  • 1. Data: 2017-07-07 19:46:03
    Temat: Ten to musiał mieć basen ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    http://allegro.pl/kolektor-sloneczny-prozniowy-1072-
    rur-zestaw-super-i6882556222.html

    Ciekawe na co tyle ciepła? Ktoś wywnioskuje?
    Może szklarnia jakowaś?

    L.

  • 2. Data: 2017-07-08 14:33:06
    Temat: Re: Ten to musiał mieć basen ;)
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 19:46, Lisciasty pisze:
    > http://allegro.pl/kolektor-sloneczny-prozniowy-1072-
    rur-zestaw-super-i6882556222.html

    > Ciekawe na co tyle ciepła? Ktoś wywnioskuje?
    > Może szklarnia jakowaś?
    >
    > L.

    Ale ten kto kupi to będzie musiał mieć nieźle pod sufitem :)

    Po kilkunastu latach rury są już tak porysowane drobinami piasku i
    kurzu, że nawet demontaż takich rur to nie lata wyzwanie.

    Takie rury potrafią pękać w rękach.

  • 3. Data: 2017-07-08 16:41:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lipca 2017 14:33:04 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Po kilkunastu latach rury są już tak porysowane drobinami piasku i
    > kurzu, że nawet demontaż takich rur to nie lata wyzwanie.

    Eeeee? Mało prawdopodobne tak na oko. Jak mialem rurę stukniętą z rysą to
    rzeczywiscie sie rozsypała, ale tak z siebie, od piasku którego na dachu specjalnie
    nie ma?

    b.

  • 4. Data: 2017-07-08 21:17:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-07-08 o 16:41, Budyń pisze:
> [...]
    rzeczywiscie sie rozsypała, ale tak z siebie, od piasku którego na dachu specjalnie

    Nie ma? Wręcz przeciwnie. Jak wiatr wieje to porywa odrobiny, a te dość
    mocno rysują szkło.

  • 5. Data: 2017-07-08 21:33:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lipca 2017 21:17:29 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    nie ma?

    > Nie ma? Wręcz przeciwnie. Jak wiatr wieje to porywa odrobiny, a te dość

    Naciągana teoria

  • 6. Data: 2017-07-08 23:06:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-08 o 21:33, Kris pisze:

    > Naciągana teoria

    Niekoniecznie.
    Mieszkam dopiero kilka lat w obecnym domu a w zakamarkach między
    dachówkami drobiny różnego piasku już są. Nie wiem czy one z Sahary
    przywędrowały czy z pobliskich budów albo pól? Nie wiem ile tego ciągle
    nawiewa wiatr a ile spłukują deszcze, ale piach i pył są zauważalne.

  • 7. Data: 2017-07-09 14:23:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lipca 2017 23:06:42 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > przywędrowały czy z pobliskich budów albo pól? Nie wiem ile tego ciągle
    > nawiewa wiatr a ile spłukują deszcze, ale piach i pył są zauważalne.

    jasne z epył piaskowy jest, tyle ze jest go niewiele. Chyba ze ktos na wydmach
    mieszka :) Ale zeby ten pył niszczył strukturę szkła to ja nie bardzo wierzę.

    b.

  • 8. Data: 2017-07-09 14:28:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Naciągana teoria

    Naciągać to se możesz małego, a ja wiem co piszę, bo mi się zdarza
    wymieniać rury solarów po kilku latach pracy i widzę co z nimi się dzieje.

    Jeżeli miałbym polecić jakiekolwiek solary to tylko i wyłącznie płaskie.

  • 9. Data: 2017-07-09 15:56:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym polecal najtansze bo w najtanszych jest najlepszy stosunek ceny do jakosci i
    mozliwosci.

  • 10. Data: 2017-07-09 16:13:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-07-09 o 14:23, Budyń pisze:

    > jasne z epył piaskowy jest, tyle ze jest go niewiele. Chyba ze ktos na wydmach
    mieszka :) Ale zeby ten pył niszczył strukturę szkła to ja nie bardzo wierzę.

    > b.

    Ziarenka piasku niesione wiatrem uderzają w strukturę szkła i tworzą
    mikroskopijne rysy.

    Widzisz, problem szkła polega na tym, że jest ono kilkakrotnie
    wytrzymalsze od stali, pod warunkiem, że nie posiada na swojej
    powierzchni rys, ani wewnętrznych defektów. Im bardziej porysowana
    powierzchnia szkła i im więcej w nim defektów tym jest bardziej kruche i
    bardziej podatne na pękanie.