  • 11. Data: 2010-11-28 22:33:42
    Temat: Re: Wyrownanie podlog
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lis, 17:38, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Ta wykladzina i wyrownywanie jest tymczasowe. Poniewaz to pokoj
    > dziecka wiec na razie bedzie wykladzina z czasem poloze parkiet i
    > wtedy nie bedzie problemu.

    To ponawiam propozycje. Prog ale z jednej strony zeskosowany.
    Po co klasc podkladow i miec z nimi problemy jak mozna zrobic
    normalnie?
    Nie chce siac niepewnosci ale jesli polozy sie dwie warstwy podkladow
    to moga, ale nie musza, sie one wybrzuszac. Poza tym jesli beda mialy
    luzy to moga po sobie trzec i sie kruszyc.
    Ale szanse na taki obrot oceniam nisko.
    Ja bym wolal prog.

  • 12. Data: 2010-11-29 08:30:21
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > to moga, ale nie musza, sie one wybrzuszac. Poza tym jesli beda mialy
    > luzy to moga po sobie trzec i sie kruszyc.

    Mysle, ze prog tak czy inaczej bedzie potrzebny chce tylko jak
    najmniejszy stad moje pytanie. Jesli dam podkladu 10mm + wykladzina
    3-5mm to zostaje jeszcze 6-8mm, ktore trzeba jakos wyrownaqc w progu.

    KADAR

  • 13. Data: 2010-11-29 09:05:56
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.11.2010 20:41, Kadar pisze:
    > W jednym z pokoi bedzie polozona wykladzina. Reszta podlog bedzie
    > wyzsza o 21mm. Wykladzina dla dziecka to ok 3-5 mm. Co zrobic zeby
    > zmniejszyc roznice?
    >
    > KADAR
    nie wiem czy taki materiał by się nadawał, w rodzinnym domu pod
    wykładziną miałem rozłożoną płytę pilśniową, miała coś koło 2cm
    grubości, pewno można dostać w różnej grubości, ewentualnie OSB

  • 14. Data: 2010-11-29 10:07:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 10:05, Albercik <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wykładziną miałem rozłożoną płytę pilśniową, miała coś koło 2cm
    > grubości, pewno można dostać w różnej grubości, ewentualnie OSB

    OSB troche niedobre bo wydziela formaldechyd. Co prawda nie wiele i
    bedzie przykryte czyms ale jednak jesli mozna to bym unikal.
    Z alternatyw to albo sklejka albo zwykla deska sosnowa ale to troche
    drogie a te podklady co sie kupuje wyjda chyba taniej.
    Ale deska sosnowa byla by calkiem mila. No i do odzyskania i
    spozytkownaia potem.

  • 15. Data: 2010-11-29 10:34:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 11:07, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > drogie a te podklady co sie kupuje wyjda chyba taniej.
    > Ale deska sosnowa byla by calkiem mila. No i do odzyskania i

    Najtaniej, jak to tymczasowo, to w takim wypadku bys mial wysypac tam
    1,5cm piasku, wyrownac, przykryc folia budowlana i na to wykladzina -
    mowie calkiem serio :-) Potem to zmieciesz / odkurzysz i gotowe. A
    kosztowac bedzie pare zlotych. Tylko cos z dylatacjami przy scianach
    by trzebabylo zrobic - jakos je zabezpieczyc. Moze jakims silikonem
    zeby piasek nie wpadl, a byl ruch :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-11-29 10:40:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 11:34, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > kosztowac bedzie pare zlotych. Tylko cos z dylatacjami przy scianach
    > by trzebabylo zrobic - jakos je zabezpieczyc. Moze jakims silikonem

    U mnie kiedys w jednym z pokoi pod plytami wiorowymi byl wlasnie
    piasek.
    Bylo ok. Nie szuralo nie pylilo.
    Bylbym w stanie zaakceptowac jako bardzo budrzetowe rozwiazanie.

