  • 1. Data: 2009-04-11 17:57:11
    Temat: Wchodzi elektryk ..
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam

    Tuż po świętach wchodzi Pan elektryk ze swoją ekipą.
    Proszę podpowiedzcie na co zwrócić uwagę ,
    czego dopilnować i czego wymagać by do końca życia nie przeklinać.
    Instalacja ma być bezpuszkowa, do tego ma mnie przekonać P. elektryk.
    Przewody w podłodze w peszlach, ciekawe jak obejdą ogrz. podłogowe na
    parterze :-)
    Ściany z gazobet. w sumie 3 kondygnacje ( piwnica + parter + poddasze).

    Pozdrawiam świątecznie
    Jarek M.

  • 2. Data: 2009-04-11 20:29:08
    Temat: Re: Wchodzi elektryk ..
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Tuż po świętach wchodzi Pan elektryk ze swoją ekipą.
    > Proszę podpowiedzcie na co zwrócić uwagę ,
    > czego dopilnować i czego wymagać by do końca życia nie przeklinać.

    Na to by podzielić instalację na odpowiednią liczbę obwodów, by nie dawać
    jednej różnicówki na wszystko, by instalacja była zrealizowana zgodnie z
    zapotrzebowaniem (żeby sie nie okazało że wszystkie gniazdka wypadną ci za
    meblami).
    Ponadto przemyśl potrzeby "pozaenergetyczne" - anteny, ethernet, telefon,
    alarm, sterowanie.
    Nie zapomnij o oswietleniu zewnętrznym, ryglu/domofonie przy furtce,
    zasilaniu i sterowaniu napędów rolet (jeśli rolety przewidujesz).

    > Instalacja ma być bezpuszkowa, do tego ma mnie przekonać P. elektryk.

    Pamiętaj żeby puszki były odpowiednio głębokie, inaczej osadzenie osprzętu
    będzie koszmarem.

    > Przewody w podłodze w peszlach, ciekawe jak obejdą ogrz. podłogowe na
    > parterze :-)

    Podłogówka zapewne zostawia nieco miejsca przy ścianach.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-04-11 22:53:45
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > Nie zapomnij o oswietleniu zewnętrznym, ryglu/domofonie przy furtce,
    > zasilaniu i sterowaniu napędów rolet (jeśli rolety przewidujesz).

    --------------------
    Bardzo dziękuję, bo właśnie o furtce ... zapomniałem.
    Starałem się zaplanować każdy szczegół, każdy wymiar i punkt a furtkę
    pominąłem.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2009-04-12 19:35:34
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Bardzo dziękuję, bo właśnie o furtce ... zapomniałem.
    > Starałem się zaplanować każdy szczegół, każdy wymiar i punkt a furtkę
    > pominąłem.

    Wyjście dla ogrzewania podjazdu, bramy, sama brama sterowana elektrycznie, a
    dodatkowa linia gotowa do podłączania do altany np.
    Gniazda do kosiarki wokół domu, gniazda do zasilania światęcznych ozdób.
    Jest tego trochę...
    Trzeba obmyśleć miejsca dla transformatorów 12V coby ich gipsem nie
    zabudowac na stałe i coby nie brzęczały nad uchem.
    No i uważaj jakie kable kupisz, dzisiaj słyszałem od znaomego "zabawne"
    historie jak to rolka kabbla była "bez przejścia", albo kabel spalił się
    pomiędzy końcami (w "trasie"). Broń boże made in china. W ogóle nic nie
    kupujmy z chin - taka porada "świteczna"....

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-04-12 20:00:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomiędzy końcami (w "trasie"). Broń boże made in china. W ogóle nic nie
    > kupujmy z chin - taka porada "świteczna"....

    Chyba twój znajomy to lokalny właściciel sklepiku. Albo właściciel "Firmy"
    która robi "z materiałem"
    Nie słuchaj takich bzdur. Czy z Chin czy z Polski lipa może byc wszędzie

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-12 21:33:31
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Chyba twój znajomy to lokalny właściciel sklepiku. Albo właściciel "Firmy"
    > która robi "z materiałem"
    > Nie słuchaj takich bzdur. Czy z Chin czy z Polski lipa może byc wszędzie

    To czym się kierować?
    (może jak dla instalacji ogrzewania, zrobić próbę nstalacji pod "dużym
    ciśnieniem"?)

    BTW Na chiny mam alergię.

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-04-12 21:59:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Broń boże made in china. W ogóle nic nie kupujmy z chin - taka porada
    > "świteczna"....

    A jesteś w stanie odróżnić chiński od niechińskiego, skoro nawet niechińscy
    producenci w wielu przypadkach zajmują się obecnie tylko konfekcjonowaniem
    chińszczyzny ?

  • 8. Data: 2009-04-12 22:32:39
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > A jesteś w stanie odróżnić chiński od niechińskiego, skoro nawet
    > niechińscy producenci w wielu przypadkach zajmują się obecnie tylko
    > konfekcjonowaniem chińszczyzny ?

    No to jest problem. Ale mam nadzieję, że jak chińczycy robią dla porzadnej
    firmy to ta byle g...na nie przyjmuje, w końcu podpisuje się pod tym... Choć
    tęskno mi za czasmi gdy w pwexie kupowało się TV czy magnetowid made in
    japan :)
    (he he jakimś prawdziwym cudem mój obecny monitor lcd jest japoński...ale to
    już rzadkość)

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-04-12 23:40:36
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    > A jesteś w stanie odróżnić chiński od niechińskiego, skoro nawet
    > niechińscy producenci w wielu przypadkach zajmują się obecnie tylko
    > konfekcjonowaniem chińszczyzny ?

    Kable jak wszystko - robi sie "brandowanie oem-ów", za
    kilkadziesiąt/kilkaset dolarów robią ci napisy na nich jakie chcesz.
    Ja mam 90% Chińskich przewodów, elektrycznych i komputerowych i nie widzę
    zbytniej różnicy w budowie, ilości izolacji. Brałem te na 750V.

  • 10. Data: 2009-04-13 11:59:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Gniazda do kosiarki wokół domu, gniazda do zasilania światęcznych ozdób.
    > Jest tego trochę...

    a na cholere ozdoby swiateczne?
    wyscig z sasiadem na wsi kto wiecej lampek powiesi na swojej stodole ?:)

    --
    pzdr
    piotrek