  • 1. Data: 2017-07-18 22:36:04
    Temat: Taras Fuga Kupa
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cześć,
    mała powierzchnię przed wejściem, wyłożona jest brązowymi ciemnymi kafelkami
    mrozoodpornymi. Od południa, więc latem gorąca jak patelnia, a zimą jak to zimą nawet
    -15°C.
    Fuga zawsze była szara, ale różnych producentów:
    - pierwsza fuga, od nowości wytrzymała 6 lat i zaczęła się wykruszać
    - każda kolejna wytrzymuje rok.

    Czym zafugować to skutecznie, żeby nie babrać się fugą corocznie?
    Zakładam, że robię to poprawnie, wydłubuję starą fugę i wypełniam dopiero nową, a po
    fugowaniu utrzymuję wilgoć /przykrycie i zraszanie/ ponad dobę. Robiłam to co roku
    latem. Teraz też będę musiała. Szczeliny są na oko 1,5-2mm.
    Używałam zawsze mrozoodpornej fugi, ostatnia to Atlas - i zawsze po roku są ubytki,
    wykruszenia, ale w różnych miejscach. Naprawiana fuga (z ostatniego roku) wykrusza
    się w następnym roku w różnych, losowych miejscach, a część pozostaje nietknięta na
    swoim miejscu (sprzed roku lub nawet te starsze).

    Jak i czym wypełnić szczeliny między kafelkami trwale i skutecznie na więcej niż rok?

    Która fuga jest wytrzymała?
    Czy mogę to zrobić czymś innym, np. silikonem?

    Proszę o poradę, pozdrawiam,
    Majka

  • 2. Data: 2017-07-18 23:02:15
    Temat: Re: Taras Fuga Kupa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy mogę to zrobić czymś innym, np. silikonem?
    >
    > Proszę o poradę, pozdrawiam,
    > Majka

    najlepszym jakie znam, tworzywem silikonopodonym, jest klej do szyb
    samochodowych. to jakby ktoś twierdził że się nieda. ja mam fugi na 2
    podłogach ze zwykłego silikonu, ale w mieszkaniu, nie na powietrzu. Tak
    więc "da się". Jak się nie zdecydujesz na fugi w proszku, polecam klej
    do szyb boll
    ToMasz

  • 3. Data: 2017-07-19 07:38:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lipca 2017 22:36:06 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    rok?

    > Która fuga jest wytrzymała?
    > Czy mogę to zrobić czymś innym, np. silikonem?

    Zafuguj klejem do kafelek. Jakims elstycznym np Mapei.
    U mnie się sprawdziło i trzyma już ładnych kikalat

  • 4. Data: 2017-07-19 08:07:04
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    >wiadomości news:d39170f9-78d0-488e-ac32-bc58d4534a22@googlegrou
    ps.com...
    >Jak i czym wypełnić szczeliny między kafelkami trwale i skutecznie na
    >więcej niż rok?

    Może fuga epoksydowa ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2017-07-19 08:33:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 07:38:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Zafuguj klejem do kafelek. Jakims elstycznym np Mapei.
    > U mnie się sprawdziło i trzyma już ładnych kikalat

    Mapeje mają osobną grupę klajstrów do tarasów, koleżka mówi
    że póki co u niego się trzyma. Może warto w tym kierunku spróbować.

    L.

  • 6. Data: 2017-07-19 23:31:46
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Pytałem kiedyś fachowców, jak się kiedyś kładło płytki.Okazało sie że tylko "mokre na
    mokre".Mocna cementowo- wapienna zaprawa na beton, który jeszcze nie związał.Na pełne
    fugi-czyli z tego samego materiału. Owszem, też odpadały: wojna była, pociski
    szczerbiły...
    Jakie kolwiek bądż współczesne wynalazki tylko odpadanie odsuwają w czasie.
    W tym wypadku: jeżeli podłoga nie zniszczona, można na całość żywicę.Jeśli (a tak
    chyba jest) lekko sterana-wyciąć stare fugi, okleić płytki taśmą i kłaść fugi
    żywiczne.
    Ale wcale Cię to nie zabezpieczy przed odpadaniem!
    Wystarczy, że woda podejdzie od dołu.Albo jakaś plytka pęknie, to woda sposób
    znajdzie.
    Pozdro.abomito

  • 7. Data: 2017-07-20 11:27:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 08:07:11 UTC+2 użytkownik Max napisał:

    > Może fuga epoksydowa ?

    To jest najlepszy pomysl. Fuga epoksydowa jest bardzo mocna. Tylko odrazu
    kolezanke trzeba uczulic - do fugowania epoksydem trzeba podchodzic jak
    do jajka. Wszystkie krawedzie plytek przy fugach dokladnie i rowno zakleic
    tasma malarska i uwazac bardzo, zeby fuga nie upadla na plytke - jak
    stwardnieje to mozna ja usunac tylko szlifierka. Fugowac szybko, odrazu
    wyrownywac i odrazu po wyrownaniu odklejac tasme. Nie poprawiac!
    Mi malenki kawaleczek fugi (troche wiekszy niz ziarenko piasku) upadl na
    kafle w WC 6 lat temu przy fugowaniu i do dzisiaj na nim przy myciu
    dre szmate :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2017-07-21 23:54:29
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-20 09:27, Adam Sz. <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Mi malenki kawaleczek fugi (troche wiekszy niz ziarenko piasku) upadl na
    > kafle w WC 6 lat temu przy fugowaniu i do dzisiaj na nim przy myciu

    Spoleruj sobie dremelkiem żeby nie był ostry :P.

  • 9. Data: 2017-07-21 23:58:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 23:54:30 UTC+2 użytkownik Przyjazny napisał:

    > Spoleruj sobie dremelkiem żeby nie był ostry :P.

    Pewnie wystarczyloby jakims srubokretem, czy szpachelka "przejechac"
    ale jakos nie znalazlem na to czasu od kilku lat :-) Anyway - z fuga
    epoksydowa trzeba mocno uwazac, zeby komus nie przyszlo do glowy
    fugowac jak zwykla cementowa, bo kafle beda do wymiany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-07-25 12:12:21
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-07-18 o 22:36, Majka pisze:
    > Czym zafugować to skutecznie, żeby nie babrać się fugą corocznie?

    A czy to na pewno wina fugi? Płytki stukają, trzeszczą, albo się bujają?
    Były kładzione na placek, czy na grzebień? Fuga bardziej odskakuje w
    zimie czy w lecie? Strona południowa, czy północna? Coś mi mówi, że to
    woda dostaje się pod spód i fuga odskakuje.