  • 1. Data: 2010-06-14 12:35:04
    Temat: Ocieplenie styropianem a wilgoć w środku
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    proszę o poradę w sprawie terminu wykonania ocieplenia z zewnątrz. W
    listopadzie zeszłego roku położene zostały tynki gipsowe na poroton, wewnąrz
    budynku. Tynki zimą prawie w ogóle nie schły, wiosna była deszczowa, dopiero
    od 1,5 miesiaca jest ciepło. Cały czas jest intensywnie wietrzone. Mimo to
    jest jeszcze kilka większych mokrych plam na syficie a dwa nadproża schną
    prawie niezauważalnie. Zanim strop został przykryty dachem mnóstwo wody
    musiało wlać się we ściany.
    Teraz moje pytanie, czy wykonując teraz ocieplenie nie zamknę drogę ucieczki
    wilgoci, chodzi głównie o nadproża, zakładając że do kolejnej zimy jest 5
    miesięcy a cały czas będzie wietrzone, czy może wyniknąć z tego jakiś
    problem?

    z góry dziękuję za pomoc

    vert

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5194
    (20100614) __________

  • 2. Data: 2010-06-14 13:07:44
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem a wilgoć w środku
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "vert" <v...@i...pl> wrote in message
    > Witam serdecznie,
    >
    > proszę o poradę w sprawie terminu wykonania ocieplenia z zewnątrz. W

    Ocieplenie się wykonuje jesienią z terminem odbiory w styczniu aby można
    było zaprosić gościa z kamerą termowizyjną i zobaczyć co narozrabiali.
    Ja bym poczekał z ocieplaniem ile się da żeby wyschło.
    Tylko ty nie wiesz co cię czeka przy tym ocieplaniu :-)
    Źle zrobić mogą wszystko i na bank zrobią więcej złego niż dobrego.

    Daj zdjęcia domu to ci powiemy co i jak.

  • 3. Data: 2010-06-14 13:52:34
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Cze, 14:35, "vert" <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    > wilgoci, chodzi głównie o nadproża, zakładając że do kolejnej zimy jest 5
    > miesięcy a cały czas będzie wietrzone, czy może wyniknąć z tego jakiś

    mozesz ocieplac. Mury schna przez wentylacje. Wazna jest dokladnosc
    laczenia plyt na zewnatrz oraz aby zaprawa do przyklejania byla na
    obwodzie plyt a nie plackami. Zroc uwage na ocieplenie w okolicy
    murlaty.
    Miedzy murem a ociepleniem nie moze byc przestrzeni aby powietrze nie
    wysaczala sie z pod izolacji.

  • 4. Data: 2010-06-14 15:30:53
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    5194 (20100614) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Lepiej poczekaj, az wyschnie.
    Jak ci sie jakis grzyb zagniezdzi w zakamarkach, to mozesz miec klopot
    - trzeba bedzie skuwac do zywego.

  • 5. Data: 2010-06-14 16:06:08
    Od: M <M...@o...pl>

    vert pisze:
> [...]
    > wilgoci, chodzi głównie o nadproża, zakładając że do kolejnej zimy jest 5
    > miesięcy a cały czas będzie wietrzone, czy może wyniknąć z tego jakiś

    Najlepszy moment na suszenie to ZIMA - wtedy jest bardzo niska
    wilgotność bezwzlgędna i wystarczy niedużo ogrzać powietrze, by miało
    bardzo niską wilgotność względną. W lato będzie ci trudno wysuszyć - bo
    niby jak będziesz podgrzewał powietrze o wilgotności 50% i temperaturze
    25C-30C?

    Oszczędziłeś na ogrzewaniu zimą, to dzisiaj będziesz musiał wypożyczyć
    osuszacze przemysłowe - to chyba jedyne rozsądne wyjście, jeśli zależy
    ci na czasie.

    M.

  • 6. Data: 2010-06-14 17:33:59
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    zimą miałem najpierw kozę, potem kominek, tym nie dało się nawet nagrzac
    dobrze salonu a co dopiero domu. Gaz przyłączyli mi dopiero w maju.

    vert

  • 7. Data: 2010-06-14 18:25:52
    Od: M <M...@o...pl>

    vert pisze:
    > zimą miałem najpierw kozę, potem kominek, tym nie dało się nawet nagrzac
    > dobrze salonu a co dopiero domu. Gaz przyłączyli mi dopiero w maju.

> [...]

    1. Jakoś po chińsku to napisałeś - z dołu do góry
    2. To ile masz tam tych metrów? Jeśli miałeś kozę to trzeba było w niej
    palić węglem - rozpala się do czerwoności i ładnych parę godzin grzeje.
    Do tego trochę prądu, uchylone okna - może nie przy tych największych
    mrozach, ale jesienią nieźle dało się rozgrzać.
    3. Teraz to osuszacze ....

    M.

  • 8. Data: 2010-06-16 05:09:03
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    dziękuje wszystkim za wypowiedzi,

    decyzja zapadła, ocieplam z początkiem lipca.

    vert

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5199
    (20100615) __________