  • 41. Data: 2019-12-13 17:27:34
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 15:00:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    zachód. A dzisiaj zerknąłem na google i wychodzi że linia z połnocy na południem
    przechodzi idealnie przez przekątną mego domu

    > No to masz DOKŁADNIE taki sam układ jak ja :)
    >
    > Zobacz sobie jak wygląda nasłonecznienie takich połaci w ciągu roku na
    > podstawie mojego domu:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2019/12/2019-12-10_14-32-30-67355
    .gif

    chciałem w kontekscie powyższego powiedzieć - budujcie stodoły, bo tak ułożone panele
    mocno psują estetykę budynku. Wiem, wiem, co zrobić gdy jest co jest...

    Takie pytanie egzystencjonalne - co można próbować przewidzieć na przyszłość co
    nalezałoby przewidzieć planując nową budowę, co na dziś wydaje sie niepotrzebne.
    Gdy 25lat temu, pewnie troche wiecej, pamietam ze prowadzilem rozmowę w stylu "a moze
    dodatkowa brama na posesje?, moze bedziemy miec 2 samochody" Bramę zrobiłem, potem
    samochodów bywało i 4.

    Wygląda na to że:
    kształt dachu pod panele
    instalacja pod ładowanie samochodów elektrycznych

    pomysły?

    b.

  • 42. Data: 2019-12-14 09:52:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 17:27:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    \
    > Takie pytanie egzystencjonalne - co można próbować przewidzieć na przyszłość co
    nalezałoby przewidzieć planując nową budowę, co na dziś wydaje sie niepotrzebne.

    Nowy wątek otwórz
    Ciekawe zagadnienie wg mnie

    > Wygląda na to że:
    > kształt dachu pod panele
    > instalacja pod ładowanie samochodów elektrycznych
    >
    > pomysły?

    Lądowisko dla latającego pojazdu.

  • 43. Data: 2019-12-14 11:14:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-13 o 08:27 -0800, Budyń napisał:
> [...]
    > Wygląda na to że:
    > kształt dachu pod panele
    > instalacja pod ładowanie samochodów elektrycznych

    Hektar lasu za domem, dla opału oraz osłony przed północnym wiatrem.

    Hektar łąki przed domem, dla żywności.

    Źródło pitnej wody w pobliżu domu.

    Mateusz

  • 44. Data: 2019-12-14 15:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te 35 zlotych to dodatkowa pozycja na rachunku wynikajaca z wpuszczania pradu do
    sieci czy standardowe opłaty stale jakie są w pradzie?

  • 45. Data: 2019-12-15 09:52:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No jakoś te kartofle, mleko i bułki ze sklepu muszą wylądować ;-)

    -----

  • 46. Data: 2019-12-16 21:01:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.12.2019 18:35, Mateusz Bogusz wrote:

    > Choćby dlatego że że jest duża szansa że coś po tym czasie nawali np.
    > falownik.

    Falownik na pewno nawali. Jak tranzystory czy kondensatory to nie
    problem. Gorzej jak zaprogramowany procesor. No i będzie całe pudło do
    śmieci.

  • 47. Data: 2019-12-16 21:03:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.12.2019 21:39, Janusz wrote:

    > No i co z tego? falowniki się naprawia, nawet sam to robię. Na pewno taniej
    > jest go naprawić niż np pompę ciepła gdy padnie sprężarka.

    A co w nich pada?

  • 48. Data: 2019-12-16 22:09:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-16 o 21:03, KIKI pisze:

    > A co w nich pada?

    Zależy od otoczenia czy było przepięcie czy ze starości,
    wtedy albo elementy mocy np: mostki igbt albo kondensatory.

    --
    Janusz

  • 49. Data: 2019-12-16 22:11:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-16 o 21:01, KIKI pisze:

    > Falownik na pewno nawali. Jak tranzystory czy kondensatory to nie
    > problem. Gorzej jak zaprogramowany procesor. No i będzie całe pudło do
    > śmieci.

    Procki padają rzadko, jeśli już to takie co nie miały seperacji
    galwanicznej od modułu mocy. Ale takie 'wynalazki' spotyka sie tylko w
    bardzo małych mocach.

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2019-12-17 13:32:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 16.12.2019 22:09, Janusz wrote:

    > Zależy od otoczenia czy było przepięcie czy ze starości,
    > wtedy albo elementy mocy np: mostki igbt albo kondensatory.

    Mostki i kondensatory to pikuś bardziej martwi mnie jakby procesor
    poleciał, bo go zaprogramowanego nie kupisz, a wsadu pewnie nie ma.
    A co jeszcze pada? Ale napisz konkretnie jakie elementy, symbole...