  • 11. Data: 2016-09-02 14:45:16
    Temat: Re: Wyciszenie pokoju
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > I o to chodzi. Paskudne niskie czestotliwosci. Stoi na wibroizolatorac i prasa w
    meblu i mebel na podlodze. Mebel w srodku wyklejony guma mikroporowata + ciezka
    wykladzina dywanowa. Drzwi do pokoju obite taka derma z gabka jaka sie daje na drzwi
    wejsciowe. Zrobiony jest prog zeby szczelne na dole bylo. Po zamknieciu drzwi w
    mieszkaniu zegarek ze wskazowkami lepiej slychac niz prase. Za to na klatce wiadomo
    ze cos pracuje. Nie daje sie tego od razu zlokalizowac. Cos jak daleko pracujacy
    silnik od traktoru. Na razie poradzilem zeby zastosowal maskowanie czynne w postaci
    radia.

    Czyli jednak świadczy to o przenoszeniu się drgań poprzez podłogę.

    Pojedyncze wibroizolatory to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze duża
    masywna płyta, na której stanie maszyna, a płyta na kolejnych
    wibroizolatorach na podłodze.

    Wystarczy przywlec kilka betonowych krawężników. Ustawić je na
    wibroizolatorach (gumowe klocki/nóżki), a na tej płycie całość.

    Poza tym obudowanie płytą meblową to niezbyt dobry pomysł.

  • 12. Data: 2016-09-02 15:26:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obudowanie sie sprawdzilo. Tam nie ma za duzo drgan. Nie ma co drgac. Odglos pochodzi
    od rozprezania sie powietrza. Cos jak fala uderzeniowa. Nagle przybywa w
    pomieszczeniu z cwierc litra powietrza. Tam jest silownik pneumatyczno hydrauliczny.
    Ruch patrycy jest szybki ale plynny. Na razie otwiera okno, halasy sie mieszaja i
    powietrze ma sie gdzie rozprezyc. Ale w zime okna nie bedzie otwieral.

  • 13. Data: 2016-09-02 17:45:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 września 2016 15:26:17 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    powietrze ma sie gdzie rozprezyc. Ale w zime okna nie bedzie otwieral.

    qurcze, normalnie jak we wojne tajna drukarnia KODziarzy... A mówiła HGW ze po
    wakacjach bedą wsadzac do pierdla. Nie wspomniala ze ja osobiscie to za sprawy
    kryminalne, ale co tam...

    b.

  • 14. Data: 2016-09-02 17:49:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 września 2016 17:46:05 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > qurcze, normalnie jak we wojne tajna drukarnia KODziarzy...

    Nie przesadzaj, on tam na pewno produkuje zakrętki do słoików na bimber :]

    L.

  • 15. Data: 2016-09-02 18:51:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za duze. To malutki detal. Metalowa czesc gniazdka takiego jak na tasmach w
    komputerze. Typowe chalupnictwo na dodatek zarejestrowane i legalne. A ze specprasa.
    Jest XXI wiek i narzedzia dla chalupnikow musza odpowiadac czasom. Nie wazy setek ton
    tylko sto dwadziescia kilo. Jej dzialanie nie narusza w zaden sposob konstrukcji
    budynku. Nie jest uciazliwa dla srodowiska. Nic z wyjatkiem wytloczki i niewielkiej
    ilosci zlomu do recyklingu nie emituje. Na dodatek czlowiek ktory nie ma prawej reki
    i niska rente ja obsluguje.

  • 16. Data: 2016-09-03 00:39:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W necie znalazlem odpowiedni material ale drogi i palny. Na oko bedzie nieprzyjemny
    zapach bo to wielowarstwowa guma.

    postaw na takim czymś, albo podobnym:
    http://olx.pl/oferta/podkladki-antywibracyjne-guma-C
    ID628-IDaAe5r.html
    albo na
    http://ochronawnetrz.pl/gumowe/35-plaster-miodu.html
    i na podkładach pod panele, albo styropianie albo xps ie. tak aby zrobić
    kanapkę, aby każda z warstw miała inną charakterystykę tłumienia.
    dziwięki najlepiej ( z tanich materiałów) tłumią ręczniki lub grube koce
    https://www.youtube.com/watch?v=pABvTWSxOes

