  • 21. Data: 2022-09-06 11:59:24
    Temat: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 11:41, heby pisze:

    > Na razie opcja to niecały 1kzł, nie patrz czy ktoś oferuje rozwiązanie
    > za kilka tys, moje rozwiązanie (UPS) bez wspomagania PV

    Ale pytałeś o coś innego.

  • 22. Data: 2022-09-06 12:03:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 11:59, Cavallino wrote:
    > Ale pytałeś o coś innego.

    Więc wyjaśnij o co pytałem, skoro uważasz że pytałem o coś innego.

    Pytałem o UPS który ma możliowośc korzystania w sprytny sposob z PV,
    który to sposób nie jest spotykany w typowych UPS z wejściem PV i
    chciałem wiedzieć, czy coś przeoczyłem.

  • 23. Data: 2022-09-06 12:43:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 12:03, heby pisze:

    > Więc wyjaśnij o co pytałem, skoro uważasz że pytałem o coś innego.

    O bank energii, zasilany hybrydowo z pv i sieci.
    Nazywać sobie to można dowolnie, ale zazwyczaj początek to wymiana
    falownika na pracujący hybrydowo.

    Coś źle zrozumiałem?

  • 24. Data: 2022-09-06 12:52:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 12:43, Cavallino wrote:
    > O bank energii, zasilany hybrydowo z pv i sieci.

    Nie. O UPSa.

    > Nazywać sobie to można dowolnie, ale zazwyczaj początek to wymiana
    > falownika na pracujący hybrydowo.
    > Coś źle zrozumiałem?

    Tak. To ma być UPS na 200 i spordaycznie 100W.

    Przeznaczony do niewielkich przerw w zasilaniu. *NIEWIELKICH*.

    I tak sobie pomyślałem, że skoro SinusPro z serii S ma mozliwośc
    zapięcia paneli PV to już tylko krok, aby te panele mogły dostarczać
    energii do odbiornika nawet jak jest grid. Tego jednak nie robią i kilku
    innyhc urządzenia też nie. Albo cos przegapiłem, albo nie ma takich.

    Panele PV w przypadku całkowietgo fuckupu też były by miłe.

    Jeśli nie da się użyć PV do wspomagania zasilania odbiorników w
    normalnej pracy z gridem, to całosc koncepcji PV mija się z celem i po
    prostu będę odpalał generator jak coś.

  • 25. Data: 2022-09-06 13:24:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 12:52, heby pisze:

    > Nie. O UPSa.

    Ty go chcesz zasilać prądem stałym czy zmiennym, już po falowniku?

    > Tak. To ma być UPS na 200 i spordaycznie 100W.

    To nie tak mało.
    Bateria musi mieć jakiś zapas....

> [...]
    > zapięcia paneli PV to już tylko krok, aby te panele mogły dostarczać
    > energii do odbiornika nawet jak jest grid.

    Czyli żeby robił CI na stałe za falownik?

    > Jeśli nie da się użyć PV do wspomagania zasilania odbiorników w
    > normalnej pracy z gridem,

    Da się.
    Koszt kilkadziesiąt tysięcy, z sensownym bateriami.

  • 26. Data: 2022-09-06 13:31:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 13:24, Cavallino wrote:
    > Ty go chcesz zasilać prądem stałym czy zmiennym, już po falowniku?

    Wszystko masz napisane w pierwszym poście.

    To zwykły UPS z *dodatkowym* ładowaniem PV. Niestety PV po nałdowaniu
    akku nie pracuje - a mogłoby.

    > To nie tak mało.
    > Bateria musi mieć jakiś zapas....

    Bateria ma taki zapas, jaki chcę. Jesli ma za mały - wczesniej podepnę
    generator, albo wczesniej doładuje z sieci albo... To nie jest zasilacz
    respiratora. To metoda na:
    1) redukcję przerw
    2) rezerwowe zasilanie, w razie, gdyby Sasin budował elektrownie jądrowe

    > Czyli żeby robił CI na stałe za falownik?

    Zależy od technologii wykonania wyjścia w tym UPS. Raczej tak.

    > Da się.
    > Koszt kilkadziesiąt tysięcy, z sensownym bateriami.

    Nie.

    Koszt znacznie mniejszy. To tylko dodatkowa *logika* do istniejących
    UPSów typu Volt SinusPro. Zaryzykuje, że koszt rzędu 100-200zł dla mocy
    1kW i zmiany w oprogramowaniu ogarniające taki tryb pracy PV.

    Co innego, że prawdopodobnie takich nie ma i mało kto ma taką potrzebę
    lub ma pomysł, aby ją w ogóle mieć.

