  • 11. Data: 2009-04-13 20:22:06
    Temat: Re: Wchodzi elektryk ..
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    Dziekuję za wszystkie rady, są bardzo cenne.
    Kiedyś pisałem o tym, ktoś z moich bliskich miał połozoną instalację na
    ścianach (bez peszla osłonowego),
    przykryta tynkiem i po malowaniu scian "wyswietliły się " trasy przebiegu
    przewodów,
    tzn, kolor ścian w miejcsach przewodów stał bardziej nasycony, jakby farba
    nie wyschła.
    Dziwna sprawa, czy izolacja przewodów weszła w reakcję z fabą ?
    Mam nadzieję że u mnie tego zjawiska nie będzie.
    Pan elektryk najchętniej sosuje przeody Telefonica.

    A z jakich przewodó Wy macie zrobione instalacje ????

    Pozdrawiam
    jarek

  • 12. Data: 2009-04-13 20:43:57
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > a na cholere ozdoby swiateczne?
    > wyscig z sasiadem na wsi kto wiecej lampek powiesi na swojej stodole ?:)

    No to wedle uznania, ilość lampek.
    Nie lubię pstrokacizny, ale ładnie i w sposób ztonowany oświetlony domek jak
    najbardziej OK - tylko nie krzywo wiszacy kolory łańcuch na balkonie i co
    tam było w szufladzie rzucone na jakieś drzewko... Jeżdżac po okolicy mozna
    spotkac 1 na 300 ładnie oświetlony domek.

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-04-13 20:48:00
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jarek M." <j...@w...pl> wrote in message

    > A z jakich przewodó Wy macie zrobione instalacje ????

    Z Chińskich, Made in PRC.

  • 14. Data: 2009-04-14 14:36:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ścianach (bez peszla osłonowego),
    > przykryta tynkiem i po malowaniu scian "wyswietliły się " trasy przebiegu

    Zapewne nie było "przepisowego" 15mm tynku na przewodzie.

  • 15. Data: 2009-04-14 18:56:19
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    W Castoramie zastanowiły mnie przewody, które były opisane jako 2,5mm^2.
    Lecz ze średnicy wychodziło jakieś 2,1mm^2 i komu wierzyć?

  • 16. Data: 2009-04-14 20:44:40
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zapewne nie było "przepisowego" 15mm tynku na przewodzie.
    a raczej unigruntu pod farbą. też co prawda 'nieprzepisowy' ale skuteczny...
    Pozdrawiam
    michał

  • 17. Data: 2009-04-14 22:36:14
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > Zapewne nie było "przepisowego" 15mm tynku na przewodzie.
    -----

    Chyba nasz rację,
    chylę czoła w szacunku

    "Mój" elektryk stwierdził dokładnie to samo.
    Ja zażyczyłem sobie bruzdowanie pod kable bo ściany mam nieprzyzwoicie równe
    i to mogłoby kusić tynkarzy do zbyt cienkiej warstwy.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 18. Data: 2009-04-14 22:38:37
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > a raczej unigruntu pod farbą. też co prawda 'nieprzepisowy' ale
    > skuteczny...
    > Pozdrawiam
    > michał
    ściany były gruntoane przed malowaniem ostatecznym , wychodzi nato że
    warstwa tynku była za cienka.
    Pozdrawiam
    jarek

  • 19. Data: 2009-04-14 22:41:21
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    >W Castoramie zastanowiły mnie przewody, które były opisane jako 2,5mm^2.
    > Lecz ze średnicy wychodziło jakieś 2,1mm^2 i komu wierzyć?
    > --
    A to ciekawostka, musże zachować czujność jak elektryk połozy swoje "kable".
    Uprzedziłe że na PRC mam alergie ale zapewniał ze kładzie Melera, zobaczymy,
    pomierzymy ...

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 20. Data: 2009-04-15 07:12:22
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Jarek M. pisze:
    > ściany były gruntoane przed malowaniem ostatecznym , wychodzi nato że
    > warstwa tynku była za cienka.

    jaki to był tynk? - przyznam, że taki przypadek jeszcze mi sie nie
    zdarzył... coż, całe zycie trzeba sie uczyć ;-)

    pozdrawiam
    michał