  • 11. Data: 2009-01-21 12:43:34
    Temat: Re: Zaczynam na wiosnę – dużo pytań.
    Od: a...@g...com

    On 21 Sty, 09:36, mcs <t...@w...pl> wrote:

    > Chyba trochę zabyt pochopnie wyciągnięte wnioski.

    Napisalem, ze przy ekstremalnie nieudanym projekcie :-) Jest to jednak
    mozliwe!

    > Przy założeniu chęci posiadania kominka i np. pieca na paliwo stałe
    > trzy kominy to ekstremalne przewymiarowanie??

    Pewnie, w dobrze zaprojektowanym domu wystarczylby tu jeden komin z
    dwoma kanalami dymnymi i nic wiecej. Dwa pozostale kominy to koszt
    minimum 5-7k pln (a przy drogich systemowych nawet powyzej 10k pln) -
    to juz kwota, za ktora mozna samemu zrobic bardzo dobra instalacje
    wentylacji mechanicznej z dobrym rekuperatorem :) Ja mam tylko jeden
    komin pod kominek i kosztowal mnie ok 3,3k pln. Taniej naprawde trudno
    bedzie postawic dobry komin :) Gdybym nie chcial grzac pompa ciepla i
    nie chcial wentylacji mechanicznej - czuje, ze tez potrzebowalbym
    dwoch dodatkowych kominow. A komin to nie tylko cegly i zaprawa - to
    tez drozsze wykonczenie go na dachu - obrobki, tasma kominowa,
    uszczelnienia, robota dekarzy.

    > I rezygnacja z których
    > kominów ma dać kasę na wentylację mechaniczną??

    Przede wszystkim z kominow wentylacyjnych. Pustaki na nie sa tanie ale
    wykonczenie np. klinkierem juz niekoniecznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-01-21 15:42:14
    Temat: Re: Zaczynam na wiosnę &#8211; dużo pytań.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    ATZ Rzeszow <a...@P...pl> wrote:

    > a przypadkiem nie jest tak, ze ZE rozpisuje przetarg na
    > wykonanie
    > przylacza? Inwestor ma cos do powiedzenia w sprawie wykonawcy?

    W sprawie "swojego" odcinka ma do powiedzenia o tyle dużo, że sam
    we własnym zakresie musi jego wykonanie zapewnić. Przetargiem i
    na koszt ZE jest wykonywana jedynie linia zasilająca, przed
    punktem rozdziału.

  • 13. Data: 2009-01-21 18:24:18
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    m...@g...pl napisał(a):

    > Na wiosnę startuje z budową domu. Wybraliśmy projekt W 7.12a z &#8222;Dobre
    > projekty&#8221;. Teraz załatwiam papiery i &#8230; już pojawiło mi się parę pytań:

    > - Ile miejsca trzeba przeznaczyć na przydomowa oczyszczalnie ścieków?
    > Potrzebuje tej informacji w celu zrobienia mapki zagospodarowania działki.

    To najlepiej powie ci dostawca oczyszczalni.

    > Dodam, że na działce jest studnia ale jeśli będzie wykorzystana (a raczej nie
    > będzie bo podobno wysycha w lato) to tylko w celu podlewania ogródka lub mycia
    > samochodu.

    Czy okresowo wyschnieta, czy nie - studnia jest studnia i odleglosci od
    oczyszczalni sa dosc twardo okreslone. Najlepiej idz do dostawcy
    oczyszczalni ze szkicem sytuacyjnym.

    > - Myślę nad rezygnacją z balkonu ze względu na oszczędności związane z budową
    > i ewentualne straty ciepła. Poza tym jakoś nie bardzo widzę sens posiadania
    > balkonu w małym domku jednorodzinnym (no chyba żeby dzieciaki palić gdzieś
    > miały :-) ). Może przesadzam?

    Moze przesadzasz w aspekcie oszczednosci budowlanych. Na pewno ma to
    wieksze znaczenie przy stratach ciepla. Za to z cala stanowczoscia
    potwierdze twoje odczucia co do sensu uzytkowego takiego balkonu :)
    Z kilkunastoletniego doswiadczenia wiem, ze latem i tak "mieszka sie" na
    dworze, wiec balkon sie kurzy nieuzywany. Za to zima nie chce sie nawet
    myslec o otwarciu okna balkonowego i balkon znow sie kurzy nieuzywany :)

    > - W projekcie jest taras murowany ale mi chodzi po głowie taras z drewna. Może
    > ktoś mi napisać, że pomysł do bani, drogi, upierdliwy, pracochłonny itp. :-)

    Moze i drogi i upierdliwy ale zdecydowanie sympatyczniejszy. Moze pojsc
    na kompromis i zrobic taras betonowy z wykonczeniem drewnianym? :)

    > Wszelkie inne uwagi i rady mile widziane. Ja tu jeszcze wrócę i to nie raz :-)

    Juz ktos powiedzial, ze na pewno wrocisz. I to nie raz. ;)
    Powodzenia!

