  • 1. Data: 2017-06-11 20:32:04
    Temat: Wąż gumowy / krociec do zmywarki - znaleźć zamiennik
    Od: w...@g...com

    W mojej zmywarce Electrolux pękł krócie gumowy, który z jednej strony do pompy jest
    łączony za pomocą opaski zaciskowej (OK), a z drugiej na stałe przyklejony do misy /
    zbiornika pompy (nie OK). Więc powinienem kupić ten cały elemement, bo osobnie się
    nie da.

    (ta czarna guma na zdjęciu - uszkodzona)
    http://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Misa+dolna++zbio
    rnik+do+zmywarki+Electrolux+ESL65070R-%7C57689;KL261
    42R8/

    Nie widzę żadnego powodu, dlaczego ona jest przyklejona, bo równie dobrze można by ją
    cybanetem, czy opaską zacisnąć (a nawet też przykleić) i będzie OK. Dlatego szukam
    zamiennika, czyli po prostu gumowego węża
    -średnica wewn. 40mm, długość 6cm (mogę dociąć)
    -temp pracy do 70 stopni C
    -wąż do wody pitnej/celów spożywczych.

    Dosyć ciężko coś znaleźć, na razie sensowny wąż to
    http://www.contakt.pl/gumowy-spoywczy-40mm-12mpa-fag
    umit-p-7901.html

    Zdaję sprawę, że dla niektórych to się wyda akademickim problemem, bo po prostu można
    kupić całą fabryczną część, ale wkurza mnie, że guma warta kilka zł zmusza mnie do
    wydania ponad dwieście zł.

    Jak ktoś ma namiary na jakiś inny wąż/materiał/patent,etc. to prośba o info.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2017-06-11 21:13:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 20:32:05 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Zdaję sprawę, że dla niektórych to się wyda akademickim problemem, bo po
    > prostu można kupić całą fabryczną część, ale wkurza mnie, że guma warta
    > kilka zł zmusza mnie do wydania ponad dwieście zł.

    Problem ważki, ja też dłubię w swoich starych AGD i najczęściej udaje się
    jakoś obejść koszty, choć raz się złamałem i kupiłem od Niemiaszka oryginalną
    dużą uszczelkę do pralki za ponad 2 stówy ;)

    A co do węża to czy musi być spożywczy? Nie wydaje mi się, żeby toto na fotce,
    jak również ordynarne plastiki z wnętrza zmywarki, miały jakieś atesty
    do kontaktu z żywnością...

    L.

  • 3. Data: 2017-06-11 21:27:19
    Od: w...@g...com

> [...]
    > jak również ordynarne plastiki z wnętrza zmywarki, miały jakieś atesty

    Gdybym miał pewność właśnie, że nie musi to być wąż 'do celów spożywczych', byłoby to
    dużym ułatwieniem, bo myślę, że w sklepie motoryzacyjnym szybko bym znalazł
    zamiennik.
    Wydaje mi się twój wniosek jest całkiem słuszny, bo te gumy/uszczelki to żaden
    'majstersztyk' - po prostu czarna guma.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2017-06-11 21:44:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pyta:

    > A co do węża to czy musi być spożywczy?

    Takie to mają szczególne wzięcie w Wietnamie:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBmij%C3%B3wka

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-06-11 22:10:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 21:44:22 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Takie to mają szczególne wzięcie w Wietnamie:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBmij%C3%B3wka

    Ja się tylko dostosowałem do nomenklatury, paczpan w sklepie jak byk,
    wąż spożywczy :P

  • 6. Data: 2017-06-11 22:12:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 21:27:20 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Wydaje mi się twój wniosek jest całkiem słuszny, bo te gumy/uszczelki
    > to żaden 'majstersztyk' - po prostu czarna guma.

    Pomijając nawet gumę, same środki myjące są średnio "spożywcze" a jakoś
    się nikt tym nie przejmuje, bo toto jest spłukiwane (a przynajmniej powinno).
    Więc według mnie ten wąż może być dowolnego gatunku, zaraz Jarosław nam
    tu zapoda jakąś propozycję ;)

    L.

  • 7. Data: 2017-06-12 08:00:11
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 11:32:04 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > -średnica wewn. 40mm, długość 6cm (mogę dociąć)
    > -temp pracy do 70 stopni C
    > -wąż do wody pitnej/celów spożywczych.

    Pierwsze co przychodzi mi do głowy (ale nie guma więc z uszczelnieniem może
    być ciężko) to rura do wody. Pytanie jak zniesie temperaturę. Jednak
    najprościej to dobrać coś w motoryzacyjnym (jakiś do chłodnicy na pewno się
    nada). Ew. może takiego ktoś Ci prześle próbkę:)

    https://www.grene.pl/waz-do-wody-guma-o-40-mm-10-bar
    .html

    --
    scruffty

  • 8. Data: 2017-06-12 09:22:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Jun 2017 11:32:04 -0700 (PDT), w...@g...com

    > Jak ktoś ma namiary na jakiś inny wąż/materiał/patent,etc. to prośba o info.

    Ja się zaopatrywałem w north.pl, muszę przyznać, że zaplecze mają ogromne,
    także zamienników, fajne wsparcie. Można szukać po sklepie samemu, ale
    lepiej zadzwonić, albo naskrobać na czacie i konsultant pomoże odnaleźć
    część.

    https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-zmywarek/czesc
    i-electrolux/rury-do-zmywarek-electrolux,g690327,o30
    .html
    Widzę tutaj coś, co mogłoby odpowiadać zapotrzebowaniu za 70 zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-06-12 09:44:17
    Od: w...@g...com

> [...]
    .html
    > Widzę tutaj coś, co mogłoby odpowiadać zapotrzebowaniu za 70 zł.

    Przewertowałem wczoraj north'a i klikikę agd. Jest kilka rurek, które wyglądają ok,
    jedynie musiałbym telefonicznie (albo osobiście, chyba na Popularnej w Wwie)
    potwierdzić wymiary.
    Na coś ostatecznie się zdecyduję, dzięki za namiary.

    Po tych poszukiwaniach to człowiek może nieźle poszerzyć sobie 'świadomość rozwoju
    danej dziedziny/technologii' :) Rodzai węży tysiące, setki parametrów, dziesiątki
    firm.

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2017-06-12 09:47:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > Więc według mnie ten wąż może być dowolnego gatunku, zaraz Jarosław nam

    Nie wiem czy możemy tak zawężać problem.

    --
    Jarek