  • 1. Data: 2010-06-14 12:09:52
    Temat: oparcie nadproży na murze
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Właśnie analizuję zestawienie nadproży L19. W kilku przypadkach nadproża
    zachodzą 25cm i 30cm na ścianę.

    Czy muszę je docinać do 19cm, a może dopuszczalne jest oparcie nadproża
    na murze większe niż 19 cm?

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2010-06-14 12:43:20
    Temat: Re: oparcie nadproży na murze
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marras" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > zachodzą 25cm i 30cm na ścianę.
    >
    > Czy muszę je docinać do 19cm, a może dopuszczalne jest oparcie nadproża na
    oczywićcie że mozesz na szerszym odcinku. Nie wolno mniej, bo teoretyczny
    punkt podparcia jest 5% dalej niż światło otworu.

  • 3. Data: 2010-06-14 12:51:26
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > oczywićcie że mozesz na szerszym odcinku. Nie wolno mniej, bo
    > teoretyczny punkt podparcia jest 5% dalej niż światło otworu.
    Też tak myślę, ale trochę mnie niepokoi że większość producentów pisze
    maksymalnie 19cm, zalecane 15cm.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2010-06-14 12:54:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachodzą 25cm i 30cm na ścianę.
    >
    > Czy muszę je docinać do 19cm, a może dopuszczalne jest oparcie nadproża na

    A dlaczego Twoim zdaniem nie mogły by zachodzic więcej jak 19cm.?
    I skąd to 19cm wziełeś?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-14 13:00:38
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Pierwszy z brzegu producent: http://www.termat.pl/termat/tresc.php?id=27

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2010-06-14 13:04:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Też tak myślę, ale trochę mnie niepokoi że większość producentów pisze
    > maksymalnie 19cm, zalecane 15cm.

    Bo pewnie są wiotkie i podnoszą się końcówki :-)

  • 7. Data: 2010-06-14 13:09:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Pierwszy z brzegu producent: http://www.termat.pl/termat/tresc.php?id=27

    Faktycznie. Dziwne skąd te liczby. A dlaczego nadproża gotowe?
    Nie lepiej jak murarze wyleja sami belki nad otworami okiennymi i drzwiami?.
    Sporo taniej i moim zdaniem lepiej. Mozna wylac razem z wieńcem tez.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-06-14 13:12:38
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > drzwiami?.
    > Sporo taniej i moim zdaniem lepiej. Mozna wylac razem z wieńcem tez.
    Muruję razem z bratem. Lkami sporo przyspieszamy i ułatwiamy sobie pracę.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2010-06-14 13:50:21
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zachodzą 25cm i 30cm na ścianę.
    >
    > Czy muszę je docinać do 19cm, a może dopuszczalne jest oparcie nadproża
    Moim zdaniem nadprozy sie nie skraca. Jest to konstrukcja zelbetowa bardzo
    ekonomiczna w sensie oszczednosci i zbrojenia i betonu. Na koncach sa zapewne
    prety odgiete, ktore zapewniaja odpowiednia wytrzymalosc na sily scinajace i
    momenty ujemne. Jesli takie za dlugie nadproze ustawisz na mniejszej od
    zalecanej rozpietosci to ta belka bedzie spierac sie na strefie, w ktorej sa
    tylko prety idace dolem zatem w niekorzystnym przypadku to nadproze moze
    peknac nad punktem podparcia u gory. Po to procukuja rozne dlugosci aby mozna
    je bylo dostosowac do szerokosci okna czy drzwi.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2010-06-14 14:11:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zalecanej rozpietosci to ta belka bedzie spierac sie na strefie, w ktorej sa

    Ciąłem nie raz L-19 i nie ma tam prętów odgiętych. Zbrojenie jest jednolite przez
    całą długość.