  • 21. Data: 2019-08-10 18:52:25
    Temat: Re: Wodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widze ze nic Ci nie pasuje. Poradze Ci zebys udal sie ze swoim problemem na grupe
    inzynieria. Tam prawie sami teoretycy talmudysci. Oczywiscie nic nie pomoga ale
    mozesz liczyc na dluga i bezowocna dyskusje.

  • 22. Data: 2019-08-10 18:56:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 18:52, Zenek Kapelinder wrote:
    > Widze ze nic Ci nie pasuje.

    Burza mózgów się to nazywa.

    Pasuje mi pomysł Budynia z gotowym wodomierzem do tego celu ale
    gdzieżbyś tam zauważył.

    > Oczywiscie nic nie pomoga ale mozesz liczyc na dluga i bezowocna dyskusje.

    To zupelnie jak tutaj gdzie zdążyłem się już dowiedzieć że mój problem
    jeden teoretyk rozwiązał procesorem za 99 centów.

  • 23. Data: 2019-08-10 19:08:19
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A może pomalować krążek w 3 kolory po 1/3 i to użyć? Nie zakłóci pracy, łatwo
    kierunek zbadać.

  • 24. Data: 2019-08-10 19:20:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak Ci sie podoba pomysl to zrob. Wiesz skad wiem ze w chuja grasz. XXI wiek, pisales
    ze jakies magistrale robisz i inne skomplikowane chuje muje. I nie wiesz ze sa
    liczniki z radiowym odczytem. A akurat to wie sasiad, przymul bagienny jakich malo.
    Skad wie? Bo mu taki zalozyli i sie chwalil ze przez radio teraz odczytuja.

  • 25. Data: 2019-08-10 19:26:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 19:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > I nie wiesz ze sa liczniki z radiowym odczytem.

    Skąd wiesz że nie wiem? Licznik z radiowym odczytem kosztuje. Mogę też
    od razu kupić labolatoryjny kalibrowany w CERNie czy inne NASIe. Tylko
    że takie rady są tak samo h..owe jak te procesory za 99 centów.

    Więc przyjmij do wiadomości, Zeneczku, że kompletnie nie czaisz
    problemu: do pomiaru mocy i energii wymagane jest jeszcze czytanie dwóch
    temperatur. Twój h..wy licznik z radiowym odczytem razem z sąsiadem mogą
    sobie wobec tego wyssać te dwie wartości z palca lub kupić czujniki
    temperatury, radiowe oczywiście, po czym zeszyć druciarsko jedno z
    drugim i cieszyć się że udało się pokazać jak suweren rozwiązuje
    problemy których nie kuma.

  • 26. Data: 2019-08-10 19:32:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 19:08, Piotrek Paradysz wrote:
    > A może pomalować krążek w 3 kolory po 1/3 i to użyć? Nie zakłóci pracy, łatwo
    kierunek zbadać.

    Zgadza się, nie ma z tym problemy żadnego poza tym że musiałbym kawałek
    tej mechaniki jednak zatrzymać. Dodatkowo zaizolować od światła.
    Zastanowie sie nad tym, w sumie może i dało by radę uzyć transoptora
    odbiciowego, tyle że to wymaga automatycznej regulacji wzmocnienia jeśli
    ta izolacja nie będzie doskonała. Martwi mnie jednak że co najmniej w
    jednym moim wodomierzu mechanika zawiera bezpiecznik przed ujemnym
    przepływem i tryba stają w miejscu.

    Czujnik magnetyczny, o ile jest rozsądne mocowanie i dostęp, wymaga
    mniej zachodu z ochroną przed zakłuceniami i usuwa mechanizm z
    potencjalnym bezpiecznikiem.

    Zastanwie się nat takim sposobem. Dzieki.

  • 27. Data: 2019-08-10 19:47:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeneczkiem to moge byc dla swojej zony a nie dla ciebie parchu. Oburzasz sie bo
    trafilem ze w chuja lecisz.

  • 28. Data: 2019-08-10 20:09:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 10:06:02 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Nie, to jakieś kilkaset litrów na godzinę.
    >
    > Konkretnie potrzebuje zrobić miernik mocy/energii odbieranej z
    > wymiennika ciepła. Potrzebuje ilośc wody w jednostce czasu i dwie
    > temperatury przed i po. Chodzi o pomiar ciepła dostarzcanego przez solary.

    aaaa solary, trzeba było tak od razu :-) Mam to przećwiczone. Zakladasz licznik czy
    lepiej przepływomierz (bo w tej samej cenie) i odczytujesz przepływ cieczy. Ten
    przepływ przyjmujesz jako stałą, wystarczy tylko pomiar temperatury górnej i dolnej
    na 1wire zrobić.

    > Pozostaje pytanie jaki *tani* wodomierz da się wykorzystać, po zdjęciu
    > zegarów, jako źródło impulsów magnetycznych.

    przepływ jest stały, nie potrzeba go mierzyć online.

    aha, z zenkiem sie nie boksuj, nie ma sensu

    b.

  • 29. Data: 2019-08-10 20:11:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 18:56:34 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Burza mózgów się to nazywa.
    >
    > Pasuje mi pomysł Budynia z gotowym wodomierzem do tego celu ale
    > gdzieżbyś tam zauważył.

    aha, ja nawet mam wodomierze z wyprowadzeniem sygnału na modbusie, to by sie dało
    zdalnie odczytywać. Ale mi sie nie chciało wgryzac w komunikacje
    modbus<---->raspberrypi

    b.

  • 30. Data: 2019-08-10 20:12:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 20:09:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    >licznik czy lepiej przepływomierz (bo w tej samej cenie)

    a skąd mi sie wziął przepływomierz to nei wiem -mialo być: ciepłomierz

    b.