  • 14. Data: 2009-01-21 18:56:59
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zycze Ci powodzenia
    Rekomenduje podejscie do roboli:
    - uzywanie paralizatora na dzien dobry
    - traktowanie roboli jak niewolnikow
    - pokazywanie na kazdym kroku ze jestes wlascicielem i wazniejszym niz oni.
    - modulowanie intonacji glosu tak aby czuli ze mozesz zrobic wszystko

    PS
    Wykonawcy to prymitywni osobnicy IQ ponizej 60

  • 15. Data: 2009-01-21 19:34:18
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    m...@g...pl pisze:
> [...]
    > będzie bo podobno wysycha w lato) to tylko w celu podlewania ogródka lub mycia
    Zgodnie z projektem oczyszczalni. U mnie przyjmują zgłoszenia na
    oczyszczalnie tylko jak oczyszczalnia ma projekt z warunkami gruntowymi.
    Jak robisz na tzw lewo to jest Ci chyba obojętne ;o)

    > - Zakład energetyczny wydał mi warunki do przyłącza. Problem jest w tym, że
    > chcą mi wrąbać słup. Czy można złożyć jakiś wniosek o zmianę tych warunków na
    > kabel? Czy taki wniosek ma szans na pozytywne rozpatrzenie?
    Przypadek mojego kolegi.
    Dom stoi po drugiej stronie ulicy niż słup zasilający. Warunki dostał,
    ale w warunkach taka "sztyca" na dachu i kabel od słupa do tej sztycy.
    Kolega nie chciał drutów na dachu więc poprosił o zmianę i żeby kabel
    szedł ziemią pod ulicą.
    ZE powiedział, że nie bo to za dużo kosztuje (za przyłącze płacisz
    ryczałtem a robi je ZE) i stanęło na tym, że skrzynka z licznikiem jest
    na słupie po drugiej stronie ulicy, a od skrzynki kolega za własną kasę
    pociągnął kabel do domu.

> [...]
    > balkonu w małym domku jednorodzinnym (no chyba żeby dzieciaki palić gdzieś
    Zależy. Moja żona trochę biadoli bo pościel z sypialni na górze taskać
    musi do ogrodu, a tak wywiesiła by na balkonie.
    Innych zastosowań przez te kilka lat nie znaleźliśmy.
    Ale zamiast balkonu można dać drzwi balkonowe i zaraz za nimi barierki -
    do pościeli idealne ;o)

    > - W projekcie jest taras murowany ale mi chodzi po głowie taras z drewna. Może
    > ktoś mi napisać, że pomysł do bani, drogi, upierdliwy, pracochłonny itp. :-)
    Pierwszy pomysł jest drogi i pracochłonny, a drugi bardzo drogi.
    Ja teraz bym się już nie bawił w wylewanie tarasów (a potem walkę w
    obklejanie klinkierami czy gresem), a po prostu wybrukowałbym taras z
    kostki betonowej lub granitu. Połowa kosztów.
    Taras drewniany jest dosyć drogi jeśli ma być trwały.

    Powodzenia
    Igus'

  • 16. Data: 2009-01-21 20:14:45
    Od: " " <m...@g...pl>

    Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał(a):

    > Spróbuj, bo szanse zawsze są. Tylko zacznij od rozmowy. Najlepiej
    > osobiście, najlepiej nie z pracownikiem BOKu, tylko któryms z
    > terenowych, zasugeruj zlecenie wykonania tego przyłącza właśnie
    > jemu - to potrafi umozliwić przepchnięcie wielu z pozoru
    > niewykonalnych rzeczy.

    Spróbuje, bo co mam do stracenia.

    <cut>
    > Sens użytkowy jest oczywiście znikomy, ale zastanów się nad
    > wyglądem domu bez tego balkonu. W tego typu wątkach, jak Twój,
    <cut>

    Obiecuje przemyśleć ... nawet dwa razy.

