  • 1. Data: 2017-06-11 22:16:14
    Temat: Wykorzystanie słupa energetycznego
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    W moim ogródku stoi słup energetyczny w kształcie litery A.

    Ozdoba to wątpliwa, ale już się do niego przyzwyczaiłem.

    Stwierdziłem, że skoro już stoi, to niech chociaż będzie z niego jakiś
    pożytek, ale nie jestem pewien, czy mi wolno :).

    Pytanie brzmi:
    a. Czy mi wolno
    b. Czy ktoś się doczepi

    w przypadku, gdy:
    1. Pomiędzy nogami słupa zamocuję poprzeczkę (prawdopodobnie stempel
    budowlany) i powieszę na niej huśtawkę
    2. Wykorzystam nogę słupa jako część konstrukcji wsporczej "domku na
    drzewie" dla dziecka :)

    W obu przypadkach zaletą słupa jest fakt, że jest on nieskończenie bardziej
    stabilny, niż jakakolwiek chałupnicza konstrukcja z belek i desek, jaką bym
    zbudował.

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2017-06-12 07:13:07
    Temat: Re: Wykorzystanie słupa energetycznego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 22:16:13 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:
> [...]
    >
    > Stwierdziłem, że skoro już stoi, to niech chociaż będzie z niego jakiś
    > pożytek, ale nie jestem pewien, czy mi wolno :).

    nie wolno

    > b. Czy ktoś się doczepi

    to zależy jak bardzo konstrukcja bedzie rozbudowana, i jak na widoku bedzie.
    Ale: słup jest urządzeniem energetycznym i w sytuacjach awaryjnych pojawia sie tam
    zagrożenie porażeniem. Zgoda ze bardzo sporadycznie - ale trzeba miec to pod uwagą.

    b.

  • 3. Data: 2017-06-12 07:50:54
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:16:14 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Pytanie brzmi:
    > a. Czy mi wolno

    nie wolno

    > b. Czy ktoś się doczepi

    doczepi się

    Pomysł z założenia jest zły, wystarczy, aby słup był wilgotny i przy
    nieszczęśliwym splocie wydarzeń już masz zagrożenie życia (mało
    prawdopodobnym , ale jednak). Postaw od widocznej jakąś ażurową ściankę i
    zasadź bluszcz, aby go zasłonić. Nic więcej nie da rady z nim zrobić.
    Ewentualnie idź w styl techno i powbijaj dookoła świetlówki, będziesz miał
    darmowe oświetlenie:)

    --
    scruffty

  • 4. Data: 2017-06-12 09:18:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 07:50:55 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:
    > Ewentualnie idź w styl techno i powbijaj dookoła świetlówki, będziesz miał
    > darmowe oświetlenie:)

    Ale to chyba nie przy tym napięciu, chyba że jakieś anteny doczepi ;)

    L.

  • 5. Data: 2017-06-12 09:41:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 22:16:13 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

    > 2. Wykorzystam nogę słupa jako część konstrukcji wsporczej "domku na
    > drzewie" dla dziecka :)

    Mianuję Cię ojcem roku :D

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-06-12 10:52:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-11 o 22:16, Yakhub pisze:
    > W moim ogródku stoi słup energetyczny w kształcie litery A.

    Wykorzystywany przez Energetykę czy porzucony?