  • 1. Data: 2009-03-24 22:54:29
    Temat: domek na działce
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    Witam,
    Nie wiem czy dobrze pisze ale moze ktos mi doradzi...
    kupilem działke rolną na ktorej stoi domek letniskowy ok 7x7 metrów i wysoki
    z 5 metrow.
    niestety nie ma tego na planie zagospodarowania dzialki... poprzedni
    wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
    czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w
    porzadku...
    Dziekuje za porady....
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2009-03-24 22:59:24
    Temat: Re: domek na działce
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:54:29 +0100, Artur--- napisał(a):

> [...]
    > wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
    > czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w

    Daj sobie, chłopie, spokój - zostaw domek w spokoju, przyda Ci się. Masz
    prawo do zbudowania pomieszczenia gosp. na terenie rolnym bez planu i
    pozwolenia - z tego, co ostatnio pamiętam, było ograniczenie do pow.25 m2,
    ale kto Ci tam będzie mierzył, że jest nieco więcej.

  • 3. Data: 2009-03-25 07:56:09
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gqbobf$i60$1@inews.gazeta.pl Artur---
    <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie
    > zglaszal... czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo

    Hejka. Dowiedz tego się w Urzędzie Gminy na której masz działkę. Wiem,
    że gminy bądź starostwa dysponują satelitarnymi zdjęciami altanek na
    ogródkach działkowych i doskonale wiedzą ile z nich ma ponadnormatywną
    powierzchnię. Czekają tylko na zmianę stosownych przepisów, żeby przysolić
    podatek lub grzywnę.
    Pozdrawiam legalnie Ja...cki

  • 4. Data: 2009-03-25 08:30:08
    Od: mal <m...@g...com>

    On 24 Mar, 23:54, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wlasciciel postawil chyba na lewo bez planow i nigdzie tego nie zglaszal...
    > czy musze go zburzyc czy moge gdzies zglosic zeby bylo wszystko w

    Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
    budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
    przekracza 35 m2.
    Nie wspominasz z czego jest wykonany. Dlatego na razie tyle mogę
    napisać.
    Jeśli domek ma taras - to nie wlicza się go w powierzchnię zabudowy.
    Chodzi o obrys ścian zewnętrznych.

    Obowiązujące przepisy budowlane mówią, że domek o pow.nie większej jak
    35 m2 nie wymaga pozwolenia na budowę, a jedynie zgłoszenia w
    starostwie powiatu.
    Radzę - złóż wizytę w wydz.budownictwa starostwa, a tam dowiesz się
    dokładnie co dalej. Gmina tu nie ma nic do powiedzenia.

  • 5. Data: 2009-03-25 08:53:08
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    >Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
    >budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
    >przekracza 35 m2.
    >Nie wspominasz z czego jest wykonany.

    podmorowka jest murowana natomiast sciany z drena, pokryty eternitem.

  • 6. Data: 2009-03-25 10:26:55
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Domek letniskowy poza obszarem miejskim nie wymaga pozwolenia na
    > budowę jeśli jego powierzchnia (licząc po obrysie zewnętrznym) nie
    > przekracza 35 m2.

    Przepisy mówią również o wysokości,a ta jest przekroczona.
    mirzan

  • 7. Data: 2009-03-25 10:52:53
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    > Przepisy mówią również o wysokości,a ta jest przekroczona.
    > mirzan

    co teraz powinienem zrobic?

  • 8. Data: 2009-03-25 11:39:13
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > co teraz powinienem zrobic?

    Nic,siedzieć cicho.Jak życzliwy podkabluje,dostaniesz nakaz rozbiórki,
    bedziesz sie odwoływał kilkakrotnie.A na koniec znajdziesz sprzyjający Ci
    przepis,albo buda ze starości padnie.
    PINB mnie ścigał za stojący na ziemi barak,nie przytwierdzony na stałe,
    bez urządzeń technicznych.Aż się zdenerwowałem,poszedłem do biblioteki,
    pogrzebałem w Prawie Budowlanym i mogą mi skoczyć,a nachlać mogą się za
    swoje,ale nie u emeryta co czytać umie.
    mirzan

  • 9. Data: 2009-03-25 16:35:02
    Od: mal <m...@g...com>

    On 25 Mar, 11:52, "Artur---" <a...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:0e08.00000092.49ca06ef@newsgate.onet.
    pl...

    > co teraz powinienem zrobic?

    Skopiowałam tutaj fragment przepisów prawa budowlanego, które tyczą
    się Twojego domku:

    "POZWOLENIA NA BUDOWę NIE WYMAGA BUDOWA:

    - obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i
    uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki
    siedliskowej:
    a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m?,
    przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
    b) płyt do składowania obornika,
    c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25
    m?,
    d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m? i
    wysokości
    nie większej niż 4,50 m,
    e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m?;

    - wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan
    oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy
    do 25 m?, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 500 m? powierzchni działki;

    - indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do
    7,50 m? na dobę

    - altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
    działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m? w miastach i do 35 m? poza
    granicami
    miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
    dachach płaskich..."

    Ten ostatni akapit dotyczy właśnie Twojego domku.

    Cóż można radzić w takiej sytuacji? Mogę Ci napisać co ja bym zrobiła.
    Otóż na pewno udałabym się do starostwa i rozmawiała na ten temat 'u
    źródła'.
    Urzędy/urzędnicy bywają różni, ale to także ludzie i zawsze można się
    dogadać.
    W ostateczności możesz się usztywnić, jak radzi Mirzan :-)
    Ale dlaczego radzę wizytę w starostwie - ponieważ idąc teraz możesz
    udowodnić, że działkę nabyłeś już z tą samowolką budowlaną. Potem może
    być to trudne.

    Taki domek nie jest na pewno kłopotliwy tak dla Ciebie jak i sąsiadów.
    Upierdliwy sąsiad bywa nad wyraz skuteczny w sprawach samowoli
    budowlanej.

    Teraz należy tylko szybko pomalować dobrą farbą ten eternit.

    Pozdrawiam

    mal

  • 10. Data: 2009-03-25 16:36:27
    Od: mal <m...@g...com>