  • 11. Data: 2009-03-26 13:34:34
    Temat: Re: Warzywa kosmiczne
    Od: mal <m...@g...com>

    On 26 Mar, 08:03, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

    >.Ciekawe artykuły Woźniaka o roślinach leczniczych.
    > Najbardziej lubię środkowe strony,o wynalazkach.

    Też zawzięcie to czytam, gorzej z konstruowaniem wynalazków, które
    mogłyby rozwiązać ot choćby problem z kosztami ogrzewania (vide
    generator zimnej syntezy jądrowej). Ale czytam i myślę, a intensywną
    myślą też można wiele zdziałać :-)

    A propos roślin leczniczych i nie tylko:
    obdarowano mnie niedawno książką pt."Żyjący ogród". Autorzy Johanna
    Paungger i Thomas Poppe zachęcają w niej do prowadzenia ogrodu w
    ścisłym rytmie księżycowym. Przypominają zapomnianą wiedzę na ten
    temat, która -stosowana od najdawniejszych czasów- nie wymagała
    żadnych chemicznych zabiegów.
    W każdym razie jestem pod wrażeniem i rozpoczynam wiosenne siewy i
    sadzenia tak jak tam napisano.
    Będę dzielić się spostrzeżeniami.

    mal

  • 12. Data: 2009-03-26 14:04:00
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 26 Mar 2009, mal wrote:

> [...]
    > żadnych chemicznych zabiegów.
    > W każdym razie jestem pod wrażeniem i rozpoczynam wiosenne siewy i

    Bardzo to ciekawe. Mam rozumieć, że od ksieżyca zależy aktywność
    szkodników?

    D.P.

  • 13. Data: 2009-03-26 14:31:58
    Od: mal <m...@g...com>

    On 26 Mar, 15:04, d...@d...abc.com.pl wrote:

    > Bardzo to ciekawe. Mam rozumieć, że od ksieżyca zależy aktywność
    > szkodników?

    Dokładnie tak tam napisano!
    Dlatego postanowiłam sprawdzić.

    Napisałam tytuł i autorów - można poszukać tej książki i wypróbować
    czy to działa.

    mal

  • 14. Data: 2009-03-26 15:56:13
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Weź 2 tys. nasion czegokolwiek, po zakończeniu kiełkowania wybierz
    > okazy najlepiej nadające się do dalszej hodowli, uprawiaj je w
    > najlepszych szklarniach i ciesz się wspaniałymi wynikami dalszej
    > hodowli - toż to przepis na sukces znany od setek lat i nie trzeba
    > żadnego stanu nieważkości, promieniowania kosmicznego itp. pierdół! :)

    Nie takie to proste.Przez tysiące lat,pszenica byłaby jak rękawica,
    fasola jak arbuz.
    Właśnie promieniowanie kosmiczne i ultrafiolet powodują mutacje,
    zwiększenie liczby chromosomów,powiększenie roślin i takie tam pierdoły.
    Co można zrobić bez latania w kosmos.
    mirzan

  • 15. Data: 2009-03-26 17:18:43
    Od: "piotrh" <p...@t...pl>

> [...]
    > Właśnie promieniowanie kosmiczne i ultrafiolet powodują mutacje,
    > zwiększenie liczby chromosomów,powiększenie roślin i takie tam pierdoły.

    Ale im chodzi docelowo o wyprodukowanie wielkiego Chińczyka
    który boso dorówna, a i przewyższy siedmiomilowe, zachodnie buty.

    --

    pozdrawiam!
    piotr

  • 16. Data: 2009-03-27 01:20:34
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mirzan wrote:
    > Superwarzywa z kosmosu
    > 15-05-2008 12:16
    >
    > nasiona &middot; kosmos &middot; satelita Shijian 8 &middot;
    > kiełkować &middot; szklarnie &middot; olbrzymie &middot; owoce
    > &middot; warzywa &middot; zerowa grawitacja

    to gdzie mogę ten middot kupić?

    moon

  • 17. Data: 2009-03-27 07:06:25
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 26 Mar 2009, mal wrote:

    > Dokładnie tak tam napisano!
    > Dlatego postanowiłam sprawdzić.
    >
    > Napisałam tytuł i autorów - można poszukać tej książki i wypróbować
    > czy to działa.
    >
    > mal

    Szkoda czasu. Nigdy nie zauważyłem aby mój apetyt zależał od fazy
    księzyca a przecież dla roślinki nie ma różnicy czy zje ją jakiś robal czy
    Homo sapiens.

    D.P.

  • 18. Data: 2009-03-27 17:23:06
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    d...@d...abc.com.pl pisze:
    > Szkoda czasu. Nigdy nie zauważyłem aby mój apetyt zależał od fazy
    > księzyca [...]

    Naprawdę nie wiesz kiedy wzrasta ci potencja?
    :-)
    --
    pozdr. Jerzy