  • 1. Data: 2017-07-18 07:22:32
    Temat: Wkręty do elewacji drewnianej - jakie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Będę wymieniał część elewacji (to, co z drewna).
    Tym razem zamierzam użyć nie gwoździ, a wkrętów.
    Drewno jest pomalowane na kolor palisander, a więc jasne wkręty odpadają.
    Powiedzcie mi, czy są poza fosforanowymi jakieś ciemne wkręty odporne na
    korozję? Ewentualnie, czy fosforanowane się nadają do takiego
    zastosowania? Nie będę miał rudych zacieków za kilka lat?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-07-18 08:07:13
    Temat: Re: Wkręty do elewacji drewnianej - jakie?
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 18-07-2017 o 07:22, Jacek pisze:
> [...]
    > korozję? Ewentualnie, czy fosforanowane się nadają do takiego
    > zastosowania? Nie będę miał rudych zacieków za kilka lat?
    Mosiądz?
    Zacieków nie będzie.

  • 3. Data: 2017-07-18 10:38:55
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5060734820

  • 4. Data: 2017-07-18 14:58:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.07.2017 o 10:38, Piotrek Paradysz pisze:
    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5060734820

    Dzięki.
    Kupiłem podobne wkręty nierdzewne na torx 4x42.
    Niestety bedę musiał łebki pomalować na czarno, żeby nie świeciły, ale
    poza tym powinno być ok.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-07-20 13:26:30
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > korozję? Ewentualnie, czy fosforanowane się nadają do takiego
    > zastosowania? Nie będę miał rudych zacieków za kilka lat?

    Ja od wielu lat do takich celów stasuję czarne wkrety których pelno
    rozmiarów jest w Castoramie czy OBI. 17 lat temu wykonałem elewacje domku
    gościnnego z desek modrzewiowych. Deski sie spatynowały, czarnych łebków nie
    widać, żadnych rdzawych zacieków, całość trzyma się wyśmienicie. W tej samej
    technologii wykonałem szczyty mojego domu mieszkalnego z tym że te deski
    modrzewiowe pomalowałem drewnochronem koloru palisander. Tu żadnych łebków w
    ogóle nie widać a całość stoi już 13 lat. Do drewna używam praktycznie tylko
    te czarne śruby, są super.

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2017-07-20 23:16:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 13:26:34 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:

    > Do drewna używam praktycznie tylko
    > te czarne śruby, są super.

    Czarne wkręty nie są przeznaczone zupełnie do drewna tylko do KG. Mogą
    conajwyżej mieć gwint do drewna, ale nie powinno się nimi skręcać drewna.
    Są bardzo kruche i przy naprężeniach drewna - łatwo pękają.

    Tak, wiem - deski przykręcone 17 lat temu się trzymają ale technologicznie
    rzecz biorąc jest to po prostu zwykła fuszerka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-07-21 00:06:02
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Adam Sz." <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Tak, wiem - deski przykręcone 17 lat temu się trzymają ale technologicznie
    rzecz biorąc jest to po prostu zwykła fuszerka.

    Oczywiście, w dzisiejszych czasach mozna równie dobrze sprzedawać
    szczoteczki tylko do zębów trzonowych i jak nimi umyjesz siekacze to też
    bedzie fuszerka.
    Wytłumacz mi na czym polegała fuszerka że 17 lat temu do mocowania desek
    modrzewiowych uzyłem czarnych śrub z OBI, kazde inne były gorszej jakości.
    Ja doskonale wiedziałem co na nich pisało, one po prostu były najlepsze, i
    po tylu latach uważam że wybrałem najlepszy wariant, i nadal do drewna je
    stosuję.
    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2017-07-21 10:43:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 00:06:33 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:

    > Wytłumacz mi na czym polegała fuszerka że 17 lat temu do mocowania desek
    > modrzewiowych uzyłem czarnych śrub z OBI, kazde inne były gorszej jakości.

    Tym, że czarne wkręty są bardzo kruche (nie jest elastyczny) - nigdy nie
    ukręciłeś takiego? Mi się zdarzyło wielokrotnie i to zwykłą, słabą
    wkrętarką. Drewno pracuje - kurczy się i rozszerza. I jak przykręcisz
    wkręta jak drewno jest skurczone, a ono się rozszerzy - to ten czarny
    wkręt po prostu pęknie. Założę się, że część (nie mam pojęcia jak duża)
    właśnie jest już pęknięta i w ogóle nie trzyma desek. Tak, to jest zwykła
    fuszerka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-07-21 10:52:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 10:43:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > wkręt po prostu pęknie. Założę się, że część (nie mam pojęcia jak duża)
    > właśnie jest już pęknięta i w ogóle nie trzyma desek. Tak, to jest zwykła

    Nie tak dawno ktoś tu pisał że płot robił z użyciem czarnych wkrętów i po iluś tam
    latach(raczej kilku nie kilkunastu) dechy zaczęły odpadać bo czarne wkręty zaczęły
    pękać.
    Ja tam aż taki oszołom nie jestem żeby w 100% dedykowane rzeczy do danej roboty
    używać ale z czarnymi wkrętami się zgodzę z Adamem. Nie tak dawno Kogutek pisał że
    czarnymi wkrętami meble skręcać- można i będzie trzymać do końca żywota takiego mebla
    Aczkolwiek lepiej użyć konfirmatów;)
    Ale do robót na zewnątrz typu płot, elewacja czy inna podbitka czarnych wetów bym nie
    używał skoro w tej samej cenie, tak samo łatwo dostępne są wkręty konkretnie do
    takich zastosowań.