  • 17. Data: 2009-01-21 21:24:02
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    m...@g...pl wrote:
> [...]
    > (m.in. na tej grupie) o wentylacji mechanicznej z GWC. Taką chcę zrobić &#8211;
    > głównie ze względu na komfort (darmowa klima, lepsze powietrze).
    I to jest ok, przy dobrym ociepleniu domu bedziesz miał pożytek z GWC bo
    ci ochłodzi dom w lecie, zrób najlepiej tzw bezprzeponowy czyli żwirowy,
    nie dość że ochłodzi to jeszcze nawilży lub osuszy powietrze oczyści.

    W archiwum
    > grupy przeczytałem, że kominek może być pewnym problemem (tzn. musi mieć
    > grawitacyjną) . Da się to pogodzić?
    Jak będzie nawiewna lub zrównoważona to będzie ok, wtedy kominiarz nie
    ma prawa się doczepić.

    Jaki może być orientacyjny koszt
    > wentylacji mech. dla takiego domu?
    >
    > - Myślę nad rezygnacją z balkonu ze względu na oszczędności związane z budową
    > i ewentualne straty ciepła.
    Jak ci już pisali, to rzecz gustu, a co do ciepła obłożysz go
    styropianem i nie będzie ucieczki ciepła.

    Poza tym jakoś nie bardzo widzę sens posiadania
    > balkonu w małym domku jednorodzinnym (no chyba żeby dzieciaki palić gdzieś
    > miały :-) ). Może przesadzam?
    Ja mam taras ale też mały sens jego widzę tylko kłopotów dużo, ale mam
    jak mam i muszę z tym się pogodzić.

    > - W projekcie jest taras murowany ale mi chodzi po głowie taras z drewna. Może
    > ktoś mi napisać, że pomysł do bani, drogi, upierdliwy, pracochłonny itp. :-)
    Ja także zaproponuję kostkę czy coś podobnego, koszty znacznie mniejsze
    i mniej problemów później.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2009-01-21 21:26:16
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    a...@g...com wrote:
    > On 20 Sty, 23:09, " " <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem - OK! GWC tez bardzo dobrze,
    > tylko nie licz na darmowa klime! Porzadnie ocieplij dom, a wentylacja
    > z rekuperatorem nawet bez GWC pozwoli utrzymac nizsza temperature niz
    > z wentylacja grawitacyjna i pootwieranymi na osciez wszystkimi
    > oknami :-) Na klime to sie nie nadaje ze wzgledu na male przekroje
    > kanalow - zeby rzeczywiscie to dzialalo jak normalna klima, przekroje
    > musialyby byc ze 3-4 x wieksze :)
    Adamie delikatnie powiem że mylisz się, weź sobie OZC i policz jaką moc
    potrzebujesz aby uzyskać w lecie przyjemne 23-24 st w środku dla 30 na
    zewnątrz, sam się zdziwisz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2009-01-22 18:07:59
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    JanuszK pisze:

    > Adamie delikatnie powiem że mylisz się, weź sobie OZC i policz jaką moc
    > potrzebujesz aby uzyskać w lecie przyjemne 23-24 st w środku dla 30 na
    > zewnątrz, sam się zdziwisz.

    Mi mój friend, który projektował instalację HVAC dla mojej chaty,
    wyliczył na 150m2 zapotrzebowanie na moc chłodniczą coś około 10kW.
    Nieszczególnie widzę taką wymianę ciepła w GWC... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 20. Data: 2009-01-22 21:42:41
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Sebcio wrote:

    > Mi mój friend, który projektował instalację HVAC dla mojej chaty,
    > wyliczył na 150m2 zapotrzebowanie na moc chłodniczą coś około 10kW.
    > Nieszczególnie widzę taką wymianę ciepła w GWC... ;)

    Może pomylił z grzaniem?
    Pomyśl sam ile potrzeba mocy na ogrzanie małego domu (150m2) w zimie gdy
    na zewnątrz jest -20st? dla takiego domu wychodzi nawet mniej niż 10kW,
    ja potrzebuję 12KW ale mam 168m2 pow użytkowej, 230m2 całkowitej.
    A różnica temp wynosi 40st.

    A w lecie różnica temp wynosi max 12st, 23 w środku 35 na zewnątrz,
    to ile wtedy mocy trzeba? na pewno znacznie mniej.
    Co do GWC, mam bezprzeponowy (żwirowy) 35m3 żwiru, który na pewno sobie
    da radę. Rurowe są znacznie gorsze, mniejsza moc, brak regulacji
    wilgotności i wieksze koszty.

    --
    Pozdr
    JanuszK