  • 11. Data: 2016-08-05 12:20:21
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 12:06, w...@g...com pisze:

    > Niestety masz całkowitą rację :)
    >
    > To że włączając wentylator wywalam ciepło - to jeszcze przełknę, bo zdarza się to
    rzadko i konieczne po prostu, natomiast, gdy nie używam wyciągu - to faktycznie
    działa to jak wyciąg grawitacyjny, bo nie ma żadnego mechanizmu w okapie blokującego
    drożność - wiatrak i to wszystko.

    > No to może jakieś porady, jak okap i went mech. ze sobą pożenić. Mi przychodzą 2
    rozwiązania:
    > 1) przepiąć okap pod wyciąg mechaniczny (jako kolejny wyciąg)

    Za słaby ciąg

    > 2) w okapie dorobić jakąś blendę i w przypadku używania po prostu ją ręcznie
    usuwać.

    > Idealnie byłoby, gdyby była taka blenda, która się otwiera po uruchomieniu wiatraka
    w okapie.

    Najprostsza
    https://www.google.pl/search?q=zaw%C3%B3r+zwrotny+we
    ntylacja&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&
    ved=0ahUKEwjRvPf2harOAhUFDiwKHUkfC4AQ_AUICCgB&biw=13
    23&bih=626

    Ew można się bawić w przepustnicę, ale to już wymaga trochę więcej
    miejsca i trzeba dać zasilanie + sterowanie od okapu

    --
    Pete

  • 12. Data: 2016-08-05 12:39:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:11:23 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Ale AFAIK kotłownia z piecem gazowym _musi_ posiadać wentylację
    > grawitacyjną.

    Niekoniecznie:

    "Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia
    typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od
    rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania
    koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych"

    L.

  • 13. Data: 2016-08-05 12:43:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:07:00 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > No to może jakieś porady, jak okap i went mech. ze sobą pożenić.
    > Mi przychodzą 2 rozwiązania:

    Ja planuję duży wywiew w kuchni (potrójna rura PE-flex), a w okapie
    wyciąg z filtrem węglowym. Mam nadzieję, że zadziała.

    L.

  • 14. Data: 2016-08-05 12:45:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    działa to >jak wyciąg grawitacyjny, bo nie ma żadnego mechanizmu w >okapie
    blokującego drożność - wiatrak i to wszystko.
    Może spróbować policzyć ile tego "ciepła" ta droga ucieka i wtedy się zastanowić czy
    konieczne sa jakiekolwiek zmiany

  • 15. Data: 2016-08-05 12:51:15
    Od: w...@g...com

> [...]
    >
    > Ew można się bawić w przepustnicę, ale to już wymaga trochę więcej
    > miejsca i trzeba dać zasilanie + sterowanie od okapu

    Zawór zwrotny (jak dobrze rozumiem), to nie bardzo, bo chcę odciąć przepływ powietrza
    wydobywającego się z domu, gdy wentylator okapu nie pracuje, a jednocześnie gdy
    wentylator okapu pracuje - umożliwić swobodny przepływ.

    Ale przeglądając link powyżej można coś takiego zrobić:
    Zakładam, że ciąg grawitacyjny jest dużo mniejszy od ciągu wentylatora (nawet na
    najniższym biegu). Wtedy wystarczy umieścić jakąś klapkę, która zostanie podniesiona
    przez odpowiednio silny ciąg powietrza. I opadnie gdy ciąg spadnie.

    pzdr
    Bogdan

  • 16. Data: 2016-08-05 12:53:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:45:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Może spróbować policzyć ile tego "ciepła" ta droga ucieka i wtedy się
    > zastanowić czy konieczne sa jakiekolwiek zmiany

    Ile by nie uciekało, jak masz rekuperator, to kompletnie bez sensu
    jest wywiewać gorące powietrze z kuchni na zewnątrz. Poza tym
    robi się podciśnienie w chałupie.

    L.

  • 17. Data: 2016-08-05 12:59:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 07:49:27 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Firma, ktora rysuje mi projekt domu robi rowniez projekt wentylacji mechanicznej z
    reku. Dostalem od nich zapytanie czy wentyllcje robimy w calym domu czy nie.
    Doradzcie co lepsze,co odpisac bo sie na tym nie znam. W garażu , kotlowni/gaz/ tez
    sie robi?

    W kotlowni (gaz) to nie wiem - nie znam sie ;)

    W garazu za to ja mam i polecam. Wszystko schnie w mig, zapachy nie roznosza
    sie po calym domu tylko sa wywalane na zewnatrz. Wentylacje grawitacyjna
    w garazu dosc trudno zwykle zrobic - konczy sie na wykuciu otworow na dole i
    gorze - to taka wentylacja na pol gwizdka. Ja zrobilem nawiew i wyciag
    i polecam. Zadne zapachy nie przedostaja sie w kierunku domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-08-05 13:01:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 12:43:02 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja planuję duży wywiew w kuchni (potrójna rura PE-flex), a w okapie
    > wyciąg z filtrem węglowym. Mam nadzieję, że zadziała.

    Mam tak i dziala. Okap po prostu wyrzuca powietrze na kuchnie w poblizu
    wyciagu. Uzywam od ~2 lat i bialy sufit w poblizu wyrzutu nawet koloru nie
    zmienil wiec - dziala :) Tylko filtry trzeba co jakis czas wymieniac.
    Ja mam jeden "tluszczowy" (taka "tarka" metalowa) i dwa weglowe na wyjsciu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-08-05 13:05:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 12:51, w...@g...com pisze:
> [...]
    przez odpowiednio silny ciąg powietrza. I opadnie gdy ciąg spadnie.

    Właśnie wydaje mi się, że taki zawór zwrotny z klapką + okap da na tyle
    duży opór, że grawitacyjnie powietrze nie ucieknie.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2016-08-05 13:09:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:05:01 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Właśnie wydaje mi się, że taki zawór zwrotny z klapką + okap da na tyle
    > duży opór, że grawitacyjnie powietrze nie ucieknie.

    Mialem taka klapke w mieszkaniu - w nocy przy duzym wietrze walilo i straszylo
    domownikow :D Przeszkadzalo dosc mocno :-) Trzebaby ta klapke umiescic gdzies
    wyzej przy kominie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.