  • 91. Data: 2011-05-23 12:39:08
    Temat: Re: Turbina wiatrowa
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-05-20 17:08, Czesławek pisze:
    > że te turbiny przy prędkości wiatru
    > równej ok. 6 m/s produkują moc równą 12,5% mocy znamionowej.

    Czyli przy prędkości średniej 3,5 m/s mogły by mieć powiedzmy... 5% mocy
    znamionowej.
    Czyli dla uzyskania średniej mocy 320W (tej potrzebnej do cwu) trzeba by
    kupić turbinę... 6kW kosztująca tyle co prąd dla gospodarstwa domowego
    na dobre 10lat...
    tu jeszcze link dla autora wątku:
    http://www.powiat.zgorzelec.pl/cms/?id=4521

    ________MAT_______

  • 92. Data: 2011-05-23 19:32:33
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 22 Maj, 09:00, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    >Ja wpadłem na inny chytry plan. Lokalizujesz główną rurę wodociągową
    >idącą w okolicy, odkopujesz ją, zakręcasz kurek w podstacji i
    >ciachnąwszy rurkę montujesz swój fragment rury z wbudowaną w środku
    >turbiną. Kabelek ciągniesz do domu i wpinasz go w grzałkę :P

    No nie wiem czy taki chitry znowu :D
    1. A jak się turbina zepsowa?\
    2. Smarowanie jakieś będzie?
    3. Pompy wodociągów "wiejskich" są zasilane silnikami rzędu 10kW,
    więc w jakim stopniu trzaby zastopować przepływ, żeby odzyskać
    np 2kW?
    4. No i trza być na głównej nitce ;)

    Bzdoora chłopy, lepiej zgłębijmy holzgas... Ktoś tu próbował?

    --
    Yozwig

  • 93. Data: 2011-05-23 19:41:24
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzis u mnie 75'C 300 litrow wody.

    Użytkowej grzanej wężownicą? To jaka temperatura
    była w wężownicy? A może to jednak tylko woda
    grzewcza?

    --
    Yozwig

  • 94. Data: 2011-05-23 20:28:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkowej grzanej wężownicą? To jaka temperatura
    > była w wężownicy? A może to jednak tylko woda
    > grzewcza?

    75'C woda w baniaku. Dzis jednak troche chmur bylo i na koniec dnia woda
    65'C.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2011-05-24 06:04:37
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > To mogłeś ostatecznie 'sprzedać" malucha za dwa wina panu pod sklepem(za
    > dwa wina podpisuje Tobie umowę kupna auta, auto na Ciebie nie figuruje i
    > robisz z nim co chcesz)

    I masz na sumieniu rodzinę człowieka, która kiedyś odziedziczy po nim dług
    za niepłacone OC.

  • 96. Data: 2011-05-24 06:25:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Maj, 09:00, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Temat jednak nie umiera, bo idea mi się ciągle podoba. Popytam jeszcze w
    > gminie, bo gadałem ostatnio z gościem z ZE i on mówił, że jak obszar
    > 'Natura 2000', a taki tu mam, to raczej nikłe szanse, że się zgodzą na
    > legalny wiatrak.

    IMHO sie kategorycznie nie zgodza - zeby przelatujace ptaszyska sie
    nie zabijaly o lopatki. Na takim terenie puszczenie baka w okresie
    legowym moze spowodowac rozstroj nerwowy zwierzatka i wplynac
    niekorzystnie na jego potomstwo wiec jest niewskazane :P
    pozdr.

    --
    Adam

  • 97. Data: 2011-05-24 06:28:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Maj, 08:16, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w
    wiadomościnews:c3308265-a50a-480c-92bd-825267bcf0ea@
    r20g2000yqd.googlegroups.com...

    > bez sensu - jakby nie patrzec to jest kradzież energii -łatwiej kraść prąd z
    własnego przyłącza - ale do tego tez nie namawiam :)

    Ale kradziez pradu moga latwo zauwazyc (chyba maja jakies wieksze
    podliczniki ?). A pomysl z turbinka rzeczywiscie przerazliwie chytry -
    ubytku wody brak, a nikt przeciez nie zlicza / rozlicza pradu zuzytego
    na jej pompowanie ;) Jeszcze zalezy czy by ludziom cisnienie mocno nie
    spadlo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 98. Data: 2011-05-24 06:52:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 24 Maj, 08:28, Adam <a...@g...com> wrote:
    > na jej pompowanie ;) Jeszcze zalezy czy by ludziom cisnienie mocno nie spadlo :)
    > pozdr.

    Do sprawy trzeba podejść jak do owcy, należy strzyc a nie zarzynać :P
    A jakby ludziom delikatnie ciśnienie spadło to by pomarudzili w
    wodociągach i wodniacy by dorzucili trochę mocy na wał, co w efekcie u
    nas dałoby nieco większy COP ;)

    L.

  • 99. Data: 2011-05-24 07:13:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    > I masz na sumieniu rodzinę człowieka, która kiedyś odziedziczy po nim dług
    > za niepłacone OC.

    Z reguły taki Pan z pod sklepu ma sporo innych problemów jak OC;))
    A tak na marginesie to chyba u nas jeszcze nie potrafią dojśc do łądu z tym
    OC kto ma kto nie ma itp. Sam mam wg. wydziału komunikacji od 15 lat
    zarejstrowanego Fita 125p(poszedł na złom 13 lat temu a zapomniałem go
    wyrejstrowac lub sprzedać) I nikto zadne OC sie nie dopomina.

    Krzysiek

  • 100. Data: 2011-05-24 07:25:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-05-2011 o 21:32:33 Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

    > Bzdoora ch?opy, lepiej zg?ebijmy holzgas... Kto? tu próbowa??
    No właśnie zgłębiam :) a może w zimie coś sklecę.
    Mam generator 2KW od Adama i spróbuje go zasilić holcgazem.
    A tak apropo dla potrzebujących, w biedronce pojawiły
    sie generatory 2KW po 499zł, wg mnie dobra oferta,
    silnik 4suw 4KW.

    --
    Pozdr
    JanuszK