  • 81. Data: 2011-05-21 15:20:11
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 20, 7:34 am, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli jednak wracamy do punktu wyjścia w rozważaniach... :-).
    > Jak takie przedsięwzięcie ma mieć jakikolwiek sens ekonomiczny, to tylko
    > na zasadzie samoróbki i to w maksymalnie uproszczonej wersji - jak z
    > solarami zresztą..., bo inaczej się nie opłaca.
    >
    > Tak myślałem i sądzę teraz - po garści sugestii, które padły - że trzeba
    > ściśle określić sobie budżet bazując na szacunkach przewidywanych
    > oszczędności i za nic go nie przekroczyć, bo inaczej... wiadomo :-)
    > wylane dziecko z kąpielą.
    >
    > pozdrawiam i dziękuję wszystkim za uwagi... dla mnie są cenne :-)
> [...]

    No, to wreszcie sprowadzilismy cie do naszego poziomu ;)
    Najprostsza samorobka to savonius.
    Jesli uda ci sie zmontowac pradnice na samej podstawie savoniusa
    (trzeba dosyc duzej precyzji zeby szczelina nie byla za duza) to czesc
    "wiatrowa" jest do wykonania w jeden dzien.

    Skieruj swoje sily na opracowanie pradnicy o dosyc duzej srednicy
    umocowanej poziomo. Cos w rodzaju amerykanki ale o wiekszej srednicy.
    Dzieki temu wolnoobrotowy wiatrak bedzie z nia lepiej wspolpracowal.
    Istotna sprawa:
    savonius to nie dwie polowki walca zespawane na styk. Tam ma byc
    przerwa tak jak jest wymalowane u jagodzinskiego.

  • 82. Data: 2011-05-22 07:00:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
    > Czyli jednak ludzie sie nie myla ze dalej
    > weglem/gazem/drewnem pala...

    No i...
    wróciliśmy do punktu wyjścia :-D.
    Właśnie palę drewnem 'na wodę' co 1 - 2 dni, bo na tyle wystarcza mojej
    rodzinie baniak 300l wody podgrzanej do 52 stC...

    Temat jednak nie umiera, bo idea mi się ciągle podoba. Popytam jeszcze w
    gminie, bo gadałem ostatnio z gościem z ZE i on mówił, że jak obszar
    'Natura 2000', a taki tu mam, to raczej nikłe szanse, że się zgodzą na
    legalny wiatrak.

    pozdr
    Robert G.

  • 83. Data: 2011-05-22 14:48:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-05-2011 o 09:00:36 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > No i...
    > wróciliśmy do punktu wyjścia :-D.
    > Właśnie palę drewnem 'na wodę' co 1 - 2 dni, bo na tyle wystarcza mojej
    > rodzinie baniak 300l wody podgrzanej do 52 stC...
    Ale do grzania wody na pewno prościej ci pomysleć nad kolektorami
    nawet samoróbą ja Yuzwig zrobił, masz prościej a efekt końcowy
    nawet lepszy.

> [...]
    > gminie, bo gadałem ostatnio z gościem z ZE i on mówił, że jak obszar
    > 'Natura 2000', a taki tu mam, to raczej nikłe szanse, że się zgodzą na
    Też tak myslę, ja też mieszkam w obszarze wietrznym i tak samo myslałem
    nad wiatrakiem tyle że nie mam go gdzie postawić, zostaje mi tylko
    dach, ale boje sie halnego, i tego że może mi dach zdemolować dlatego
    sobie odpuściłem, stawiam na kolektory, będę nad nimi myślał na
    przyszłoroczny
    sezon.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 84. Data: 2011-05-22 14:48:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

  • 85. Data: 2011-05-22 19:01:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Maj, 09:00, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > gminie, bo gadałem ostatnio z gościem z ZE i on mówił, że jak obszar
    > 'Natura 2000', a taki tu mam, to raczej nikłe szanse, że się zgodzą na

    Ja wpadłem na inny chytry plan. Lokalizujesz główną rurę wodociągową
    idącą w okolicy, odkopujesz ją, zakręcasz kurek w podstacji i
    ciachnąwszy rurkę montujesz swój fragment rury z wbudowaną w środku
    turbiną. Kabelek ciągniesz do domu i wpinasz go w grzałkę :P

    Pzdr.
    L.

  • 86. Data: 2011-05-22 21:15:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >ciachnąwszy rurkę montujesz swój fragment rury z wbudowaną w środku
    >turbiną. Kabelek ciągniesz do domu i wpinasz go w grzałkę :P

    Ale w nocy pewnie nie podziala. :-)

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2011-05-22 21:17:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No i...
    > wróciliśmy do punktu wyjścia :-D.
    > Właśnie palę drewnem 'na wodę' co 1 - 2 dni, bo na tyle wystarcza mojej
    > rodzinie baniak 300l wody podgrzanej do 52 stC...

    Dzis u mnie 75'C 300 litrow wody.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2011-05-23 06:16:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >Ja wpadłem na inny chytry plan. Lokalizujesz główną rurę wodociągową
    >idącą w okolicy, odkopujesz ją, zakręcasz kurek w podstacji i

    bez sensu - jakby nie patrzec to jest kradzież energii -łatwiej kraść prąd z własnego
    przyłącza - ale do tego tez nie namawiam :)

    b.

  • 89. Data: 2011-05-23 07:40:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Maj, 08:16, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > bez sensu - jakby nie patrzec to jest kradzież energii -łatwiej kraść prąd z
    własnego przyłącza - ale do tego tez nie > namawiam :)

    Ale to było żartem drogi Budyniu, jakbyś nie załapał ;P

    L.

  • 90. Data: 2011-05-23 08:22:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    własnego przyłącza - ale do tego tez nie > namawiam :)

    >Ale to było żartem drogi Budyniu, jakbyś nie załapał ;P

    załapał ;-) chyba nie ma takich którzy by to potraktowali poważnie ;)

    b.