    ToMasz

  • 17. Data: 2016-09-03 01:40:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tam nie ma wibracji. Jak uderzysz reka w stol to wywolasz wibracje i reakcje podloza.
    Jak klasniesz to nie wywolasz chociaz moze byc glosniej. Narzedzie nie pracuje w
    pozycji poziomej tylko pionowej. Ono wisi na ramie na gumowych elementach a rama stoi
    na wibroizolatorach. Ta prasa "klaszcze". Wiedzialem ze moze oddzialywac na podloze i
    takiego cudaka zaprojektowalem. Najglosniejsze jest rozprezanie powietrza. Stlumic
    sie bardziej nie da bo za wolno by sie silownik oproznial. Zostalo wedlug mnie tylko
    wytlumienie pokoju albo ciut glosniejsze puszczanie w nim radia zeby maskowalo halas.
    Byla proba wyprowadzenie wylotu powietrza do szafy. Niewiele to zmienilo z wyjatkiem
    tego ze w szafie jest spora dziura. Tam sa niskie czestotliwosci. Je sie odbiera nie
    tylko uszami. Sa tam na pewno infradzwieki bo jak ktos jest w innym pokoju za dwoma
    drzwiami i korytarzem to nie slychac jak pracuje ale ten co ja obsluguje wie ze
    skonczyla sie rolka i sie zatrzymala. Tam zostal pokoj do wyciszenia. To normalny
    pokoj z szafa wersalka, dywanem, obrazkami na scianie. Biznes nie jest taki zeby
    zamowic dedykowane profesjonalne wytlumienie. Ten co robi chcialby w przyszlosci
    uniknac problemow ze komus bedzie przeszkadzalo i musialby zrezygnowac z pieniedzy
    ktore mu sa bardzo potrzebne, zarabia do reki co mu zostala 800-1000 zlotych
    miesiecznie. To dla niego i jego rodziny duzo pieniedzy. W kilka osob zebralismy sie
    zeby mu pomoc a nie wpedzac w koszty. Zaden z nas nie zna sie na akustyce. Zrobilismy
    co logika podpowiadala. Jest pomysl zeby na scianie co ma z sasiadem dac welne i
    plyte gipsowa. Sciana ma z 5 metrow i wysokosci tyle co w wielkiej plycie. Nie mozna
    tam dac 15 centymetrow bo pokoj jest maly. Kiedys mozna bylo kupic wloknine do mebli
    robiona ze szmat. Mozna bylo kupic miekkie plyty pilsniowe do wygluszania. Ale jakos
    teraz nie mozna na to trafic albo jest w cenie plynego zlota.

  • 18. Data: 2016-09-03 14:54:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Tam nie ma wibracji. Jak uderzysz reka w stol to wywolasz wibracje i reakcje
    podloza.
    --ciach--
    Z tego co piszesz to nadal masz powietrzny hałas,
    ja bym dał na tą ścianę od sąsiada gąbkę akustyczną lub w ostateczności
    wypróbował opakowania po jajkach, lepsze byłyby stożki jak w komorach
    akustycznych ale to trudno dostać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2016-09-03 15:49:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisalem jeszcze ze to normalny pokoj a nie pakamera i opakowania po jajkach nie
    wchodza w gre. Podobnie stozki, wielowarstwowe wykladziny po 4tysiace za metr
    kwadratowy. Oczekiwalem odpowiedzi ze ktos zrobil scianke z karton gipsu i wsadzil
    jakas welne i jest calkiem dobrze. A w inna wsadzil styropian i jest gorzej. Albo
    odwrotnie.

  • 20. Data: 2016-09-03 21:24:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-02 o 14:39, Uzytkownik pisze:

    > Ale pułapki akustyczne czy dyfuzory to inna bajka i wymaga ingerencji w
    > całe pomieszczenie. Poza tym takie pułapki nie są skuteczne na wibracje
    > przenoszące się poprzez podłogę, lecz mają za zadanie wytłumić dźwięki
    > roznoszące się drogą powietrzną. Poza tym pułapki dla tak niskich
    > częstotliwości to dość sporych rozmiarów elementy, które umieszcza się
    > na ścianach i sufitach, zwłaszcza w narożnikach. Z doświadczenia wiem,
    > że problem tego typu maszyn to nie jest problem rozchodzenia się fal
    > akustycznych w powietrzu, ale drgań przenoszących się na konstrukcje
> [...]

    Oczywiście, masz rację.
    Dlatego też użyłem warunku: gdy izolacja od podłoża nie wystarczy.

    Trochę różnych maszyn widziałem. Co prawda Zenek ma chyba dużo mniejszą,
    niż mi się wcześniej wydawało, ale widziałem takie, które najbardziej
    hałasowały "paszczą" - czyli ramą z kokilami. I nie był to hałas od
    mechanizmów, tylko od powietrza.

    W szkole średniej ("mechanik"), do której uczęszczałem, młot
    pneumatyczny (a może hydrauliczny?) na warsztatach stał na 40-tonowym
    klocku. Ale jak pracował, to czuć było w całym budynku szkoły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam