  • 1. Data: 2015-07-09 20:12:22
    Temat: Zabezpieczenie na kran - przeciw odkręceniu (dla seniora)
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    Nie wiem gdzie szukać pomocy spróbuję tutaj.
    Szukam jakiegoś zabezpieczenia przed odkręceniem kranu przez starszą osobę
    (ma kłopoty z pamięcią).
    Kran wygląda tak:
    https://www.bricoman.pl/media/catalog/product/cache/
    all/image/568x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/2/2/
    223618-493731-image1---1431339165-493731.jpg
    Jak zabezpieczyć kran aby nie dało się uruchomić wody?
    Jakiś pasek? Blokada? Gdzie szukać takich blokad?

  • 2. Data: 2015-07-09 20:19:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 lipca 2015 20:12:26 UTC+2 użytkownik Velman napisał:
> [...]
    > Jak zabezpieczyć kran aby nie dało się uruchomić wody?
    > Jakiś pasek? Blokada? Gdzie szukać takich blokad?

    Zawór pod zlewem, umywalką.

  • 3. Data: 2015-07-10 00:19:32
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Velman wrote:
> [...]
    > Jak zabezpieczyć kran aby nie dało się uruchomić wody?
    > Jakiś pasek? Blokada? Gdzie szukać takich blokad?

    Pastuch podlaczony pod wylewke :D

    A na serio to nie wiem, elektrozawor pod zlewem bedzie optymalny, z jakims mini
    przyciskiem w dostepnym miejscu itd.

  • 4. Data: 2015-07-10 09:57:24
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    > A na serio to nie wiem, elektrozawor pod zlewem bedzie optymalny, z jakims
    > mini przyciskiem w dostepnym miejscu itd.

    Tak wiem o zaworach pod zlewem ale:
    - one są plastikowe i kręcenie nimi po kilka razy dziennie może sprawić, że
    się rozwalą
    - schylanie się pod zlew kilka razy dziennie x 365 dni w roku nie poprawi
    kręgosłupa

    Co to za mini przycisk w dostępnym miejscu na elektrozawór pod zlewem?
    Możesz forestdump coś więcej nt. temat napisać?

  • 5. Data: 2015-07-10 10:26:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Velman" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem gdzie szukać pomocy spróbuję tutaj.
    > Szukam jakiegoś zabezpieczenia przed odkręceniem kranu przez starszą osobę
    > (ma kłopoty z pamięcią).

    Jeśli problemem jest że zapomina zamknąć to najprościej nie kombinować z
    zaworkami tylko wymienić baterię na taką z fotokomórką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-07-10 12:17:53
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    > Jeśli problemem jest że zapomina zamknąć to najprościej nie kombinować z
    > zaworkami tylko wymienić baterię na taką z fotokomórką.

    drogo

  • 7. Data: 2015-07-10 12:45:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-10 o 12:17, Velman pisze:

    > drogo
    http://allegro.pl/bateria-umywalkowa-czasowa-inwesty
    cje-oszczednosc-i5521770237.html
    a taka?
    Jacek

  • 8. Data: 2015-07-10 13:33:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > drogo

    A mechaniczne sprężynowe?
    Czasami na stacjach paliw takie widuję.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-07-10 13:39:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Velman" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > drogo

    Jeśli problem występuje sporadycznie to drogo, ale jeśli tak jak pisałeś
    wiele razy dziennie przez cały rok to już niekoniecznie drogo za komfort że
    nie musisz się schylać do zaworków, albo włączać jakiegoś guziczka i czekać
    aż się elektrozawór zamknie/otworzy, albo męczyć z obchodzeniem mechanicznej
    blokady.

    A jak taka bateria pożyje kilka lat to może i jej koszt się zwróci w
    zaoszczędzonej wodzie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-07-10 15:16:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 09:57:29 UTC+2 użytkownik Velman napisał:
    > Tak wiem o zaworach pod zlewem ale:
    > - one są plastikowe i kręcenie nimi po kilka razy dziennie może sprawić, że
    > się rozwalą
    Nie koniecznie plastykowe. Możesz zamontować normalny metalowy zawór kulowy np. taki
    http://www.kamaonline.pl/galerie/z/zawor-kulowy-1-2-
    cala-wo_5758.jpg

    > - schylanie się pod zlew kilka razy dziennie x 365 dni w roku nie poprawi
    > kręgosłupa

    A pasek, blokada czy o co tam pytasz to tez bezobsługowe nie są