  • 1. Data: 2016-08-31 10:24:33
    Temat: NTG podlewanie sadzonek żywopłotu
    Od: quent <x...@x...com>

    Na pewno macie jakieś doświadczenia z tym.
    Posadziłem na 13m 20 sadzonek cyprysika Leylanda. Ziemia mieszana -
    trochę gliny, piasku i w miejscach sadzenia każdej sadzonki dodałem 3
    łopaty kwaśnego torfu.

    Założyłem linię kroplującą 15m idącą zygzakiem pomiedzy sadzonkami na
    tych 13m.
    Wg istrukcji z każdego kroplownika leci 1,5L/h, są one co 30cm.
    Wychodzi mi, że na 1mb nasadzenia w godzinę leci 5,7L wody.

    I teraz pytanie czy dobrze mam usawiony program - podlewam 3x na dobę
    przez godz. co daje na dobę 17 litrów wody na 1m nasadzenia.

    Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało....
    Help! ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2016-08-31 12:19:53
    Temat: Re: NTG podlewanie sadzonek żywopłotu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-31 o 10:24, quent pisze:
> [...]
    > przez godz. co daje na dobę 17 litrów wody na 1m nasadzenia.
    >
    > Nie mam pojęcia czy to dużo czy mało....

    A nie możesz włożyć palca i sprawdzić?

    OIDP nie potrzebuje dużo wody.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-08-31 12:25:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 31.08.2016 12:19, Adam wrote:

    > A nie możesz włożyć palca i sprawdzić?
    >
    > OIDP nie potrzebuje dużo wody.

    Wsadzam palca i jest wilgoć czyli normalnie uzbnałbym, że jest dobrze a
    nawet bardzo dobrze! ;-))

    Ale... na iglakach to się nie znam a na sadzonkach to już zupełnie.
    Czytam, że jak za dużo wody to może wdać sie jakaś zglinizna korzenna.
    Za mało to może się nie przyjąć.
    Tylko, że to co czytam to takie ogólne rady nie koniecznie adekwatne do
    mojego przypadku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2016-08-31 17:40:50
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Za mało to może się nie przyjąć.
    > Tylko, że to co czytam to takie ogólne rady nie koniecznie adekwatne do
    To jeszcze jedna rada ogólna:
    Lepiej przesuszyć niż przelać !!!
    Wg. mnie 3x to stanowczo za mokro.

    Pozdrawiam - JK

  • 5. Data: 2016-08-31 18:10:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 17:40:48 UTC+2 użytkownik JK napisał:
    > Lepiej przesuszyć niż przelać !!!
    > Wg. mnie 3x to stanowczo za mokro.

    Po kiego się bawić w aptekarską precyzje z chwaściorami
    Wiadro wody co dwa dni pod krzak ew. wąż z wodą jakiś zraszać i przez godzinne
    zapodać jak sucho Tego lata u nas ze dwa tygodnie łącznie będzie jak nie padało.
    Trawnik mam jak gąbka nasączony więc i krzaczory choiniaste powinny zgnić. A żyją.
    Czereśnia jedynie liście zrzuciła od nadmiaru wody pewnie.
    Do quenta- nie przejmuj się, jak nie pada to podlej, jak pada to nie podlewaj.
    Krzaczory sobie poradzą.