  • 17. Data: 2010-11-29 10:56:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Lis, 11:40, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > U mnie kiedys w jednym z pokoi pod plytami wiorowymi byl wlasnie
    > piasek.
    > Bylo ok. Nie szuralo nie pylilo.
    > Bylbym w stanie zaakceptowac jako bardzo budrzetowe rozwiazanie.

    Kazdy piasek sie pewnie nada ale najlepiej kupic jakis bardzo miekki,
    jak do piaskownicy :) Pokoj 15m2 * 15cm = 0,225m3 = ok 380kg czyli
    doslownie pare zlotych, wiecej wyjdzie transport :-) Pianomat 10+5 na
    15m2 to prawie 400 pln, wiec jak ktos ma blisko do piasku to pare
    stowek zaoszczedzi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-11-29 11:12:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 11:56, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > doslownie pare zlotych, wiecej wyjdzie transport :-) Pianomat 10+5 na
    > 15m2 to prawie 400 pln, wiec jak ktos ma blisko do piasku to pare

    MOze wlasnie lepszy bylby grubszy byle czysty?
    Bo wtedy mniejsza byla by tendencja do pylenia.
    Piasek bylby nawet dosyc dobry bo i robale czy gryzonie w nim by nie
    mialy ochoty mieszkac. No, moze mrowki by sie w nim rozgoscily bo
    potrafia sobie klajster w niego wniesc i utwardzic. Ale one i do
    pianki wejda wiec roznica niewielka.

    Babola usadzilem...
    budzet, budzet, budzet....

  • 19. Data: 2010-11-29 12:28:28
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 02:07:22 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > OSB troche niedobre bo wydziela formaldechyd.

    Primo - formalde_h_yd.
    Secundo - wydziela bądź nie, w zależności od żywicy, jaką zostało
    zaklejone.
    Tertio - zanim po raz kolejny ktoś będzie szerzył mitologię emisji
    formaldehydu z tworzyw drewnopochodnych i straszył nią na prawo i lewo
    niech doczyta nieco o skali emisji CH2O z dymu papierosowego, spalin,
    drewna itd.

    > Z alternatyw to albo sklejka albo zwykla deska sosnowa ale to troche
    > drogie a te podklady co sie kupuje wyjda chyba taniej.

    Sklejka też emituje formaldehyd, podobnie jak i drewno same z siebie.

    --
    ŁC
    Jak się nazywają Ci łysi w skórach co biją pedałów?

  • 20. Data: 2010-11-29 13:26:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 13:28, ŁC <a...@r...to> wrote:
    > Dnia Mon, 29 Nov 2010 02:07:22 -0800 (PST), ptoki napisa (a):

    > Primo - formalde_h_yd.
    Racja.

    > Secundo - wydziela b d nie, w zale no ci od ywicy, jak zosta o
    > zaklejone.
    Racja.

    > Tertio - zanim po raz kolejny kto b dzie szerzy mitologi emisji
    > formaldehydu z tworzyw drewnopochodnych i straszy ni na prawo i lewo
    > niech doczyta nieco o skali emisji CH2O z dymu papierosowego, spalin,
    > drewna itd.

    No przecież napisalem ze niewiele. No i porownanie OSB do sklejki co
    do jego ilosci tez jest nie rzetelne.
    A mowa jest o pokoju dzieciecym wiec sprwa wazna i warto miec
    swiadomosc co sie robi.
    Do tego sa rozne typy plyt o roznej emisyjnosci.
    Kiedys norma mowila o 1m2 OSB na 1m3 przestrzeni pomieszczenia. Z tego
    co wiem jej nie obnizono.

    > Sklejka te emituje formaldehyd, podobnie jak i drewno same z siebie.

    Zamiast populizowac zacytuj ile tegoz sie wydziela i z OSB i sklejki i
    z tarcicy dajmy na to sosnowej.
    No i ewentualnie zarecz ze OSB kupione w markecie na pewno bedzie
    mialo klase emisyjnosci niska.