć jak pisałem już wcześniej to jest naprawdę niewiele
    tych kropel. Najwięcej kiedy moje dzieci zaczynają korzystać z biczy
    wodnych :). W zasadzie nie ma problemu przy deszczownicy.

    Ariusz

  • 15. Data: 2010-04-15 09:39:31
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    z ta wysokoscia szyb to chodzilo mi o mocowanie. Poniewaz widzialem
    kabiny firmowe (nie pamietam jakiej firmy ale drogie) pol okragle lub
    kwadratowe w ktorych 2 sciany byly z szyb. Do tych scian przymocowane
    byly drzwi oczywiscie szklane. Zeby to wszysko utrzymalo sie do gornej
    krawedzi szyb bocznych przymocowany byl wspornik, ktory przymocowany
    do sciany trzymal te szybe od gory. Wszystko na wyskosci ca 180cm.
    Wygladalo to tragicznie, taki odstajacy "drut" od szyby pod katem 45".
    Boje sie ze jak dobrze nie przemysle mocowania tez bede musial cos
    takiego zrobc.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 16. Data: 2010-04-15 11:03:06
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
> [...]
    > Wygladalo to tragicznie, taki odstajacy "drut" od szyby pod katem 45".
    > Boje sie ze jak dobrze nie przemysle mocowania tez bede musial cos

    Boczne szyby możesz mocować do sufitu, możesz w bocznych szybach górą
    wyciąć np. jakieś otwory... jak masz fantazję to zrobisz wszystko,
    o wentylacji musisz pamiętać.

    Najlepiej poszukaj firmy która sprzedaje różne zawiasy systemy mocowania
    szkła - pamiętaj o ciężarze. Jak będziesz wiedział co jest dostępne
    zrobisz jak będziesz chciał i to o wiele taniej niż byś się spodziewał,

    Mnie drzwi z uszczelkami, zawiasami, progiem... wyszły 800 zł, z tego
    180 zł zapłaciłem za transport :) Gotowe drzwi na 1,95 m najtańsze jakie
    znalazłem około 1500 zł. Tylko nie korzystaj z firm robiących na gotowo
    oni nie chcą zarabiać oni chcą zdzierać - za takie same drzwi z montażem
    miałem wyceny od 3tys. + dojazd do 5 tys. + hotel :)

    Ariusz

  • 17. Data: 2010-04-15 13:01:03
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > oni nie chcą zarabiać oni chcą zdzierać - za takie same drzwi z montażem
    > miałem wyceny od 3tys. + dojazd do 5 tys. + hotel :)

    Wszystko zamawiałeś wlasnie w tej firmie? Dla mnie trochę daleko sam
    transport wiecej by kosztował niż cala kabina. Moze znasz cos w
    centralnej czesci polski, tak bliżej wsi na W.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 18. Data: 2010-04-15 13:12:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
> [...]
    > transport wiecej by kosztował niż cala kabina. Moze znasz cos w
    > centralnej czesci polski, tak bliżej wsi na W.

    Uszczelki i zawiasy zamawiałem w W-awie ale nie pamiętam firmy, szkło w
    zasadzie zamówisz u każdego szklarza - ale czasem opłaci się wysłać
    transport lub samemu pojechać ja do Dębicy mam 50 km - ale szklarze na
    miejscu chcieli koło 1000 zł za samą szybę więc nawet z tym transportem
    nie wyszło mnie tak drogo

    Ariusz

  • 19. Data: 2010-04-15 18:39:57
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > transport lub samemu pojechać ja do Dębicy mam 50 km - ale szklarze na
    > miejscu chcieli koło 1000 zł za samą szybę więc nawet z tym transportem

    Dzięki

    Pozdrawiam
    Dy