  • 11. Data: 2018-10-14 20:58:52
    Temat: Re: Taryfa dwustrefowa prądu, spostrzeżenie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 20:46:46 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > No rozumie.
    > Ale ile płacisz teraz, pi razy drzwi?

    Wcześniej ok 250zł teraz rachunki nie przekraczają 200zł- za wrzesień 175zł
    Gotujemy na indukcji, piekarnik itp

    > Bo ja bym chętnie przeszedł na G12 tylko po 22 to wyobrażam
    > sobie zmywarkę włączać.

    My nie kombinujemy w ten sposób
    Nawyków nie zmieniliśmy i nie patrzymy zeby cos tam wlaczać o okreslonej godzinie bo
    taniej

    > A w weekendy to i tak nas nie ma.

    Ale są sprzety chodzące non stop- lodówka, routery itp a w g12w wychodzą taniej jak w
    g11

  • 12. Data: 2018-10-14 21:57:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.10.2018 o 20:38, Kris pisze:
    > W energa za darmo

    > Raz do roku bodajże można zmienić taryfę

    W PGE tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-10-14 22:02:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.10.2018 o 20:01, Bolko pisze:
    > Zaoszczedziłeś 240 zł a ile płacisz?
    > Masz indukcje?

    Od maja do września włącznie, rachunki od 180-220zł. Mam tylko prąd i
    wodę w domu. Po przemnożeniu zużycia przez stawkę z G11, wychodzi
    30-40zł mniej na miesiąc.

    Ale umówmy się, grzanie CWU i zmywarka chodzą w dolinie (nie koniecznie
    nocnej).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2018-10-15 14:44:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Oct 2018 11:46:44 -0700 (PDT), Bolko

    > Ale ile płacisz teraz, pi razy drzwi?
    > Bo ja bym chętnie przeszedł na G12 tylko
    > po 22 to wyobrażam sobie zmywarkę włączać.

    Jeszcze pralka (szczególnie z suszarką, albo sama suszarka) może chodzić,
    oraz grzanie CWU. Indukcja nie robi praktycznie żadnej różnicy. Od paru
    miechów też auto ładuję w 2T więc mi pewnie teraz zużycie w 2T skoczy. ;>

    > A w weekendy to i tak nas nie ma.

    Wylatujecie do ciepłych krajów? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-10-15 14:49:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Oct 2018 17:37:21 +0200, Mateusz Bogusz

    > Czytam grupę od kilku lat, to teraz ciężko mi znaleźć właściwy post.
    > Ale pewny jestem, że sam sobie tego nie wymyśliłem :-O

    Nie przypominam sobie takiego stwierdzenia, szczególnie "_wiele_ _razy_
    powtarzaną bzdurę" -- bo byś wtedy jednego posta nie szukał. ;P Od zawsze
    G12 czy G12W dawało sztywne godziny dzienne oraz nocne i użytkownik nie
    miał prawa głosu -- brał co dawali albo się męczył z G11. :P

    Moi rodzice, a w zasadzie matka co takimi rzeczami zarządza, też nie
    wierzyli że G12 się może opłacać. Dopiero jak ich przypiliły klimatyzatory
    zamontowane do grzania domu to się przesiedli na G12W i teraz żałują że tak
    późno. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-10-15 15:23:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Przeszedłem na G12W od maja i wygląda na to że będę po zimie zadowolony,
    > bo samo lato dało 240zł oszczędności.

    W zasadzie według mnie, to G12 w każdym wariancie praktycznie zawsze
    wychodzi korzystniej niż G11 i nie wiem czemu ludzie na G11 siedzą.

    > Ale należy sprostować wiele razy tutaj powtarzaną bzdurę że "godziny
    > wybierasz sobie dwie w przedziale 13-17". Nie, tak nie jest. Godziny
    > wskazuje dostawca energii i są to 13-15 i 15-17 w zależności od sezony
    > lato-zima - choć gdy przestaniemy przestawiać zegarki to ciekawe czy ten
    > podział się nadal utrzyma.

    Nie wiem skąd Ci się taka informacja w głowie wzięła. Od zawsze dany
    dostawca te godziny określał.

    > Niektórzy jak w przypadku Enei, to nawet tych dwóch godzin w ciągu dnia
    > nie mają.

    Nieprawda. Mam Eneę. G12 - tani prąd: 22-6 i 13-15.
    Właśnie zmieniam na G12w, bo tryb dnia nam się trochę zmienił i
    zdecydowanie weekendowa wyjdzie lepiej.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2018-10-15 15:57:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    > "Strefa pozaszczytowa (tańsza)
    > Od poniedziałku do piątku w dniu robocze od 21:00 do 6:00 "
    >
    > - https://www.enea.pl/pl/dladomu/oferty-dla-domu/stref
    y_godzinowe_dla_domu

    Ale o godzinę wcześniej zaczyna się pozaszczyt, niż np w Tauronie (22-6)

    --
    Pete

  • 18. Data: 2018-10-15 15:58:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 15:57, Pete pisze:

    y_godzinowe_dla_domu

    > Ale o godzinę wcześniej zaczyna się pozaszczyt, niż np w Tauronie (22-6)

    Enea
    G12: poza szczyt: 22-6, 13-15
    G12w: poza szczyt: 21-6, weekendy 24h

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2018-10-15 16:00:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-15 o 15:23, Kżyho pisze:

    > Nieprawda. Mam Eneę. G12 - tani prąd: 22-6 i 13-15.

    G12 tak ma

    > Właśnie zmieniam na G12w, bo tryb dnia nam się trochę zmienił i
    > zdecydowanie weekendowa wyjdzie lepiej.

    A G12w nie.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2018-10-15 17:12:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Oct 2018 16:00:58 +0200, Pete

    > A G12w nie.

    Faktycznie Enea nie ma okna dziennego w G12W. Bida.

    --
    Pozdor
    Myjk