  • 11. Data: 2022-11-05 09:24:17
    Temat: Re: Wungiel staniał o 50%
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.11.2022 o 12:07, r...@k...pl pisze:
> [...]
    nie więcej niż 1,5 tys. zł za tonę. | Foto: Tadeusz Koniarz /

    > Na pewno importerzy im ten węgiel sprzedadzą :)

    sprzedadzą bo importerami są spółki skarbu państwa które po rozkazach z góry
    nakupowały w
    panice gówna którego nie umieją sie pozbyć w inny sposób

    ostatnie zdanie:

    "Rząd wszystkie zarzuty o jakość sprowadzonego z zagranicy węgla komentuje jednym
    słowem
    "bzdury". Zapewnia, że sprowadza węgiel certyfikowany, a jego jakość sprawdzana jest
    nawet
    trzykrotnie. Nie milkną jednak doniesienia klientów, którzy reklamują jakość węgla z
    importu. Procedowany obecnie projekt tzw. ustawy węglowej umożliwia sprzedaż węgla
    przez
    samorządy. Problem w tym, że przepisy w obecnym kształcie nie przewidują możliwości
    reklamacji tego węgla. "

  • 12. Data: 2022-11-05 09:27:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Palisz węglem jak w XIX wieku?

    Ja palę. To jedyne źródło energii w które mogłem się zabezpieczyć na 10 lat do przodu
    ze
    znanym, niewielkim kosztem.

  • 13. Data: 2022-11-05 09:42:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-11-05 o 09:27 +0100, m4rkiz napisał:
    > Ja palę. To jedyne źródło energii w które mogłem się zabezpieczyć na
    > 10 lat do przodu ze znanym, niewielkim kosztem.

    W tym kontekście drewno lepsze, bo składować je można tanim kosztem
    nawet i 100 lat, a nie tylko 10.

    Mateusz

  • 14. Data: 2022-11-05 10:38:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > W tym kontekście drewno lepsze, bo składować je można tanim kosztem
    > nawet i 100 lat, a nie tylko 10.

    W przypadku węgla głównym ograniczeniem jest trwałość worka, drewno też mam, ale z
    drewnem
    o wiele więcej 'ręcznej' roboty żeby je później spalić, więc to raczej rezerwa i
    rekreacja

  • 15. Data: 2022-11-05 11:17:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-11-05 o 10:38 +0100, m4rkiz napisał:
    > W przypadku węgla głównym ograniczeniem jest trwałość worka, drewno
    > też mam, ale z drewnem o wiele więcej 'ręcznej' roboty żeby je
    > później spalić, więc to raczej rezerwa i rekreacja

    Drewno stoi w lesie, w postaci drzew. Wycinam na bieżąco co starsze i
    schorowane osobniki. Fakt - trzeba się nieco namachać żeby je ściąć,
    pociąć, przewieźć, rozłupać, ułożyć, a po paru latach wnieść do domu.
    Drewno to nie tylko tani opał, ale również gwarancja regularnych
    ćwiczeń fizycznych na świeżym powietrzu. Taka gimnastyka jest o tyle
    fajna, że w przeciwieństwie do jakiejś siłowni czy innego basenu, nie
    sposób się z niej wymigać ani odkładać w nieskończoność.

    Nie mówię, że to darmowe ogrzewanie, bo trzeba jednak mieć trochę
    sprzętu by sprawnie działać, no i trzeba jednorazowo zakupić trochę
    lasu. Poza tym, trudno kominkiem ogrzać cały dom. Pokoje młodzieży oraz
    łazienkę od roku dogrzewam malutką PC, by podbić temperaturę z tych
    16-18 do 19-20 stopni, jednocześnie grzejąc CWU. Wcześniej dogrzewałem
    drugim, malutkim kominkiem z płaszczem, ale z nim było za dużo
    technologicznych komplikacji. Wszystko kwestia znalezienia działającego
    kompromisu.

    Mateusz

  • 16. Data: 2022-11-05 11:37:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 5 listopada 2022 o 08:00:00 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > .
    > W Poznaniu na składach po 3.5tys. Zdaje sie ze nie to obiecali nam
    > jasnie rzadzacy...

    U nas na lokalnych składach pustki.
    Gadałem z właścicielem jednego z takich składów.
    Pusto ma nie dlatego że węgla nie ma gdzie kupić a dlatego że boi się że kupi po 3
    tys/ tonę a pojawi się "rządowy" po 2tys i on z tym swoim kupionym w cenie rynkowej
    zostanie.
    W mrówkach, Brico i marketach singiel jest w okolicach 100zl za 25 kg worek.

  • 17. Data: 2022-11-05 12:12:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 listopada 2022 o 09:24:21 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    przez
    > samorządy. Problem w tym, że przepisy w obecnym kształcie nie przewidują możliwości

    I zapewne uwierzyłeś że jeśli na łopacie nie da się go spalić to jest niepalny.
    Sytuacja jest doskonała. Udało się PiSowi odciąć od ostatniego dużego źródła lewych
    dochodów czerwona bandę i stworzona kiedyś przez nią i oplacana tzw demokratyczna
    opozycję. A może ty nie musiałeś wierzyć w to z łopata bo sam jesteś z czerwonej
    bandy albo pociotem czerwonego bandyty i teraz przyjdzie ci żyć z pensji.

  • 18. Data: 2022-11-05 12:32:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 listopada 2022 o 11:37:05 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    zostanie.
    > W mrówkach, Brico i marketach singiel jest w okolicach 100zl za 25 kg worek.
    Wyobraź sobie że w Sopocie też pustki. Lokalna władza o chyżego ruja powiedziała że
    nie mają czym dostarczyć węgiel na składy. I że w życiu nie będą go sprzedawali żeby
    ludzie widziei jaka chujowa jest władza PiSu. W tv mówili że sprawa rozwiązała się
    sama.w Sopocie tam gdzie daja dodatki węglowe nie zgłosiła się żadna osoba z
    deklaracja że na węgiel potrzebuje. Oraz więcej jest informacji że właściciele
    składów codotej pory handlowali przemycanym, lewym ruskim węglem podpisują umowy na
    sprzedaz węgla sprowadzonego przez państwowe spółki. Będą mieli węgiel w dwóch
    cenach. Drogi ten od czerwonej bandy i państwowy w cenie detalicznej 2000 za tonę. Co
    przy trzech tonach z dopłatą da niższa cenę niż w zeszłym roku była na składach na
    przemycany węgiel. Informacja z wiarygodnego dla mnie źródła. Lasy Państwowe, ale nie
    drzewa tylko ludzie, dostały od rządu polecenie żeby jak najszybciej obok drewna
    które produkują zaczęły produkować pellet i brykiet. Oczywiście opór materii straszny
    bo tam większość ogląda TVN i czyta Politykę.

  • 19. Data: 2022-11-05 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > Ja palę. To jedyne źródło energii w które mogłem się zabezpieczyć
    > na 10 lat do przodu ze znanym, niewielkim kosztem.

    Kupiłes zapas wegla na 10 lat?
    A jak rok temu mowiłem rodzinie zeby zrobili zapas jak był jeszcze po
    900zł za tone to sie ze mnie smiali...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 20. Data: 2022-11-05 23:07:29

    Sat, 5 Nov 2022 04:32:51 -0700 (PDT), w
    <3bcb484b-7d36-4178-bf1b-e90bead35e5dn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Informacja z wiarygodnego dla mnie źródła.

    Czyli jak zwykle bujda na resorach.