  • 11. Data: 2017-08-08 08:28:00
    Temat: Re: Taras Fuga Kupa
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-07-21 23:58, Adam Sz. wrote:

    > Pewnie wystarczyloby jakims srubokretem, czy szpachelka "przejechac"
    > ale jakos nie znalazlem na to czasu od kilku lat :-) Anyway - z fuga
    > epoksydowa trzeba mocno uwazac, zeby komus nie przyszlo do glowy
    > fugowac jak zwykla cementowa, bo kafle beda do wymiany :)
    > pozdr.

    Nic nie trzeba zaklejać taśmą.
    Fuguje się normalnie, z tym że nadmiar fugi wyciera się szmatkami
    fizelinowymi uprzednio zanużonymi w gorącej wodzie.
    Trzeba się streszczać oczywiście.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2017-08-08 08:39:59
    Od: w...@g...com

    > do fugowania epoksydem trzeba podchodzic jak
    > do jajka.

    Prawda.

    > stwardnieje to mozna ja usunac tylko szlifierka.

    Az tak groźnie nie jest (ale fakt, że jest potwornie twarda). Ja usuwałem dwoma
    preparatami (skutecznie):

    -darmowy domowy sposób - octem
    -z hipermarketu do czyszczenia fug bodajze mapei

    Najpierw na mokro przeciera się miejsce powyższym preparatem. Odczekać z minutę,
    można jeszcze raz - chodzi o to, żeby fuga po prostu rozmiękła się. Potem schodzi,
    wyciera się szmatą i schodzi.

    pzdr
    Bogdan

  • 13. Data: 2017-08-08 21:26:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 08:40:01 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    można jeszcze raz - chodzi o to, żeby fuga po prostu rozmiękła się. Potem schodzi,

    Aż tym octem spróbuje, ta moja kropelka co mi kiedyś upadła trzyma się jak
    porąbana - była już myta wodą z różnymi płynami kilkadziesiąt razy i
    nic jej nie rusza :-)

    Mimo wszystko uczulam - ja bym się nie podjął fugowania epoksydem bez
    oklejania taśmą malarską, to twardnieje mniej więcej jak poxipol i ma
    taką samą konsystencję - jak się przyklei to już się ciągnie i koniec :-)

    PS. Fugowałem tylko raz w życiu epoksydową - nie pamiętam niestety jakiej
    to była firmy fuga.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-08-17 16:36:12
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 12:12:23 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > A czy to na pewno wina fugi? Płytki stukają, trzeszczą, albo się bujają?

    Nie, trwale przymocowane.

    > Fuga bardziej odskakuje w
    > zimie czy w lecie?

    Łuszczy się i wykrusza po roku od położenia, latem.

    > Strona południowa, czy północna? Coś mi mówi, że to
    > woda dostaje się pod spód i fuga odskakuje.

    Strona południowa. Latem nagrzewane są brązowe płytki pewnie do +50 C, a zimą tyle
    ile zima schłodzi, więc w ostatnim roku rekord -16 C.

    Płytki położone są poprawnie, nie w nich jest problem, lecz w fudze. Użyłam
    /niewłaściwie/ zwykłej.
    A powinnam raczej, wg odpowiedzi w tym wątku użyć epoksydowej.

    Majka

  • 15. Data: 2017-08-17 16:45:36
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lipca 2017 22:36:06 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

    > mała powierzchnia wyłożona jest brązowymi ciemnymi kafelkami mrozoodpornymi. Od
    południa, więc latem gorąca jak patelnia, a zimą jak to zimą nawet -15°C.
    > Czym zafugować to skutecznie, żeby nie babrać się fugą corocznie?
    > Która fuga jest wytrzymała?

    Wszystkim za dobre chęci, pomoc, podpowiedzi i udział w wątku dziękuję.
    Zanim jednak kupię epoksydową, chciałam was zapytać o dwa inne wynalazki:

    1. pl.sopro.com/~run/prace-glazurnicze/silikony/817-sop
    rodur-hf-d-817
    koszt poniżej 60 zł za kartusz 310 ml (ta ilość mi wystarczy)

    lub

    2. http://pl.sopro.com/prace-glazurnicze/silikony/682-p
    ud#!description
    600 ml, też mniej niż 60 zł.

    Może któryś z tych preparatów użyć?
    Ich zaletą jest to, że są już gotowe do użycia.
    Nie wiem, czym jest fuga poliuretanowa, ta z nr 2.
    Warte są te preparaty uwagi?
    Są to małe ilości, dla mnie wystarczy 300/600 ml, a fugę epoksyd Atlasa lub Mapeja
    musiałabym kupić od razu 2 kg...

    Proszę o wasze opinie.
    Majka