  • 21. Data: 2022-01-24 12:29:53
    Temat: Re: Wypinajace się panele
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-01-2022 o 12:23, Collie pisze:

    > Laik nie musi wiedzieć jak kłaść panele i nie musi widzieć, że podłoga
    > krzywa. Po to właśnie laik zatrudnia fachowca, który to wie i widzi,
    > a nie Zenka po taniości

    No właśnie kładli to niby fachowcy, który mi cały dom "opanelowywali" od
    lat.
    Tylko tym się zajmują.

    - Zenek jaki jest, każdy widzi, nawet tu. Przy
    > kładzeniu paneli obowiązuje żelazna zasada: podłoga musi być równa jak
    > stół,

    Jakieś propozycje jak nie jest, a wylewka nie wchodzi w rachubę?

  • 22. Data: 2022-01-24 12:39:58
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 24.01.2022 o 12:29, Cavallino napisał:

    > Jakieś propozycje jak nie jest, a wylewka nie wchodzi w rachubę?

    Panel na panelu a na tym panelu jeszcze jeden panel... Na krzyż.

  • 23. Data: 2022-01-24 12:48:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-01-2022 o 12:39, Collie pisze:

    > Panel na panelu a na tym panelu jeszcze jeden panel... Na krzyż.

    Tym bardziej nie wchodzi w rachubę (wysokość podłogi w stosunku do drzwi
    jest problemem).

  • 24. Data: 2022-01-24 12:51:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 12:29 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Jakieś propozycje jak nie jest, a wylewka nie wchodzi w rachubę?

    A nie da się tego pozaciągać klejem do płytek? do 5mm (a nawet więcej)
    wyrównasz samym klejem bez wylewki. Po kleju następnego dnia już można
    kłaść panele.
    Długa łata, klej, parę godzin i będziesz miał równo jak stół.

    TG

  • 25. Data: 2022-01-24 13:03:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A nie da się tego pozaciągać klejem do płytek? do 5mm

    A zalepisz w ten sposób 1 czy 2 mm różnice w poziomie?
    Ponoć wszystko co można tam dać, się odparzy przy tak cienkiej warstwie.

    A jak ma być grubiej, to twardy podkład pewnie równie dobrze załatwi
    sprawę (nie ugina się punktowo, więc panele nie pracują na zamkach).

  • 26. Data: 2022-01-24 13:52:03
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 24.01.2022 o 12:48, Cavallino napisał:

    > Tym bardziej nie wchodzi w rachubę (wysokość podłogi w stosunku do drzwi
    > jest problemem).

    Na istniejące panele połóż panele winylowe LVT: są cieniutkie (2 mm),
    na klik, elastyczne i łatwo się nie wypinają. Ekologicznie takie same
    jak panele "Stukot białych mew". Położyłem LVT bezpośrednio na parkiet
    w kuchni, bo żonie się nie podobało - "jak to, parkiet w kuchni?" -
    choć dla mnie porządny parkiet może być wszędzie. Jest OK w kuchni
    i spokój w domu. Jeśli Cię stać, połóż parkiet (lub mozaikę) zamiast
    paneli w ogóle. Klejony, więc nie jest tak wrażliwy na nierówności
    w podłodze jak panele. A w porównaniu z panelami to niebo i ziemia.

  • 27. Data: 2022-01-24 14:08:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-01-2022 o 13:52, Collie pisze:

    > Na istniejące panele połóż panele winylowe LVT: są cieniutkie (2 mm),

    Położyłem już w łazience, na kafelki, żeby skuwania uniknąć (nie LVT,
    ale grubsze z mineralnym trzonem).
    Też szału nie ma, bo słychać też że pracują przy chodzeniu.

> [...]
    > i spokój w domu. Jeśli Cię stać, połóż parkiet (lub mozaikę) zamiast
    > paneli w ogóle. Klejony, więc nie jest tak wrażliwy na nierówności

    Klejone panele też nie były i w zupełności by mnie takie zadowoliły.
    W każdym razie, ja już zakończyłem zabawy z panelami w ogóle.
    Nienawidzę remontów, nawet wykonywanych czyimiś rękoma, więc już na
    pewno nic innego nie będę kładł w najbliższym czasie.

    Dzisiejszy wpis był tylko informacyjny, że na razie gruby korek załatwił
    temat.

  • 28. Data: 2022-01-24 16:36:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 12:24:31 UTC+1 Collie napisał(a):

    > Laik nie musi wiedzieć jak kłaść panele i nie musi widzieć, że podłoga
    > krzywa. Po to właśnie laik zatrudnia fachowca, który to wie i widzi,
    > a nie Zenka po taniości - Zenek jaki jest, każdy widzi, nawet tu. Przy
    > kładzeniu paneli obowiązuje żelazna zasada: podłoga musi być równa jak
    > stół, a podkład pod panele - jaki by nie był - nie służy do wyrównywania
    > podłogi, tylko do wygłuszania paneli "Tupot białych mew".
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Zanim kundlu wciśniesz wyślij daj do sprawdzenia komuś kto nie ma dysleksji. W oczach
    trzeszczy od byków jakie robisz. Może żonie co jej zdjęciem się ciągle chwalisz daj
    żeby sprawdziła.

  • 29. Data: 2022-01-24 18:24:11
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 24.01.2022 o 16:36, Zenek Kapelinder napisał:

    > Zanim kundlu wciśniesz wyślij daj do sprawdzenia komuś kto nie ma dysleksji. W
    oczach trzeszczy od byków jakie robisz. Może żonie co jej zdjęciem się ciągle
    chwalisz daj żeby sprawdziła.

    ????? ?a ???, jak mawiali starocerkiewni Słowianie. Dziadu bałucki.

    --
    https://twitter.com/mackozer/status/7667060970130595
    84?lang=bn

  • 30. Data: 2022-01-24 18:25:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 13:52:08 UTC+1 Collie napisał(a):
    >Jeśli Cię stać, połóż parkiet (lub mozaikę) zamiast
    > paneli w ogóle. Klejony, więc nie jest tak wrażliwy na nierówności
    > w podłodze jak panele. A w porównaniu z panelami to niebo i ziemia.

    hm... co kto lubi, ja przy ostatnim remoncie mieszkania wywaliłem porządny stary
    parkiet dębowy, ze 40 lat u mnie leżał, kilka razy cyklinowany i malowany, pewnie ze
    2-3x by wytrzymał, ale te renowacje to porażka w porównaniu do paneli, daliśmy więc
    panele... Na wsi mam panele ~20to letnie - kupowałem najwyższej dostępnej klasy
    ścieralności (już nie pamiętam co), ale po nich dość często łazi się w butach. Na
    panelach nie ma śladu zużycia, a parkiet "szanowany" nawet połowy z tego nie
    wytrzymuje (tzn wymaga renowacji) Aktualnie produkowane lakiery do parkietu to
    porażka (jakieś do sal gimnastycznych podobno jeszcze warto?), najdłużej wytrzymał
    komunistyczny, trujący, zakazany obecnie ;), chyba chemolak (?) wietrzenie po
    malowaniu trwało całe wakacje, ponad 2mce