  • 1. Data: 2010-06-14 13:30:45
    Temat: Wymiana okien - wykończenie wnęk
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    Remontuje kupiony dom. Okazało się że goście którzy wymieniali okna
    (jeszcze za poprzedniego wlaściciela) wykończyli wnęki od wewnętrzenej
    strony w następujący sposób: mniej lub więcej pianki montażowej i do
    tego przylepiona płyta gipsowo kartonowa. Widocznie pianka troche
    popracowała i między tynkiem wnęki a płytą gipsową porobiły się
    szczeliny. Teraz jestem na etapie zdartej starej farby i widząc jak
    wygląda to wykończenie po prostu zerwałem te płyty. Wnęka jest większa
    od okna i po każdej stronie wychodzi mniej więcej 4 cm luzu.

    Jak to sensownie wykończyć? Najrozsadniejsze wydaje sie być położenie
    zaprawy murarskiej ale prosze o rady. Wydaje mi sie ze nie moge
    otynkować framugi okna bo te pracuje pod wplywem zmiany temperatury, cos
    wiecej?

    Jesli cos niedokladnie opisalem to prosze o pytania, postaram sie
    odpowiedziec.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-14 13:50:11
    Temat: Re: Wymiana okien - wykończenie wnęk
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "spammtrapp" <g...@...necie> wrote:
> [...]
    > zaprawy murarskiej ale prosze o rady. Wydaje mi sie ze nie moge otynkować
    > framugi okna bo te pracuje pod wplywem zmiany temperatury, cos wiecej?

    Zainteresuj się listwami przyokiennymi.
    Np. http://www.welta.pl/html/p3.html

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-06-14 19:44:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "spammtrapp" <g...@...necie> napisał w wiadomości

    > Jak to sensownie wykończyć? Najrozsadniejsze wydaje sie być położenie
    > zaprawy murarskiej ale prosze o rady. Wydaje mi sie ze nie moge otynkować
    > framugi okna bo te pracuje pod wplywem zmiany temperatury, cos wiecej?

    ja mam np część wnęk wykończonych tynkiem akrylowym (mozaikowym)
    inne mam wykończone także tynkiem a na ścianie przymocowane są płyty
    styropnianu szerokie na ok 20 cm grube na 2 cm także pokryte tym tynkiem
    Wygląda to jak okno oprawione wewnątrz pomieszczenia płytami z kamienia
    --
    Jackare