  • 31. Data: 2019-05-14 17:19:17
    Temat: Re: Trzy lata w Pellecie
    Od: e...@g...com

    Collie, jak ty mnie zaimponowales tym cytatem z "Konopielki"

  • 32. Data: 2019-05-14 20:49:04
    Od: adam <a...@a...pl>

    > To się wysysa - jak pewien Żyd powiedział -  z mlekiem matki.
    > A jak dziecko nie wyssało z matczynego cycka (bo było karmione
    > z butelki), to się go uczy, że kruszynę chleba podnosi się
    > z ziemi przez uszanowanie. Co tam dziecko, starą krowę można
    > nauczyć, iż starego chleba nie wrzuca się do kubła na śmieci,
    > ale kruszy i wynosi do karmika w ogrodzie, bo dzikie gołębie
    > tylko na to czekają. Ja tak nauczyłem obcego człowieka
    > w rodzinie, żonę - gdyż to ani krewna, ani powinowata.

    U mnie jedzenia się nie wyrzuca. Ale jak patrzę w pracy na młodych, to
    bebechy mi się skręcają.
    Czy palenie owsem jest etyczne czy nie? Za pieniążki z tego owsa rolnik
    może kupić bułkę dziecku. Na rynku jest równowaga, jakbym ja nie kupił,
    to co on by z tym owsem zrobił?
    To oczywiście skróty, można długo dyskutować. Na pewno spalanie zboża w
    celu ogrzania domu jest bardziej etyczne niż przerabianie go na
    gorzałkę. A akurat w tym temacie nikt nie protestuje.

  • 33. Data: 2019-05-15 10:43:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-14 o 20:49, adam pisze:

    > U mnie jedzenia się nie wyrzuca. Ale jak patrzę w pracy na młodych, to
    > bebechy mi się skręcają.
    Podobnie u mnie :) kiedyś była większa bieda i jedzenie się szanowało.
    > Czy palenie owsem jest etyczne czy nie? Za pieniążki z tego owsa rolnik
    > może kupić bułkę dziecku. Na rynku jest równowaga, jakbym ja nie kupił,
    > to co on by z tym owsem zrobił?
    Poza tym nie każdy owies nadaje się do jedzenia, jeżeli jest skażony np:
    pleśniami
    to nawet na gorzałkę się nie nadaje.