  • 27. Data: 2022-09-06 13:45:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2022 o 13:31, heby pisze:

    > Wszystko masz napisane w pierwszym poście.
    >
    > To zwykły UPS z *dodatkowym* ładowaniem PV. Niestety PV po nałdowaniu
    > akku nie pracuje - a mogłoby.

    Poważnie chciałbyś zastąpić urządzenie za grubą kasę (kilka-kilkanaście
    tys), takim za kilka stówek, z nadzieją że będzie podobnie działać?

    > Zależy od technologii wykonania wyjścia w tym UPS. Raczej tak.

    j.w.

> [...]
    > UPSów typu Volt SinusPro. Zaryzykuje, że koszt rzędu 100-200zł dla mocy
    > 1kW i zmiany w oprogramowaniu ogarniające taki tryb pracy PV.

    Rezultat (cenowy) masz powyżej.

    HINT: Może to jednak nie jest takie proste jak się wydaje i trzeba by
    chociaż o kilka klas lepszych podzespołów i zabezpieczeń użyć, żeby
    wrzucać w takim trybie prąd z pv do sieci poza domem?

  • 28. Data: 2022-09-06 13:58:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 13:45, Cavallino wrote:
    > Poważnie chciałbyś zastąpić urządzenie za grubą kasę (kilka-kilkanaście
    > tys), takim za kilka stówek, z nadzieją że będzie podobnie działać?

    Działa to tysiącom ludzi, tylko bez ficzera w postaci punktu 4)

    Więc to nie nadzieja, tylko fakty.

    Można sobie porozmawiać o jakosci wykonania. Ale o działaniu raczej nie
    ma sensu rozmawiać - działa, w zakresie punktów 1-3.

    > HINT: Może to jednak nie jest takie proste jak się wydaje i trzeba by
    > chociaż o kilka klas lepszych podzespołów i zabezpieczeń użyć, żeby
    > wrzucać w takim trybie prąd z pv do sieci poza domem?

    I znowu nie pojmujesz.

    Nikt tu nie pisze o "wyrzucaniu prądu do sieci".

    To jest UPS.

    Energia z PV jest pakowana tylko na wyjście gdzie siedzi kilka moich
    odbiorników 200W lub do bateri. Nigdzie indziej.

    W zaleznosci od konstrukcji może to być łatwe albo trudne do zrobienia.
    W przypadku mocy do 1kW, to w ogóle jest trywialne i w zasadzie to jest
    typowy zasilacz UPS online z dodatkowym ładowaniem PV i balansowaniem
    tym ładowaniem aby miało priorytet przed zasilaczem sieciowym. To jest
    na tyle proste, że prawdopodobnie sam mógłbym go zrobić, wliczając w to
    oprogramowanie sterownika i projekt elektroniki. Tylko że proste nie
    oznacza, że mój czas jest za darmo. Mam co robić w życiu, niż
    projektować UPSy. Rozglądam się wiec za czymś gotowym.

    Zaznaczam: UPS online. Słowo online jest tutaj krytycznie istotne i nie
    ma nic wspólnego z falownikami online. NIC.

  • 29. Data: 2022-09-06 14:36:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 06.09.2022 13:31, heby wrote:

    > Wszystko masz napisane w pierwszym poście.
    >
    > To zwykły UPS z *dodatkowym* ładowaniem PV. Niestety PV po nałdowaniu
    > akku nie pracuje - a mogłoby.

    To jest nas co najmniej dwóch, co to zrozumieli, że chcesz mieć hybrid
    on-grid ...

    W takim razie całe rozwiązanie sprowadza się do zakupu (prawie)
    dowolnego falownika hybrid off-grid, który spełnia Twoje wymagania
    cenowo/mocowe.

    Tego akurat jest na pęczki.

    Pierwszy lepszy:
    https://www.aliexpress.com/item/1005004362127468.htm

    Piotrek

  • 30. Data: 2022-09-06 14:49:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 14:36, Piotrek wrote:
    > W takim razie całe rozwiązanie sprowadza się do zakupu (prawie)
    > dowolnego falownika hybrid off-grid, który spełnia Twoje wymagania
    > cenowo/mocowe.

    Zgadza się. W 90% wypadków albo funkcja 4) nie istnieje (PV ładuje tylko
    akumulator) albo nie sposób wyjąć tą informację z gardła chińczykowi,
    nawet jeśli jest producentem (więc zakładam, że nie mam gwarancji, że
    mam). Dlatego pytam na grupie. Jesli mam zrobić samodzielnie research,
    to się poddaje - nie stać mnie na sprowadzenie 10 i szukanie czy któryś
    ma taką funkcję.

    > Pierwszy lepszy:
    > https://www.aliexpress.com/item/1005004362127468.htm

    No i gwarantuje, że punt 4) będzie spełniony, czy nie?