  • 1. Data: 2012-03-05 16:42:36
    Temat: Tuje szmaragd
    Od: "Rysiek" <j...@o...pl>

    Kupiłem dom z ogrodem w którym tuje szmaragd były cięte
    do wysokości 180cm. Czy jest szansa, że gdy przestanę je ciąć
    urosną do wys. 300cm ? Co powinienem z nimi robić ?

  • 2. Data: 2012-03-05 16:51:14
    Temat: Re: Tuje szmaragd
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Rysiek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłem dom z ogrodem w którym tuje szmaragd były cięte
    > do wysokości 180cm. Czy jest szansa, że gdy przestanę je ciąć
    > urosną do wys. 300cm ?
    Hejka. Jest. :-)

    >Co powinienem z nimi robić ?
    Zasilić (podsypać) na wiosnę (kwiecień) kompostem albo odleżałym
    obornikiem lub mineralnym nawozem wieloskładnikowym z niską zawartością
    azotu (N) i tak co roku aż urosną. Pamiętać, żeby podlewać gdy wystąpi
    susza.
    Pozdrawiam dorastająco Ja...cki

  • 3. Data: 2012-03-05 17:41:48
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Rysiek <j...@o...pl> napisał(a):

    > Kupiłem dom z ogrodem w którym tuje szmaragd były cięte
    > do wysokości 180cm. Czy jest szansa, że gdy przestanę je ciąć
    > urosną do wys. 300cm ? Co powinienem z nimi robić ?

    Tfffffuja do niczego nie pasuja. Najbardziej gów..ana roślina w polskim
    ogrodzie.
    Wyciąć w pi..u i posadzić cisy, albo aronię.

    Pozdrawiam zwyczajnie
    skryba

  • 4. Data: 2012-03-05 19:17:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2012 17:41:48 +0000 (UTC), skryba napisał(a):

    > Tfffffuja do niczego nie pasuja. Najbardziej gów..ana roślina w polskim
    > ogrodzie.
    > Wyciąć w pi..u i posadzić cisy, albo aronię.

    Ty byś tylko trzebił. Jak już coś rośnie tyle lat, to szkoda wycinać i
    czekać, aż nowe urośnie.
    Czego chcesz od tui? - bardzo dobra roślina osłonowa.
    A aronia gubi liście na zimę. Pod cisem natomiast NIC nie urośnie.

    --

    XL

  • 5. Data: 2012-03-06 07:21:47
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czego chcesz od tui? - bardzo dobra roślina osłonowa.
    > A aronia gubi liście na zimę. Pod cisem natomiast NIC nie urośnie.

    Trawa też nie???
    Jeśli już ma to być siedlisko tarczników, które potem rozlezą się na
    winorośle, śliwy, borówkę wysoką i jagodę kamczacką, to z cisów łatwiej je
    wytępić.

    Pozdrawiam misecznikowo
    skryba

  • 6. Data: 2012-03-06 12:49:33
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-05 18:41, skryba pisze:

> [...]
    > ogrodzie.
    > Wyciąć w pi..u i posadzić cisy, albo aronię.

    Jak to mówi mój sąsiad: "Tylko chu..je sadzą tuje". Bez obrazy proszę :)

  • 7. Data: 2012-03-06 16:03:01
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Macios <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak to mówi mój sąsiad: "Tylko chu..je sadzą tuje". Bez obrazy proszę :)

    Pisany przez "ch" to, on dłuższy będzie?
    ;-)

    Pozdrawiam swobodnie
    skryba

  • 8. Data: 2012-03-07 07:41:39
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-06 17:03, skryba pisze:

    > Pisany przez "ch" to, on dłuższy będzie?
    > ;-)
    >
    > Pozdrawiam swobodnie
    > skryba

    W przypadku tych drzewek(krzaczków) wyższy ;)

    Macios

  • 9. Data: 2012-03-07 17:27:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 07:21:47 +0000 (UTC), skryba napisał(a):

    > Pod cisem natomiast NIC nie urośnie.
    >>
    > Trawa też nie???

    Obserwuję U MNIE, ze trawa też nie.
    Mam dwa spore cisy.
    Trawa pod samymi koronami wyginęła, a także uschło kilka małych iglaków
    posadzonych prawie pod koroną jako planowana kompozycja.
    --

    XL zdjęcie zrobię jak trawa ruszy

  • 10. Data: 2012-03-15 11:16:42
    Od: Wędrowniczek <n...@n...eu>

    Użytkownik "Macios" napisał:

    >Jak to mówi mój sąsiad: "Tylko chu..je sadzą tuje". Bez obrazy proszę :)

    A mój sąsiad powiada: "Tylko ch..j nie sadzi tuj".
    I też bez obrazy... :)

    --
    Wę-ek