  • 1. Data: 2016-09-01 23:53:52
    Temat: Wyciszenie pokoju
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest mala prasa. Robi ok 10000 wytloczek na godzine. Dostala ubranko w postaci szafki
    z wytlumieniem. Bez wytlumienia halasuje jak przedwojenna w stanie srednim maszyna do
    szycia. Po zamknieciu w trumience jest zdecydowanie lepiej ale wedlug mnie i tak za
    glosno na bloki. Niskie czestotliwosci, na ucho z zakresu 30-80Hz. Osobom
    mieszkajacym w tym mieszkaniu odglos pracy w niczym nie przeszkadza, zwlaszcza ze
    prasa przynosi im niewielki dochod. Ale to nie o nich chodzi tylko o sasiadow,
    zwlaszcza ze zyczliwosc Polakow nie zna granic. Czym to wytlumic? Musi jakos
    wygladac, nie tak jak opakowania od jajek przyklejone do sciany. Jakas ciezka welna
    mineralna i plyty gipsowe? A moze cos lepszego by bylo i w mozliwej do przelkniecia
    cenie. W necie znalazlem odpowiedni material ale drogi i palny. Na oko bedzie
    nieprzyjemny zapach bo to wielowarstwowa guma.

  • 2. Data: 2016-09-02 07:28:01
    Temat: Re: Wyciszenie pokoju
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    cenie. W necie znalazlem odpowiedni material ale drogi i palny. Na oko bedzie
    nieprzyjemny zapach bo to wielowarstwowa guma.

    Najlepsza będzie wełna mineralna. Są nawet takie dedykowane do
    wygłuszeń. Isover ma na pewno, zdaje się Aku-płyta to się nazywa.

    Pytanie tylko, czy wyciszenie ścian wystarczy? Jeśli ta praska stoi na
    podłodze, to wypadałoby jeszcze coś pod nogi wykombinować, żeby nie
    przenosiło drgań na strop i ściany, bo tu może tkwić największy problem
    z uciążliwością dla sąsiadów w bloku.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2016-09-02 09:54:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    cenie. W necie znalazlem odpowiedni material ale drogi i palny. Na oko bedzie
    nieprzyjemny zapach bo to wielowarstwowa guma.

    Jak chcesz wygłuszyć taką maszynę to po pierwsze musisz odseparować ją
    od podłoża, bo te niskie częstotliwości przenoszą się głównie poprzez
    podłoże w formie drgań, a nie akustycznie poprzez powietrze.

    Trzeba umieścić prasę na ciężkiej stalowej/betonowej/granitowej płycie,
    a tą płytę ustawia się na klockach/nóżkach z miękkiej gumy na podłożu.
    Między płytę, a prasę także warto wstawić gumowe klocki o ile sama prasa
    nie posiada już gumowych nóżek.

    Niskich częstotliwości nie pozbędziesz się stosując maty tłumiące. Tu
    potrzebna jest jest ciężka przegroda w postaci betonowej lub stalowej
    płyty obłożonej z obydwu stron miękkimi materiałami np. płytami z wełny
    mineralnej lub gąbki. Dobrym rozwiązaniem jest tzw. gąbka czopkowa.

    Płyty gipsowo-kartonowe w ogóle nie nadają się do tego celu.

  • 4. Data: 2016-09-02 10:43:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 23:53:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A moze cos lepszego by bylo i w mozliwej do przelkniecia cenie.

    Poza tym co pisali o izolacji przeciwwibracyjnej od dołu, to jak to nie musi być
    ładne, to na ściany bym dał materace łóżkowe z wystawek. Nie wiem jak w Łodzi,
    ale u nas tego pełno po kontenerach, czasem w naprawdę świetnym stanie.
    Pozyskać za darmo i poukładać, uszczelnić dziury czymś i gotowe.

    L.

  • 5. Data: 2016-09-02 10:46:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-02 o 09:54, Uzytkownik pisze:
    > (...)
    >
    > Niskich częstotliwości nie pozbędziesz się stosując maty tłumiące. Tu

    Jako, że pracowałem jako elektro-akustyk, polemizowałbym.

    > potrzebna jest jest ciężka przegroda w postaci betonowej lub stalowej
    > płyty obłożonej z obydwu stron miękkimi materiałami np. płytami z wełny
    > mineralnej lub gąbki. Dobrym rozwiązaniem jest tzw. gąbka czopkowa.

    Są tzw. "pułapki" akustyczne, także basowe. Używa się je w studiach
    dźwiękowych. I nie są to bynajmniej ciężkie przegrody.
    Ale uwaga: działają w wąskim zakresie częstotliwości.

    Po izolacji od podłoża (opisanych wcześniej) dobrze byłoby ewentualnie -
    o ile sam fundament nie wystarczy - pogadać z jakimś akustykiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-09-02 10:47:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-02 o 10:43, Lisciasty pisze:

> [...]
    > ale u nas tego pełno po kontenerach, czasem w naprawdę świetnym stanie.
    > Pozyskać za darmo i poukładać, uszczelnić dziury czymś i gotowe.

    To nie te częstotliwości - niewiele pomoże.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-09-02 11:12:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I o to chodzi. Paskudne niskie czestotliwosci. Stoi na wibroizolatorac i prasa w
    meblu i mebel na podlodze. Mebel w srodku wyklejony guma mikroporowata + ciezka
    wykladzina dywanowa. Drzwi do pokoju obite taka derma z gabka jaka sie daje na drzwi
    wejsciowe. Zrobiony jest prog zeby szczelne na dole bylo. Po zamknieciu drzwi w
    mieszkaniu zegarek ze wskazowkami lepiej slychac niz prase. Za to na klatce wiadomo
    ze cos pracuje. Nie daje sie tego od razu zlokalizowac. Cos jak daleko pracujacy
    silnik od traktoru. Na razie poradzilem zeby zastosowal maskowanie czynne w postaci
    radia.

  • 8. Data: 2016-09-02 13:22:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    silnik od traktoru. Na razie poradzilem zeby zastosowal maskowanie czynne w postaci

    Nie zapomnij jeszcze o dobrej wentylacji (czytaj: chłodzeniu) prasy, aby
    czegoś nie przegrzać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-09-02 14:06:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    250W w porywach pobiera, z tego dwie sprezarki lodowkowe 200W. Najwiecej ciepla sie
    wydziela na rurkach za sprezarkami. Na wylocie powietrza separator i elektretowy
    filtr oparow oleju jak by sie pojawily jakims cudem. Nie ma sie co grzac i nic nie
    smierdzi.

  • 10. Data: 2016-09-02 14:39:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-02 o 10:46, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Po izolacji od podłoża (opisanych wcześniej) dobrze byłoby ewentualnie
    > - o ile sam fundament nie wystarczy - pogadać z jakimś akustykiem.

    Ale pułapki akustyczne czy dyfuzory to inna bajka i wymaga ingerencji w
    całe pomieszczenie. Poza tym takie pułapki nie są skuteczne na wibracje
    przenoszące się poprzez podłogę, lecz mają za zadanie wytłumić dźwięki
    roznoszące się drogą powietrzną. Poza tym pułapki dla tak niskich
    częstotliwości to dość sporych rozmiarów elementy, które umieszcza się
    na ścianach i sufitach, zwłaszcza w narożnikach. Z doświadczenia wiem,
    że problem tego typu maszyn to nie jest problem rozchodzenia się fal
    akustycznych w powietrzu, ale drgań przenoszących się na konstrukcje
    budynku.