  • 11. Data: 2012-12-05 09:21:17
    Temat: Re: Z cyklu ocieplenie dachu
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:50be84b1$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...
    > Piane by zamowil, stac go a piane spitolic trzeba chciec.

    a nieprawda - piana jest droga jak cholera a marketingowo ma super hiper
    parametry (a one sa tylko nieco lepsze) wiec ludzie daja tej piany tak ze
    2x za mało.

    b.

  • 12. Data: 2012-12-05 09:44:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zgadzam się z tobą na tych zdjęć nie widać czy to problem samego
    > ocieplenia czy może aury. Ja bym się skłaniał do tego drugiego.

    Masz prawo tak uważać.Ja widzę co innego. Na zewnątrz -2stC i właśnie po to
    dałem jeszcze jedno zdjęcie na którym widać sąsiedni dom aby porównaći i
    widać że nie zeszło z niego ani grama śniegu. W całej okolicy tylko poza
    jeszcze jednym domem w którym ganek jest ewidentnie nie docieplony na
    dachach śnieg się nie topi.

    > Na jednej połaci są ładne sople na innych nie więc może to świadczyć o
    > tym, że powstały one na skutek zewnętrznego ciepła.

    I cała teoria ci się wali. Nie prawda. Ta z soplami to jest północna
    zacieniona część dachu a w oddali widać dach sąsiedniego domu idealnie na
    południe.
    http://fotoo.pl/show.php?img=444425_budynek2.jpg.htm
    To jest połnocna część dachu.

    http://fotoo.pl/show.php?img=444414_budynek1.jpg.htm
    To jest część wschodnia. Zauważ że na tej połaci na śniegu nie widać śladu
    nadtopienia od słońca, bo gdyby tak było to bylby widoczny trójkąt bez
    nadtopienia od cienia który rzuca widoczna północna połać dachu. Zwróć uwagę
    na okna. Topi się na nich podobnie jak na dachu... Jak widzisz okno izoluje
    tu niemal identycznie jak reszta dachu a tak chyba być nie powinno.

    >Trzeba poczekać na mroźniejsze dni.
    Jesteś w błędzie jeśli oceniać to tylko podczas temperatur w
    okolicach -5, -2stC. To jest właśnie idealna pogoda. Jak jest mroźniej to
    nic nie zobaczysz bo wtedy śnieg nigdzie się topi.

    Marek

  • 13. Data: 2012-12-05 10:46:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    No dobra, zrobiłem jeszcze jedną fotkę
    http://fotoo.pl/show.php?img=445399_budynek3.jpg.htm

    Żółtymi liniami narysowałem kąt padania promieni słonecznych.
    Zwróć uwagę na obszary zaznaczone kolorem pomarańczowym.
    Zwróć uwagę jak równo z góry na dół odcina się lewy obszar, na lewo z góry
    na dół śnieg leży nie ruszony a na prawo mimo że nadal w cieniu jest
    stopiony.
    Ten fragment czerwonego dachu blaszanego to taka dobudówka, kotłownia +
    zamknięty ganek . W tej dobudówce jest kocioł węglowy. Odsłonięte fragmenty
    czerwonej blachy są w bezpośrednim sąsiedztwie komina (którego na zdjęciu
    nie widać)

    Zobacz jeszcze na to zdjęcie.
    http://fotoo.pl/show.php?img=445404_budynek4.jpg.htm
    Żółta linia to kąt padania promieni. Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem
    fragment dachu gdzie ciepła ucieka nieco więcej. Obok komina także takie
    znajdziesz. Połać dachu na czerwono jest identycznie skierowana na wschód
    jak dachu domu na którym topi się śnieg. Jak widzisz na tym dachu śnieg
    prawie się nie topi, jedynie tuż przy kominie.
    Czerwony dach bez sniegu to przybudówka z kotłownią i gankiem.

    Marek

  • 14. Data: 2012-12-05 11:18:27
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 05.12.2012 10:46, 4CX250 pisze:

> [...]
    > śnieg prawie się nie topi, jedynie tuż przy kominie.
    > Czerwony dach bez sniegu to przybudówka z kotłownią i gankiem.

    Nie twierdzę, że gość ma dobrze ocieplone, jedynie stwierdziłem, że te
    zdjęcia niczego nie dowodzą. Choć faktycznie jeżeli te sople i
    obsunięcia są od południa to faktycznie słońce ich nie wytopiło bądź z
    drugiej strony już odpadły.
    Takie osunięcia śniegu mogą być dość naturalne. Na to, że na jednym
    dachu śnieg się trzyma, a na innym sunie może być spowodowane samą
    powierzchnią dachu.
    Może i faktycznie ten dach nie jest najlepiej ocieplony.
    Ślady jakie pokazujesz u mnie pojawiają się jak wiatr wydmucha świeży
    śnieg.
    Na zdjęciach warstwa śniegu jest dość spora i obsuwa się pod własnym
    ciężarem. Moim zdaniem niczego to nie dowodzi.
    Na dodatek te dachy mają różne kąty nachylenia.

    Jak piszesz najlepsza pogoda to kilka st. poniżej zera, a ja dodam, że
    jeszcze do tego przydała by się cieniutka warstwa śniegu i bezwietrzna
    pogoda. Dość często spotykany zimowy wyż ale nie z -30, a właśnie te
    kilka st. mrozu. Wtedy z samego rana kiedy jeszcze słońce nie wzejdzie
    dobrze wszystko widać.

    Z pewnością obserwowałeś ten dach wielokrotnie i wiesz więcej niż my
    widzimy. Jednak zdjęcia nic nie dowodzą ale na słowo mogę ci uwierzyć

    Ariusz

  • 15. Data: 2012-12-10 22:14:13
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-12-05 10:46, 4CX250 pisze:

    > wschód jak dachu domu na którym topi się śnieg. Jak widzisz na tym dachu
    > śnieg prawie się nie topi, jedynie tuż przy kominie.
    > Czerwony dach bez sniegu to przybudówka z kotłownią i gankiem.

    Tak. Widziałem taki stary dom. Śnieg na dachu się nie topi, temperatura
    w środku 13C, poddasze nieocieplone to i śnieg się nie topi.

    Moim zdaniem te zdjęcia nie dowodzą jeszcze tego, że jest źle.

    M.

  • 16. Data: 2012-12-11 08:58:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Widziałem taki stary dom. Śnieg na dachu się nie topi, temperatura w
    > środku 13C, poddasze nieocieplone to i śnieg się nie topi.
    >
    > Moim zdaniem te zdjęcia nie dowodzą jeszcze tego, że jest źle.

    Nie zostałbyś Szerlokiem. Skoro w przybudówce-kotłowni palą to i w domu
    jest ciepło. Znam tych ludzi co tam mieszkają i zaręczam że w środku mają
    grubo ponad 21stC. Na zdjęciach widać jeszcze dwa inne dachy na południe,
    tam też 13stC?A może wszystkie dachy w okolicy mam zrobić zdjęcia i tez
    powiesz że tam jest 13stC?

    Marek